• Odbierz prezent
Duality Games startuje z pierwszą spółką zależną

Warszawski producent i wydawca gier wideo Duality S.A. objął 40% w spółce Instytut Projektów Specjalnych sp. z o. o. Jest to kolejny istotny krok w rozwoju Duality S.A. na polskim rynku gamedevowym.

Objęciu udziałów towarzyszy również zmiana nazwy Instytutu Projektów Specjalnych, który od teraz funkcjonował będzie jako White Pig Games sp. z o. o. Co istotne, White Pig Games jest deweloperem gry Radiance, wspólnego dzieła Duality i Glob Games Studio, którego premiera zaplanowana jest jeszcze na bieżący rok.

Objęcie udziałów w White Pig Games to dla nas otwarcie się na nowe możliwości produkcyjne, szczególnie biorąc pod uwagę doświadczenie głównego zespołu tego studia - mówi Piotr Strzałkowski, Wiceprezes Zarządu Duality S.A. Jacek Uryś, Mateusz Wiśniewski i Michał Prokopiak to prawdziwi weterani, nie tylko szeroko pojętej sceny około-gamingowej, ale branży kulturowej w ogóle - dodaje.

Jacek Uryś, Prezes White Pig i Lead Programmer studia, znany był w środowisku komputerowym już w 1995 roku, kiedy aktywnie działał na demoscenie związanej z Amigą, a jego produkcjami zainteresowało się legendarne czasopismo Secret Service. To wszechstronnie utalentowany programista z ponad 30-letnim stażem, dla którego tworzenie gier jest bardziej zwieńczeniem drogi zawodowej, niż podjęciem wyzwania. Mateusz Wiśniewski, piastujący stanowisko Lead Graphic Designera, znany jest w środowisku filmowym ze współpracy post-produkcyjnej przy takich obrazach, jak “Rambo - ostatnia krew” czy netfliksowym serialu o Wiedźminie. Game designem zajmie się Michał Prokopiak, znany popularyzator historii, rekonstruktor i Prezes Bractwa Rycerskiego Smocza Kompania, jednej z najstarszych tego typu instytucji w Polsce.

Nawiązanie współpracy z Duality S.A. pozwoli nam na powrót do tego, co od zawsze kochamy, czyli do świata kreatywności i autorskich pomysłów - przyznaje Uryś. Chcemy ponownie zaistnieć w świecie gamingowym, a mamy niezbędne kompetencje i doświadczenie wyniesione z najróżniejszych branż, więc jesteśmy doskonale przygotowani do tego zadania. Ponadto, Duality zaufało nam w kwestii prac nad grą Radiance, co jest dla nas swoistym testem, który zamierzamy zdać celująco - tłumaczy.

Współpraca z Duality na tak głębokim poziomie to nie tylko produkcja gier, ale również wsparcie merytoryczne ze strony bardziej doświadczonych w branży kolegów - dodaje Uryś. Chętnie wykorzystamy wiedzę i sugestie, którymi podzieli się z nami zespół Duality, aby jak najlepiej wykorzystać stojącą przed nami szansę - podsumowuje.

Studio White Pig Games pracuje również nad grą Generations i Plane Accident oraz kolejnymi preprodukcjami. Co ciekawe, Plane Accident będzie pewnego rodzaju spin-offem gry Accident od Duality, która spotkała się z pozytywnym odbiorem społeczności graczy i została zauważona dzięki swojemu edukacyjnemu charakterowi.

 

O Spółce:

Duality S.A. rozpoczęła działalność w branży gier komputerowych w 2017 roku. Spółka utworzona została przez weteranów branży gamingowej i jest częścią grupy PlayWay. Strategia spółki zakłada produkcję, wydawanie i dystrybucję gier o zróżnicowanym klimacie i stylu. Wiodącym tytułem Spółki jest horror Unholy, którego premiera planowana jest na rok 2022. Duality pracuje obecnie nad sześcioma projektami. Spółka przewiduje pokazanie w niedługim czasie kolejnych produkcji, a także rozwijanie działu wydawniczego. Debiut na giełdzie New Connect miał miejsce 24 września 2020 roku.


Gaming. Wiadomości prasowe

Wiadomości prasowe dotyczące spółek gamingowych znajdujących się zarówno na rynku regulowanym GPW oraz NewConnet jak i spółek jeszcze nie notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych

Przejdź do artykułów autora
Artykuły, które powinny Cię zaciekawić..
Zamknij

Koszyk