27 stycznia Facebook przedstawił wyniki kwartalne. Były one znacznie wyższe niż przed rokiem. Przewyższyły również prognozy analityków z Wall Street. Znana spółka z branży mediów społecznościowych ma jednak powody do zmartwienia.
27 stycznia po zakończeniu sesji na amerykańskim rynku Facebook opublikował wyniki finansowe za IV kwartał 2020 r. Przychody wyniosły 28,07 mld USD wobec 21,08 mld USD w analogicznym okresie poprzedniego roku, co stanowi wzrost o 33% rdr. Okazały się one też wyższe od szacunków analityków z Wall Street, którzy spodziewali się przychodów na poziomie 26,44 mld USD. W czwartym kwartale Facebook osiągnął zysk netto w wysokości 11,22 mld USD wobec 7,35 mld USD rok wcześniej, co stanowi wzrost o 53% rdr. Zysk na akcję wyniósł 3,88 USD w porównaniu do 2,56 USD przed rokiem. Przewyższył również oczekiwania analityków, którzy spodziewali się zysku na akcję na poziomie 3,22 USD.
Facebook ma nieco więcej użytkowników niż spodziewali się analitycy z Wall Street. Średnia dzienna liczba aktywnych użytkowników (DAU) okazała się nieco wyższa od szacunków analityków i wyniosła 1,84 mld wobec spodziewanych 1,83 mld. Średnia miesięczna liczba aktywnych użytkowników wyniosła 2,8 mld wobec prognozy 2,76 mld. Średni przychód na użytkownika (ARPU) wyniósł 10,14 USD wobec spodziewanych 9,49 USD.
Nie wszystko jednak wygląda tak dobrze. Spółka zwróciła uwagę, że w 2020 r. znacząco skorzystała na zmianie trendów w czasie pandemii koronawirusa. Użytkownicy bowiem w tym czasie skłaniali się ku korzystaniu ze sprzedaży internetowej. Facebook ostrzegł, że ten trend może się osłabić lub odwrócić, co mogłoby stanowić przeszkodę dla wzrostu przychodów z reklam dla spółki. Dodatkowym problemem dla Facebooka są zbliżające się zmiany w prywatności w iOS 14 Apple, co może negatywnie wpłynąć na możliwości Facebooka w zakresie targetowania reklam na tych urządzeniach w kolejnym kwartale.
W USA i Kanadzie baza użytkowników Facebooka zmniejszyła się do 195 mln ze 196 mln w poprzednim kwartale. W Europie natomiast wzrosła do 308 mln z poziomu 305 mln. Facebook poinformował także, że cała jego rodzina aplikacji (Facebook, Instagram, Messenger i WhatsApp) liczy sobie 3,30 mld użytkowników w porównaniu do 3,21 mld w poprzednim kwartale.
Mimo znakomitych wyników, na początku notowań posesyjnych kurs akcji Facebooka osunął się o 3% w dół.