• Odbierz prezent
Facebook z wynikami finansowymi za III kwartał 2020 r. Jest lepiej niż się spodziewano, ale akcje w dół

29 października Facebook przedstawił wyniki finansowe za III kwartał . Były one wyższe niż przed rokiem. Przewyższyły również szacunki analityków z Wall Street.

 

Czwartek 29 października obfitował w wyniki kwartalne największych amerykańskich spółek. Wśród nich nie zabrakło najsłynniejszej spółki z branży mediów społecznościowych – Facebooka. W III kwartale przychody wyniosły 21,47 mld USD wobec 17,65 mld USD w analogicznym okresie ubiegłego roku, co stanowi wzrost o 22% rok do roku. Uzyskane przychody okazały się też wyższe od szacunków analityków z Wall Street na poziomie 19,8 mld USD. W III kwartale Facebook osiągnął zysk netto w wysokości 7,85 mld USD wobec 6,09 mld USD przed rokiem, co stanowi wzrost o 29% rok do roku. Zysk na akcję wyniósł 2,71 USD w porównaniu do 2,12 USD rok wcześniej. Znacznie przewyższył szacunki analityków, których konsensus zakładał zysk na akcję na poziomie 1,91 USD.

W zakresie innych istotnych parametrów spółka też miała czym się pochwalić. Dzienna liczba aktywnych użytkowników (DAU) wyniosła 1,82 mld. Analitycy spodziewali się 1,79 mld. Miesięczna liczba aktywnych użytkowników (MAU) również okazała się wyższa od oczekiwań analityków i wyniosła 2,74 mld wobec spodziewanych 2,7 mld. Średni przychód na użytkownika (ARPU) wyniósł 7,89 USD wobec prognozy 7,32 USD.

Zwrócono jednak uwagę, że w USA i Kanadzie dzienna liczba aktywnych użytkowników spadła do 196 mln wobec 198 mln w poprzednim kwartale. Spółka spodziewa się, że w następnym kwartale liczba ta pozostanie na niezmienionym poziomie lub nawet ulegnie dalszemu obniżeniu. W Europie natomiast dzienna liczba aktywnych użytkowników pozostaje na niezmienionym poziomie 305 mln już trzeci kwartał z rzędu.

Spółka poinformowała, że obecnie ma łącznie 3,21 mld użytkowników swych aplikacji (Facebook, Messenger, Instagram i WhatsApp). Dla porównania w poprzednim kwartale spółka liczyła sobie 3,14 mld użytkowników.

Przychody z reklam wzrosły o 22% rok do roku. Spółka spodziewa się, że w kolejnym kwartale przychody z reklam wzrosną jeszcze bardziej ze względu na okres świąteczny.

Mimo znakomitych wyników kwartalnych, w notowaniach posesyjnych kurs akcji Facebooka spadł o 2,65%.

 

Notowania: FACEBOOK

Przejdź do wykresu
Źródło: https://pl.tradingview.com/symbols/FB/

Tatiana Pasich

Absolwentka psychologii oraz finansów i rachunkowości, inwestor indywidualny. Lokuje kapitał głównie w małe spółki z dużym potencjałem wzrostu.

Przejdź do artykułów autora
Artykuły, które powinny Cię zaciekawić..
Zamknij

Koszyk