• Sklep
  • Odbierz prezent
Dino spółka

9 maja spółka Dino Polska przedstawiła wyniki finansowe za 1 kwartał 2019 r. Dynamiczny rozwój działalności spółki znalazł odzwierciedlenie w jej wynikach.

 

9 maja w godzinach wieczornych spółka Dino opublikowała wyniki finansowe za 1 kwartał 2019 r. Przychody ze sprzedaży wyniosły 1,56 mld zł wobec 1,27 mld zł w analogicznym kwartale ubiegłego roku. Stanowi to wzrost o 22,7% rok do roku, co było zgodne z oczekiwaniami analityków.

Koszt własny sprzedaży wyniósł 1,18 mld zł wobec 973,8 mln zł w analogicznym kwartale 2018 r., co stanowi wzrost o 20,9%.

Wynik EBITDA wyniósł w 1 kwartale 132 mln zł i był wyższy o 26,5% rok do roku. EBITDA była wyższa od konsensusu analityków o 5,9%.

Zysk z działalności operacyjnej wyniósł 94,62 mln zł wobec 79,27 mln zł w 1 kwartale 2018 r., co stanowi wzrost o 19,4%. Był on wyższy od konsensusu analityków o 3,5%.

Zysk netto wyniósł 66,97 mln zł wobec 55,95 mln zł w analogicznym kwartale zeszłego roku. Był on wyższy o 19,6% rok do roku. Przewyższył oczekiwania analityków o 5,4%.

Marża EBITDA wyniosła 8,5% i była wyższa o 0,3% rok do roku.

 

W raporcie poinformowano, że wzrost przychodów ze sprzedaży jest wynikiem rozwoju sieci Dino o nowe placówki oraz wzrostu przychodów istniejącej sieci sklepów (LFL). W 1 kwartale 2019 r. mimo niesprzyjających czynników kalendarzowych, wzrost przychodów ze sprzedaży w istniejącej sieci sklepów wyniósł 5%. Czynnikami tymi było przesunięcie na 2 kwartał 2019 r. Świąt Wielkanocnych, które poprzedza okres wzmożonych zakupów oraz 7 dni handlowych mniej w stosunku do 1 kwartału 2018 r.

Wzrost przychodów i kosztu własnego sprzedaży był spowodowany głównie wzrostem skali działalności Grupy Dino w związku z ekspansją sieci sklepów i rosnącą sprzedażą istniejącej sieci sklepów (LFL).

Na dzień 31 marca 2019 r. sieć Dino tworzyło 1009 sklepów o łącznej powierzchni sprzedażowej 388,96 tys. m2. W 1 kwartale 2019 r. zostały uruchomione 33 nowe sklepy Dino.

Spółka Dino jest jedną z najszybciej rozwijających się sieci handlu detalicznego artykułami spożywczymi w Polsce pod względem liczby sklepów oraz przychodów ze sprzedaży.

Czytaj także: Dino Polska - spółka przedstawia wyniki za 2018 r. Dynamiczny rozwój i wzrost zysku o 44%!

Spółka Dino Polska, znana z sieci supermarketów, opublikowała wyniki finansowe za 2018 r. Dynamiczny rozwój spółki przełożył się na osiągnięte wyniki finansowe. Jakie są dalsze plany spółki?   14 marca w godzinach wieczornych spółka Dino Polska opublikowała wyniki finansowe za 2018 r. W ujęciu sk.. Czytaj
Dino Polska - spółka przedstawia wyniki za 2018 r. Dynamiczny rozwój i wzrost zysku o 44%!


Tatiana Pasich

Absolwentka psychologii oraz finansów i rachunkowości, inwestorka. Lokuje kapitał głównie w małe spółki z dużym potencjałem wzrostu.

Przejdź do artykułów autora
Zamknij

Koszyk