• Odbierz prezent
Disney z wynikami finansowymi za III kwartał 2020 r. Jest lepiej niż się spodziewano

12 listopada Disney przedstawił wyniki finansowe za III kwartał 2020 r. Były one słabsze niż przed rokiem, jednak wypadły lepiej od szacunków analityków z Wall Street. Znacznie ucierpiał segment działalności spółki związany z parkami rozrywki. Optymizmem natomiast napełnia liczba abonentów Disney+.

 

12 listopada po zakończeniu sesji na amerykańskim rynku Disney opublikował wyniki kwartalne. W III kwartale przychody wyniosły 14,71 mld USD wobec 19,12 mld USD w analogicznym okresie ubiegłego roku, co stanowi spadek o 23% rok do roku. Uzyskane przychody okazały się jednak wyższe od szacunków analityków z Wall Street na poziomie 14,2 mld USD. Spółka zakończyła III kwartał stratą netto w wysokości 710 mln USD w porównaniu do zysku netto wynoszącego 777 mln USD przed rokiem. Strata na akcję wyniosła 20 centów wobec 1,07 USD zysku rok wcześniej. Strata na akcję okazała się jednak niższa od szacunków analityków. Konsensus zakładał stratę na poziomie 71 centów.

Pandemia koronawirusa wywarła znaczący wpływ na wyniki spółki, co w szczególności dotyczy parków rozrywki. Obostrzenia zmusiły spółkę do zamknięcia swych obiektów w części lokalizacji, a w pozostałych do ograniczenia liczby osób odwiedzających parki. Spółka szacuje, że w minionym kwartale negatywny wpływ pandemii na wynik operacyjny tego segmentu działalności wyniósł około 2,4 mld USD.

Przychody z segmentu działalności związanej z parkami rozrywki wyniosły 2,58 mld USD i były niższe o 61% niż przed rokiem.

Przychody z segmentu filmowego spadły o 52% w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku i wyniosły 1,6 mld USD, do czego przyczyniły się ograniczenia działalności kinowej. Nie bez znaczenia jest również brak istotnych premier. Było ich natomiast sporo w analogicznym okresie ubiegłego roku, w związku z czym wynik ten trudniej było powtórzyć.

Spółka poinformowała, że na koniec kwartału ma 73 mln abonentów swej usługi streamingowej Disney+. Spółka ma dużą satysfakcję z tego wyniku, gdyż w momencie rozpoczynania tej działalności rok temu szacowała, że liczba abonentów może wynieść 60-90 mln do 2024 roku. Dla porównania warto wspomnieć, że na koniec minionego kwartału Netflix miał 195 mln abonentów.

Lepsze od oczekiwań wyniki spółki ucieszyły inwestorów. W notowaniach posesyjnych kurs akcji Disneya wzrósł o 6%.

Notowania: WALT DISNEY

Przejdź do wykresu
Źródło: https://pl.tradingview.com/symbols/DIS/

Tatiana Pasich

Absolwentka psychologii oraz finansów i rachunkowości, inwestor indywidualny. Lokuje kapitał głównie w małe spółki z dużym potencjałem wzrostu.

Przejdź do artykułów autora
Artykuły, które powinny Cię zaciekawić..
Zamknij

Koszyk