• Odbierz prezent
EFNI - edycja 9 i pół: Green deal ma być dobrym dealem

Na temat Europejskiego Zielonego Ładu w kontekście wyzwań i szans stojących przed przedsiębiorstwami dyskutowano na sesji plenarnej „Od Green Deal do Good Deal. Wyzwania i  szanse związane z Europejskim Zielonym Ładem”.

Uczestnicy debaty zastanawiali się, co zrobić, aby proponowany Green Deal był Dobrym Dealem: pomagał tworzyć alternatywne źródła energii oraz miejsca pracy, nie wykluczał przedsiębiorców i utrzymywał konkurencyjność europejskiej gospodarki.

W dyskusji udział wzięli Dominika Bettman, prezeska Siemens Polska, Katarzyna Byczkowska, dyrektor zarządzająca BASF, Adam Jarubas, eurodeputowany, członek Komisji ds. Środowiska, Zdrowia Publicznego i Bezpieczeństwa Żywności, Europejska Partia Ludowa, Rafał Rudziński, prezes BOSCH Polska, Artur Runge-Metzger, DG CLIMA, Komisja Europejska, Karin Sköld, prezeska IKEA Retail, dyrektorka ds. zrównoważonego rozwoju.

Dyskusję otworzył specjalnym wystąpieniem Michał Kurtyka, minister klimatu, który powiedział: „Mierzymy się z bezprecedensowym wyzwaniem. Zmiana klimatu zostawia ślad na naszej cywilizacji i ta sytuacja wymaga od nas niestandardowych rozwiązań. Dla Polski jest to wstęp do ogromnej transformacji, która da nowy impuls również dzięki środkom europejskim i planom odbudowy zaproponowanym przez UE”.

Artur Runge-Metzger – DG CLIMA, Komisja Europejska – zaznaczał: „Good deal polega na tym, abyśmy podczas transformacji, jako Europa, zapewnili, że nikt nie zostanie pozostawiony sam sobie. Będziemy o to dbać w najbliższych latach, to podstawowe zadanie UE i jej funduszy. Green deal ma być dobrym dealem”.

- Dobry interes ma się opłacać. Firmy technologiczne realizują to poprzez cyfryzację i wzrost konkurencyjności. W gospodarkach krajowych często nie ma już możliwości podniesienia jakości pracy bez cyfryzacji – zaznaczyła Dominika Bettman.

Rafał Rudziński, prezes BOSCH Polska, powiedział: „W osiągnięciu celów Nowego Ładu Energetycznego ważne są takie czynniki jak solidarność państwa i przedsiębiorców oraz zapewnienie nowych miejsc pracy, tak aby po drodze nie zgubić poparcia dla Green Dealu wśród części społeczeństwa oraz maksymalnie wykorzystać dostępne technologie w dotarciu do celów 2030 roku”.

Taki przykład podała Katarzyna Byczkowska z BASF Polska: - Inwestujemy w nowe technologie i produkty pozwalające zmniejszyć zużycie energii. Korzystając z energii elektrycznej a nie gazu ziemnego możemy ograniczyć jej zużycie aż o 90%!” – powiedziała.

Przedstawicielka IKEA, Karin Sköld zwróciła uwagę na rolę przedsiębiorstw w stymulowaniu zaangażowania społecznego oraz tworzenie alternatywnych źródeł energii dla produkcji. - IKEA, dla której Polska jest drugim na świecie miejscem produkcji, zainwestowała do tej pory 250 milionów dolarów w alternatywne źródła energii, takie jak farmy wiatrowe w wielu regionach waszego kraju – dodała.

Dyskusję prowadził Marek Tejchman, zastępca redaktora naczelnego Dziennika Gazety Prawnej.

****

EFNI 2020

Organizator: Konfederacja Lewiatan

Współorganizator: BusinessEurope

Partner Strategiczny: Orange

Partnerzy Główni: BASF, Bosch, FCA, Google, IKEA, Microsoft, PFR Portal PPK,

Siemens

Partnerzy Merytoryczni: Think Tank, Centrum Stosunków Międzynarodowych

Główni Partnerzy Medialni: Business Insider, Dziennik Gazeta Prawna, TOK FM

Partnerzy Medialni: 300 Gospodarka, Chilli Zet, Euractiv, My Company Polska, Puls

Biznesu, Sztuczna Inteligencja, Warsaw Business Journal, Wyborcza.biz

Producent Wykonawczy: Platige Image


Zespół FXMAG

Portal i jedyny w Polsce magazyn Inwestora Indywidualnego. FXMAG wspiera swoich czytelników, zapewniając dostęp do szerokiej bazy edukacyjnej i na bieżąco informując o najważniejszych wydarzeniach rynkowych i gospodarczych z zakresu rynku Forex, akcji, kryptowalut oraz inwestycji alternatywnych. 

Przejdź do artykułów autora
Artykuły, które powinny Cię zaciekawić..
Zamknij

Koszyk