7 listopada spółka Dino, znana ze swej sieci sklepów, przedstawiła wyniki finansowe za III kwartał 2019 r. Były one znacznie wyższe niż przed rokiem. Okazały się zbliżone do oczekiwań analityków.
7 listopada w godzinach wieczornych spółka Dino Polska opublikowała wyniki finansowe za III kwartał 2019 r. Przychody wyniosły 2,02 mld zł wobec 1,54 mld zł w analogicznym okresie ubiegłego roku. Były one wyższe o 31% niż przed rokiem. Okazały się zbliżone do konsensusu analityków, którzy spodziewali się przychodów w okolicach 2,04 mld zł. W III kwartale wynik EBITDA wyniósł 192,5 mln zł wobec 141,5 mln zł przed rokiem, co stanowi wzrost o 36,1% rok do roku. Analitycy spodziewali się wyniku EBITDA na poziomie 190,9 mln zł. Zysk operacyjny wyniósł 150,4 mln zł wobec 113 mln zł przed rokiem, co stanowi wzrost o 33,1% rok do roku. Konsensus analityków zakładał zysk operacyjny na poziomie 151,9 mln zł. Spółka osiągnęła zysk netto w wysokości 109,4 mln zł wobec 82,3 mln zł w analogicznym okresie ubiegłego roku. Okazał się on wyższy o 33,4% niż przed rokiem. Analitycy oczekiwali zysku netto na poziomie 110,3 mln zł.
W okresie pierwszych trzech kwartałów 2019 r. przychody wyniosły 5,52 mld zł wobec 4,23 mld zł przed rokiem. W tym okresie spółka osiągnęła zysk netto w wysokości 281,9 mln zł wobec 208,7 mln zł rok wcześniej.
W trzecim kwartale powstało 57 nowych sklepów Dino, a więc o 24% więcej niż rok wcześniej. Od początku 2019 r. łącznie zostało otwartych 138 nowych sklepów wobec 120 w analogicznym okresie poprzedniego roku. Według danych na dzień 30 września 2019 r., obecnie sieć Dino obejmuje 1113 sklepów.