Po sesji na amerykańskim rynku w środę Facebook przedstawił swe wyniki finansowe za I kwartał 2020 r. Następnego dnia przed sesją swe wyniki opublikował Twitter. Obaj giganci mediów społecznościowych nie doznali istotnego uszczerbku finansowego na skutek pandemii koronawirusa, jakkolwiek w marcu ich przychody z reklam uległy obniżeniu.
Wyniki Facebooka
29 kwietnia w środę po zakończeniu sesji na amerykańskim rynku spółka Facebook opublikowała wyniki finansowe za I kwartał 2020 r. Przychody wyniosły 17,74 mld USD wobec 15,08 mld USD w analogicznym okresie ubiegłego roku, co stanowi wzrost o prawie 18%. Okazały się też wyższe od szacunków analityków, którzy spodziewali się przychodów na poziomie 17,41 mld USD. Zysk na akcję wyniósł 1,71 USD. Analitycy z Wall Street spodziewali się nieco wyższego zysku na poziomie 1,75 USD na akcję.
Średnia dzienna liczba aktywnych użytkowników (DAU) wyniosła 1,73 mld. Średnia miesięczna liczba aktywnych użytkowników wyniosła 2,6 mld. Średni przychód na użytkownika (ARPU) wyniósł 6,95 USD.
Facebook ma obecnie 2,99 mld użytkowników swej rodziny aplikacji (obejmującej również Instagram, Messenger i WhatsApp) w porównaniu z 2,98 mld w poprzednim kwartale.
Spółka poinformowała, ze dostrzega oznaki stabilizacji po początkowym gwałtownym spadku przychodów z reklam w marcu z powodu pandemii koronawirusa.
W notowaniach posesyjnych w środę kurs akcji Facebooka wzrósł o 10%.
Wyniki Twittera
30 kwietnia w czwartek przed sesją na amerykańskiej giełdzie swe wyniki finansowe za I kwartał 2020 r. przedstawiła kolejna znana spółka z branży mediów społecznościowych – Twitter. Przychody wyniosły 808 mln USD i były wyższe o 3% niż przed rokiem. Przewyższyły też szacunki analityków, którzy spodziewali się przychodów na poziomie 776 mln USD. Zysk na akcję wyniósł 11 centów wobec spodziewanych 10 centów.
Spółka pochwaliła się wzrostem mDAU o 24% rok do roku. Monetyzowalna dzienna liczba aktywnych użytkowników (mDAU) wyniosła 166 mln. Okazała się wyższa od szacunków analityków, którzy spodziewali się, że wyniesie ok. 164 mln.
Przychody z reklam wyniosły 6,82 mln USD i były wyższe o 3 mln USD niż przed rokiem. Najbardziej udany dla spółki okres w tym kwartale trwał do 11 marca. Od tego czasu przychody z reklam uległy obniżeniu. W tym okresie zaczęto odwoływać wiele ważnych wydarzeń na świecie, co przełożyło się na mniejsze zapotrzebowanie na reklamy ze strony firm.
Obecnie spółka skupia się na produktach przynoszących przychody i aplikacjach, obniża natomiast koszty zatrudnienia.
CEO Twittera – Jack Dorsey rozważał przeprowadzkę do Afryki, ale na razie zdecydował się zostać, pełniąc na miejscu swe obowiązki.
Twitter nie dostarczył prognozy na drugi kwartał i wstrzymał też prognozę na cały 2020 rok. Prawdopodobnie jednak plany budowy nowego centrum danych zostaną odroczone w czasie.
W notowaniach przedsesyjnych kurs akcji Twittera wzrósł o ponad 9%.
https://www.fxmag.pl/artykul/szef-twittera-przeznaczy-28-swego-majatku-na-walke-z-koronawirusem