• Sklep
  • Odbierz prezent
  • Sklep
  • Odbierz prezent
deutsche bank
Z artykułu dowiesz się:

- Jak pracownik Deutche Bank nieomal przyczynił się do kilkumiliardowej straty banku

Każdemu może przydarzyć się błąd, jednak nie każdy popełnia błędy o wartości 6 miliardów dolarów. Takowy przytrafił się jednemu z młodszych pracowników działu walutowego Deutsche Bank... a wszystko przez pomylenie kwoty brutto z kwotą netto.

 

Pomylił cenę brutto z ceną netto

W poniedziałek do wiadomości publicznej podana została informacja, że pracownik Deutsche Bank dokonał transakcji w oparciu o kwotę brutto zamiast kwoty netto, w rezultacie przelewając na konto klienta banku kwotę znacznie większą od wymaganej. Powodem był błąd w komunikacji, który wystąpił pod nieobecność przełożonego. Nazwisko pracownika, który "pomylił się w liczbach" nie zostało ujawnione. Nie wiadomo również czy nadal jest on pracownikiem banku.

 

Klientem banku, który otrzymał dość niespodziewany prezent był amerykański fundusz. Niestety nie ujawniono o jaki fundusz chodziło. Transakcja została anulowana następnego dnia i Deutsche Bank odzyskał pieniądze.

 

Do zdarzenia doszło w czerwcu bieżącego roku, a sprawa ujrzała światło dzienne gdy bank poinformował o zaistniałej sytuacji amerykańskich, europejskich i brytyjskich regulatorów. Rzecznicy zarówno Deutsche Banku, jak i instytucji regulacyjnych odmawiają komentarza w sprawie.


Jakub Wilk

Content Manager i redaktor portalu FXMAG.PL. Zwolennik łączenia analizy technicznej i fundamentalnej, ze szczególnym uwzględnieniem polityki banków centralnych. Pasjonat rynku metali szlachetnych.

Przejdź do artykułów autora
Artykuły, które powinny Cię zaciekawić..
Zamknij

Koszyk