• Odbierz prezent
Fundacja Santander Bank Polska wspiera projekt Korki.tv i tegorocznych maturzystów

W 2019 r. do matury przystąpiło ponad 247 tys. uczniów. Tegoroczni maturzyści swój egzamin dojrzałości będą zdawać w wyjątkowych okolicznościach związanych z trwającą pandemią COVID-19, dlatego, by ułatwić im przygotowanie się do tego kluczowego sprawdzianu wiedzy, Fundacja Santander Bank Polska postanowiła dołączyć do partnerów przygotowanego przez telewizję Metro projektu edukacyjnego „Korki.tv”. Dzięki wsparciu Fundacji zrealizowane zostaną kolejne odcinki lekcji online.

Ograniczenia wprowadzone w całym kraju, w związku z profilaktyką COVID-19, niemal z dnia na dzień sprawiły, że uczniowie, którzy już niebawem powinni zdawać maturę oraz ich szkoły, znaleźli się w zupełnie nowej sytuacji. Choć większość lekcji została przeniesiona do przestrzeni wirtualnej, to eksperci szacują, że ok. 50-70 tys. uczniów w Polsce wciąż nie ma dostępu do komputera, a 10% rodzin z dziećmi (jednym lub więcej) ma do dyspozycji tylko jedno urządzenie na wszystkich członków rodziny. To stwarza realne zagrożenie wykluczenia niektórych uczniów z procesu edukacji. Dlatego Fundacja Santander postanowiła zaangażować się w projekt, który ma realny wpływ na minimalizowanie takiego zjawiska. „Korki.tv” to cykl telewizyjnych korepetycji, przypominających i powtarzających materiał z obowiązkowych przedmiotów maturalnych i najczęściej wybieranych przez uczniów przedmiotów dodatkowych. Ogólnopolska telewizja Metro, na której emitowane jest pasmo „Korki.tv” dostępna jest na multipleksie MUX 8 cyfrowej telewizji naziemnej. Kanał jest również dostępny w sieciach kablowych i na platformach satelitarnych. Wszystkie odcinki „Korki.tv” można także bezpłatnie obejrzeć w serwisie internetowym Player.

- Uczniowie ostatnich klas szkół średnich muszą w tym roku przystąpić do podwójnego egzaminu dojrzałości. Jeden to oczywiście matura, a drugi, to sprawdzian jak odnajdą się w obliczu trudności, przed którymi postawiła ich pandemia COVID-19. Rozumiemy, że jest to wyzwanie i chcemy włączyć się w działania, które w tych niełatwych chwilach będą dla nich wsparciem. Zależy nam, aby uczniowie otrzymali merytoryczny, dostępny i atrakcyjny materiał do nauki, dlatego zostaliśmy partnerem projektu Korki.tv – mówi Marzena Atkielska, Prezes Fundacji Santander Bank Polska.

Program „Korki.tv” jest emitowany od poniedziałku do piątku w godz. 11.30-13.00 na kanale telewizyjnym Metro tak, aby nie kolidował z zajęciami w ramach zdalnej edukacji realizowanej przez szkoły. Każdy odcinek składa się z trzech bloków przedmiotowych, a lekcja trwa około 25 minut. Pierwsza, poświęcona jest powtórzeniu i utrwaleniu zagadnień z matematyki, zaraz po niej, odbędzie się język polski. W skład ostatniego bloku przedmiotowego, od godz. 12:30 do 13:00, wchodzą: biologia, chemia, historia lub język angielski.

Twórcy programu zadbali również o to, by formuła była atrakcyjna i przystępna dla maturzystów, zaangażowali do tego zespół pedagogów, którzy mają doświadczenie w e-learningu i rozumieją specyfikę tej formy edukacji. Omawiany w programie materiał jest zgodny z podstawą programową i wytycznymi Ministerstwa Edukacji Narodowej.

– Cieszymy się, że zostaliśmy partnerem inicjatywy Korki.tv. Zależało nam by uczniowie mogli czerpać wiedzę ze źródeł o wysokim poziomie merytorycznym, od nauczycieli z wieloletnim stażem, ale z nowoczesnym podejściem do przekazywania wiedzy. Wierzymy, że dzięki temu tegoroczne wyniki z matury będą bardzo pozytywne. Uczniom życzymy połamania piór w czerwcu! – dodaje Atkielska.

***

Grupa Santander Bank Polska S.A. jest drugą pod względem wielkości aktywów grupą finansową w Polsce. Santander Bank Polska oferuje rozwiązania finansowe dla osób indywidualnych, mikro, małych i średnich przedsiębiorstw oraz polskich i międzynarodowych korporacji. Bank ma jedną z największych w Polsce sieci oddziałów i placówek partnerskich, jak również świadczy usługi poprzez elektroniczne kanały dostępu, w tym bankowość mobilną. Jest jednym z liderów rynku w zakresie wykorzystania nowoczesnych technologii w usługach bankowych, konsekwentnie budując swoją markę zgodnie ze strategicznym celem osiągnięcia pozycji najlepszego banku dla klienta. Priorytetem Santander Bank Polska jest zadowolenie i lojalność klientów, dlatego Bank regularnie wprowadza do oferty innowacyjne funkcjonalności, które pomagają dbać o finanse osobiste oraz efektywnie zarządzać finansami firmowymi. Od 2011 r. Bank należy do międzynarodowej Grupy Santander. Spółki z Grupy Santander Bank Polska oferują m.in. fundusze inwestycyjne, ubezpieczenia, leasing oraz faktoring.

Grupa Santander to wiodąca uniwersalna grupa bankowa z siedzibą w Hiszpanii, założona w 1857 r. Jest obecna na 10 kluczowych rynkach w Europie oraz obu Amerykach i jest największym bankiem w strefie euro pod względem kapitalizacji rynkowej. Jej misją jest pomaganie klientom w codziennych sukcesach w duchu wartości Przyjazny, Rzetelny, Dla Ciebie. Grupa Santander dąży do tego, aby stawać się instytucją coraz bardziej odpowiedzialną społecznie. W tym celu zobowiązała się m.in. przeznaczyć w latach 2019–2025 ponad 120 mld EUR na finansowanie inwestycji i rozwiązań proekologicznych, a także zwiększyć w tym samym okresie dostęp ponad 10 mln osób do produktów i usług bankowych. Według stanu na koniec września 2019 r. Grupa posiadała 144 mln klientów (w tym 21 mln klientów lojalnych oraz 36,2 mln klientów cyfrowych, co stanowi 51% aktywnych klientów banku), 12 700 oddziałów i 200 000 pracowników, a wartość środków zdeponowanych w banku przez klientów wynosiła 1,04 bln EUR. Podczas pierwszych dziewięciu miesięcy 2019 r. Grupa Santander wypracowała zysk operacyjny na poziomie 6 180 mln EUR, co stanowi wzrost o 2% w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego.

Biuro Prasowe Santander Bank Polska


Wiadomości prasowe

Wiadomości prasowe, dostarczane m.in. ze spółek giełdowych, Towarzystw Funduszy Inwestycyjnych, Startup'ów oraz mikro przedsiębiorstw

Przejdź do artykułów autora
Artykuły, które powinny Cię zaciekawić..
Zamknij

Koszyk