Spółka Dino Polska, znana z sieci supermarketów, opublikowała wyniki finansowe za 2018 r. Dynamiczny rozwój spółki przełożył się na osiągnięte wyniki finansowe. Jakie są dalsze plany spółki?
14 marca w godzinach wieczornych spółka Dino Polska opublikowała wyniki finansowe za 2018 r. W ujęciu skonsolidowanym przychody ze sprzedaży za rok 2018 wyniosły 5,84 mld zł wobec 4,46 mld zł w 2017. Wzrosły więc o 31%. Zysk z działalności operacyjnej w 2018 r. wyniósł 429 mln zł wobec 303,2 mln zł w 2017 r., co stanowi wzrost o 41%. W 2018 r. zysk netto wyniósł 307,6 mln zł wobec 213,6 mln zł w roku poprzednim. Stanowi to wzrost o 44%. W 2018 r. zysk na akcję wyniósł 3,14 zł wobec 2,18 zł w 2017 r.
W swym piśmie prezes zarządu - Szymon Piduch podsumował działalność spółki Dino w 2018 r. Spółka kontynuowała szybki wzrost organiczny. Otworzyła 202 nowe markety i na koniec 2018 r. miała ich łącznie 977. Powierzchnia sprzedażowa zwiększyła się do 375,7 tysięcy metrów kwadratowych. Stanowi to wzrost o ponad 27%.
Wspomniano także, że wynik EBITDA zwiększył się w 2018 r. o 35% do 541 mln zł.
Zysk spółki jest przeznaczony na dalsze inwestycje.
W liście poinformowano o łącznej wartości inwestycji zrealizowanych przez spółkę w 2018 r. Wartość ta wyniosła 634 mln zł i była o 58% większa niż rok wcześniej. Spółka otwiera kolejne sklepy i rozbudowuje zaplecze logistyczne. Powstało 3,4 tys. nowych miejsc pracy, a zatrudnienie na koniec roku wyniosło 16,5 tys. osób.
W 2018 r. spółka Dino otworzyła swoje czwarte centrum dystrybucyjne i zwiększyła moce produkcyjne zakładu mięsnego Agro-Rydzyna. W 2019 r. Dino zamierza kontynuować program inwestycyjny szacowany na około 850 mln zł. Planuje otwarcie większej liczby sklepów niż w 2018 r., a także kolejne inwestycje w centra dystrybucyjne i moce produkcyjne.
Spółka Dino Polska jest notowana na GPW od 2017 r.