• Odbierz prezent
Flowtogo - Czy mniej może oznaczać więcej?

Wyobraźmy sobie zwiększenie powierzchni magazynowych o połowę, wyobraźmy sobie zmniejszenie transportu ciężkiego o połowę, wyobraźmy sobie ogólne zmniejszenie ruchu i nakładu pracy w obrębie nowego opakowania. Te wszystkie rzeczy dają nam daleko idące korzyści ekonomiczne i ekologiczne jednocześnie tak bardzo potrzebne w dzisiejszych czasach są to wartości dodane, które zapewnia nam innowacyjność tego opakowania.

Szybkie tempo rozwoju uznajemy za coś dobrego, ułatwia nam życie, lecz sytuacja taka wymusza na nas coraz większa eksploracje naszych wspólnych zasobów i obciąża to naturalny, złożony ekosystem naszej ziemi. Planeta zwyczajnie nie nadąża złapać oddechu za ludzką degradacją, jednym z większych wpływów na ten stan mają opakowania jednorazowe. Całe szczęście, że gdzieś w naszej podświadomości chcemy żyć zgodnie z zasadami jakie daje nam ziemia, informujemy świat o takich możliwościach. Powstał pomysł który pozwala zbliżyć się do tych zasad. I tu można postawić pytanie a w zasadzie dwa. Tylko tyle? Czy aż tyle?

Idea nowatorskiego opakowania jest prywatną inicjatywą, powstałą z racjonalności i pomysłowości osób w oparciu o obserwacje rynku opakowań i rozmowy z wieloma osobami o różnych poglądach, wykształceniu oraz zawodach, żadnej z tych osób podczas rozmów nie była obojętna szeroko rozumiana ekologia.
Mamy przeświadczenie, że poniższa idea przyczyni się do zdecydowanego ograniczenia szkodliwych wpływów opakowań jednorazowych. Jest to nowe spojrzenie na problem i zdecydowane ulepszenie istniejących opakowań.

Kilka faktów:

Obecny projekt skupia się na opakowaniu do wszystkich produktów typu "instant" takich jak zup instant, szerokiej gamy kaw, herbat, musli, gorących kubków, odżywek dla sportowców, suplementów diety.

Flowtogo twórca kubka jednorazowego swoją pomysłowość opiera na wykorzystaniu wolnej przestrzeni w kubku przed zalaniem wodą. Opakowanie na półkach sklepowych będzie złożone do wysokości zależnej od produktu wewnątrz, po zakupie takiego produktu i otwarciu będziemy mogli zwyczajnie rozciągnąć kubek do odpowiedniej wysokości, w przypadku kubka z najbardziej popularnymi zupkami typu „instant” z 11cm do 5cm oszczędzamy ponad 50%" zamrożonej niewykorzystanej powierzchni, to daje nam zdecydowane oszczędności w postaci:

Zwiększenie ilości opakowań na palecie zbiorczej, obniży znacznie ruch palet co skutkować będzie pomniejszoną częstotliwością łańcuchów dostaw

(producent-hurtownia- sklep)

Jak przekonują twórcy opakowania, obniżenie częstotliwość dostaw będzie generować oszczędności ekonomiczne i podniesie wartość ekologiczną, koszty transportu i logistyki zostaną znacznie obniżone, znacznie powiększy się powierzchnia magazynowa w hurtowniach i na półkach sklepowych.

Pomniejszone rozmiary, efektywność i wyróżnienie opakowania na półkach sklepowych pozwoli na lepszą i szybszą rozpoznawalność marki i znacznie zmniejszy nakład marketingowych, oraz skróci czas na wprowadzanie nowych produktów do świadomości konsumentów.

A co z korzyściami dla samych konsumentów? W odpowiedzi słyszymy.

Powiększenie powierzchni przechowywania w warunkach domowych,

łatwość transportu na wycieczkach, obozach, w zakładach pracy, biurach,

uczelniach i co istotne opakowanie z ulubiona potrawa zmieści się w damskiej torebce i to jest argument. Niesamowite (śmieją się twórcy.)

 

Flowtogo - Czy mniej może oznaczać więcej? - 1Flowtogo - Czy mniej może oznaczać więcej? - 2

 

Twórcy opakowania zauważają, że gałąź gospodarki jaką jest szeroko rozumiane opakowanie jednorazowe to najbardziej degradująca część przemysłu i trudno nie zgodzić się z taka tezą. Twierdzą również, że w tym przypadku jakakolwiek idea poprawiająca ten stan rzeczy jest jak najbardziej słuszna, potrzebna i powinna być wprowadzana i dostępna dla wszystkich. Mówią, że jesteśmy świadomymi konsumentami i znacznie chętniej będziemy sięgać po taki produkt, który będzie pośrednio dbał o środowisko, a więc systematycznie i mozolnie pchajmy nasz eko wózek, bądźmy świadomi naszej jednostkowej siły nic to nas nie kosztuje wystarczy sięgnąć po produkt w ekologicznym opakowaniu projektantów flowtogo.(tu uśmiech rozmówcy)

Częstsze sięganie po eko opakowanie przez nas wszystkich zapewne nie umknie producentom opakowań dla których liczą się zyski (to oczywiście zrozumiale) ze sprzedażny. W tym miejscu zachęcamy również producentów do przyłączenia się i wyciągnięcia korzyści z nowego opakowania. Częste sięgania po tego typu produkt będzie skutkować powolnym wypieraniem mniej ekologicznych opakowań z rynku, zauważają pomysłodawcy.

Flowtogo zachęca do kontaktu wszystkich, którzy utożsamiają się z powyższa ideą i nie jest im obca dzisiejsza i przyszła dbałość o nasze środowisko. Jesteśmy otwarci na propozycje wspólnego wdrożenia na rynek produktu. Brak tego typu opakowania w europie pozwala na szybkie wprowadzenie produktu na rynek znacznie obniży nakłady finansowe w tym zakresie.

Opakowanie flowtogo to sposób na redukcje jednego z ważniejszych czynników generujących koszt jakim jest transport w przedsiębiorstwie.

Opakowanie posiada swój numer wzoru wspólnotowego (patent) 006401725
zastrzeżony w urzędzie patentowym.

 

 


Wiadomości prasowe

Wiadomości prasowe, dostarczane m.in. ze spółek giełdowych, Towarzystw Funduszy Inwestycyjnych, Startup'ów oraz mikro przedsiębiorstw

Przejdź do artykułów autora
Artykuły, które powinny Cię zaciekawić..
Zamknij

Koszyk