• Odbierz prezent
Disney prezentuje wyniki finansowe za I kwartał 2020 r. Bajkowa spółka z mniejszym zyskiem

5 maja po sesji na amerykańskiej giełdzie spółka Walt Disney przedstawiła wyniki kwartalne. Przychody okazały się wyższe niż się spodziewano, natomiast zysk na akcję okazał się niższy od prognoz. W związku z pandemią koronawirusa najbardziej ucierpiała działalność związana z parkami rozrywki, a także część działalności telewizyjnej związana z transmisją wydarzeń sportowych. Wzrostem zainteresowania konsumentów cieszą się natomiast pozostałe usługi telewizyjne.

 

5 maja po zakończeniu sesji na amerykańskim rynku spółka Disney opublikowała wyniki finansowe za I kwartał 2020 r. Wprawdzie pandemia koronawirusa zakłóciła działalność segmentu związanego z parkami rozrywki, jednak zwiększyła zaangażowanie spółki w rozwój usług streamingowych, takich jak Disney+, ESPN i Hulu. W lutym CEO spółki – Bob Iger ustąpił ze swego stanowiska, a jego miejsce zajął Bob Chapek.

Wyniki kwartalne spółki okazały się mieszane. Przychody wyniosły 18,01 mld USD. Okazały się one wyższe od szacunków analityków z Wall Street, którzy spodziewali się przychodów na poziomie 17,8 mld USD. Zysk na akcję natomiast okazał się niższy od prognoz i wyniósł 60 centów wobec oczekiwanych 89 centów na akcję.

Szczególnie wyraźny wpływ sytuacji związanej z pandemią był widoczny w segmencie działalności spółki związanym z parkami rozrywki. Przychody tego segmentu wyniosły 5,54 mld USD i były niższe o 10% niż przed rokiem. Spółka odnotowała spadek zysku operacyjnego w tym segmencie o 58% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.

Disney spodziewa się stopniowo otworzyć Disneyland w Szanghaju od 11 maja. Spółka rozważa procedury niezbędne do ponownego otwarcia parku, takie jak limity zagęszczenia osób wchodzących na jego teren, mierzenie temperatury i konieczność używania masek. Spółka stwierdziła, że widzi „zachęcające oznaki stopniowego powrotu do swego rodzaju normalności w Chinach”.

Spółka odnotowała wzrost przychodów w pozostałych segmentach działalności, szczególnie w zakresie usług telewizyjnych.

Na dzień 28 marca spółka miała 33,5 mln abonentów swej nowej usługi streamingowej Disney+. Na początku kwietnia poinformowano, że liczba abonentów przekroczyła 50 mln, gdyż wiele osób pozostało w domach z powodu pandemii koronawirusa i w związku z zaistniałą sytuacją dużą popularnością cieszą się wśród nich usługi telewizyjne.

Disney staje się konkurentem dla Netflixa. Dla porównania Netflix ma łącznie 182,9 mln abonentów, Disney+ 50 mln abonentów, Hulu 32,1 mln, a ESPN+ 7,9 mln. Liczba abonentów serwisu Hulu wzrosła o 27% rok do roku.

Serwis ESPN ucierpiał z powodu utraty części treści związanych ze sportem, gdyż wiele wydarzeń sportowych zostało odłożonych w czasie. W ostatnim kwartale przychody z reklam spadły o 8%, co spółka wiąże z utratą treści dotyczących właśnie sportu.

Spółka wstrzymuje się z wypłatą dywidendy w I połowie roku podatkowego. Ta decyzja pozwoli zachować spółce 1,6 mld USD gotówki.

W notowaniach posesyjnych kurs akcji Disneya spadł o 3,2%.

Czytaj także: Netflix prezentuje wyniki finansowe za I kwartał 2020 r. Koronawirus przyczynił się do rekordowej oglądalności

21 kwietnia spółka Netflix przedstawiła wyniki finansowe za I kwartał 2020 r. Netlix może pochwalić się rekordową liczbą nowych abonentów, jednocześnie jednak przychody okazały się zbliżone do prognoz analityków. Wzrostowi przychodów nie sprzyjał mocny kurs dolara.   21 kwietnia po zakończeniu ses.. Czytaj
Netflix prezentuje wyniki finansowe za I kwartał 2020 r. Koronawirus przyczynił się do rekordowej oglądalności

 

 

Notowania: WALT DISNEY

Przejdź do wykresu
Źródło: https://pl.tradingview.com/symbols/DIS/

Tatiana Pasich

Absolwentka psychologii oraz finansów i rachunkowości, inwestor indywidualny. Lokuje kapitał głównie w małe spółki z dużym potencjałem wzrostu.

Przejdź do artykułów autora
Artykuły, które powinny Cię zaciekawić..
Zamknij

Koszyk