Reklama
WIG82 745,58+1,45%
WIG202 436,05+1,72%
EUR / PLN4,31-0,21%
USD / PLN3,99-0,13%
CHF / PLN4,43+0,41%
GBP / PLN5,04+0,07%
EUR / USD1,08-0,08%
DAX18 504,51+0,15%
FT-SE7 959,96+0,35%
CAC 408 212,80+0,10%
DJI39 763,18+0,01%
S&P 5005 253,26+0,09%
ROPA BRENT86,60+1,05%
ROPA WTI82,77+1,28%
ZŁOTO2 222,88+1,42%
SREBRO24,90+1,34%

Masz ciekawy temat? Napisz do nas

twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Czy warto kupować 11 Bit Studios? Rekomendacja giełdowa

DM BOŚ | 14:45 23 październik 2018
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

Podsumowanie inwestycyjne i rekomendacje

Spadek kursu akcji Spółki od majowego szczytu sięgnął już 40%, a  jego głównych źródeł upatrujemy przede wszystkim w (i) rozczarowujących wynikach za II kwartał, które okazały się 29% niższe od konsensusu (w naszej opinii mocno zawyżonego) i  18% niższe od naszych prognoz), (ii)  negatywnym przyjęciu przez inwestorów sprzedaży akcji przez byłego członka zarządu (w  efekcie jego stan posiadania spadł poniżej 5% progu) oraz (iii)  globalnym negatywnym sentymencie na giełdach, uderzającym szczególnie mocno w  spółki TMT. W  naszej ocenie skala spadków kursu 11 bit studios nie jest uzasadniona fundamentalnie.

Handluj na rynku akcyjnym. Prowizja dla akcji z GPW tylko 0,20% min. 2,99 PLN

 
SPRAWDŹ

Reklama


Aktualizujemy nasze prognozy dla 11 bit studios uwzględniając (i)  niższy niż oczekiwaliśmy wolumen sprzedaży Frostpunka w  II kw. br. i  niższe oczekiwania w  przyszłości, (ii)  niższe niż oczekiwaliśmy przychody na 1 egzemplarz sprzedany Frostpunka, (iii) nadchodzące premiery gier na konsolę Nintendo Switch w IV kw. 2018 (TWOM, Moonlighter i  Beat Cop), (iv)  przesunięcie w naszym modelu premiery Children of Morta na I kw. 2019 roku (poprzednio IV kw. 2018) oraz (v)  znaczące koszty programu motywacyjnego.

Obecnie zakładamy, że w 2018/2019/2020 skor. zysk netto Spółki wyniesie 41,9 mln zł/42,3 mln zł/62,6 mln zł, co implikuje wskaźnik P/E rzędu 17,7x/21,1x/12,6x (34%/11%/41% poniżej porównywalnych spółek). Ostatecznie podwyższamy długoterminową rekomendację fundamentalną do Kupuj (poprzednio Trzymaj), natomiast nasza krótkoterminowa rekomendacja relatywna (do rynku) Przeważaj pozostaje niezmieniona. W  następstwie obniżenia prognoz nasza 12-miesięczna wycena końcowa maleje o 21% do 416 zł (poprzednio 526 zł) na akcję, co implikuje 25% potencjału wzrostu.

 

Oczekiwania wyników finansowych za III kw. 2018 roku

14 listopada br. 11 bit studios opublikuje skonsolidowane wyniki za III kw. 2018 roku. Podczas letniej wyprzedaży (w  sierpniu) na platformie Steam Frostpunk był sprzedawany z  25% upustem. Wg naszych szacunków III kw. br. wolumen sprzedaży Frostpunka osiągnął 160-170 tys. sztuk w porównaniu z ok. 700 tys. szacowanymi w II kwartale generując 7,7 mln zł przychodów.

Prognozujemy w  omawianym kwartale łącznie 11,9  mln  zł uwzględniając oczekiwania (i) 1,7 mln zł przychodów ze sprzedaży TWOM, (ii) 2,1 mln zł przychodów ze sprzedaży Moonlightera (co implikuje 60 tys. egzemplarzy sprzedanych wersji na PC, PS4 i  X1) oraz (iii)  pomniejszej sprzedaży gier z  tzw. back catalog segmentu wydawniczego.

Reklama

Zakładamy w  III kw. br. 7,8  mln  zł kosztów operacyjnych z uwzględnianiem (i) 1,0 mln zł łącznej amortyzacji, (ii) 2,4 mln zł kosztów sprzedaży i  ogólnego zarządu, (iii)  0,3  mln  zł rezerwy na premie, (iv)  1,6  mln  zł kosztów tantiem i  wydatków marketingowych segmentu wydawniczego, (v) 2,2 mln zł kosztów programu motywacyjnego oraz (vi) 0,8 mln zł podatku. Oczekujemy w  omawianym okresie 5,3  mln  zł EBITDA i 3,5 mln zł zysku netto, a po skorygowaniu o koszty programu motywacyjnego odpowiednio 7,5  mln  zł i  5,3  mln  zł (naszym zdaniem wyniki powinny być skorygowane o te koszty, gdyż pełne rozwodnienie kapitału jest już uwzględnione w naszym modelu).

 

Obniżamy oczekiwania wolumenu sprzedaży Frostpunka w przyszłości

Zważywszy na niższy o ok. 7% wolumen sprzedaży Frostpunka w II kw. br. oraz o 9% niższe przychody na 1 egzemplarz sprzedany obniżamy przyszłe prognozy sprzedaży gry. Po przejrzeniu statystyk sprzedażowych podobnych gier oszacowaliśmy, że wolumen sprzedaży Frostpunka w 2018 i 2019 roku może wynieść odpowiednio 1,12 mln sztuk (poprzednio zakładaliśmy 1,28 mln) i 0,76 mln (poprzednio 0,95 mln sztuk), co oznacza odpowiednio 75% i  14% wzrost w  porównaniu ze sprzedażą TWOM w  tym samym okresie po premierze.

W ciągu ostatnich 5 dni trwała wyprzedaż Frostpunka po cenie obniżonej o 27% i od tego czasu gra nie wypadła poza pierwszą szóstkę najlepiej sprzedających się gier na platformie Steam. W  naszej ocenie dowodzi to długoterminowego potencjału sprzedażowego Frostpunka.

 

Segment wydawniczy

Wygląda na to, że Moonlighter jest pierwszym prawdziwym sukcesem segmentu wydawniczego Spółki. Zgodnie z naszymi szacunkami, wolumen sprzedaży mógł osiągnąć ok.  140 tys. sztuk w II kw. 2018 roku generując 5 mln zł przychodów i prawie 2 mln zysku operacyjnego. Prognozujemy, że w całym roku 2018 te wyniki wzrosną odpowiednio do 10  mln  zł i  ok.  3,5  mln  zł. Prawdopodobnie w IV kw. br. pojawią się wersje gry na platformy Nintendo Switch i  Tencent, a  kolejna nowa gra Children of Morta zostanie wydana w  I  kw. 2019 (zamiast w  III kw. br.). Podtrzymujemy nasze prognozy wolumenu sprzedanych kopii Children of Morta w wysokości 273 tys. sztuk w ciągu 12 miesięcy od premiery.

 

Prognozy finansowe

Reklama

Obniżamy nasze prognozy wyników finansowych dla 11 bit studios na lata 2018-20 uwzględniając (i) obniżoną prognozę wolumenu sprzedaży Frostpunka, (ii)  oczekiwania niższych przychodów na jeden egzemplarz sprzedany Frostpunka, (iii) premiery wersji konsolowych gier (m.in. TWOM, Moonlighter and Beat Cop) w IV kw. br., (iv) przesunięcie w naszym modelu na późniejszy termin (I kw. 2019 zamiast IV kw. 2018) debiutu Children of Morta oraz (v) znaczące koszty programu motywacyjnego.

W  sprawozdaniu finansowym za I  poł. 2018 roku Spółka wykazała, że w okresie II kw. 2018- II kw. 2020 rozpozna rocznie 2,2  mln  zł kosztów programu motywacyjnego, którego łączny koszt wyniesie prawie 20  mln  zł. Korygujemy wyniki o  koszt programu motywacyjnego, gdyż założyliśmy w  naszym modelu pełne rozwodnienie kapitału.

Zakładamy, że zapowiadane na IV kwartał premiery gier na Nintendo Switch (m.in. TWOM, Moonlighter i Beat Cop) wygenerują łącznie w  2018 roku 5  mln  zł przychodów i  ok.  3  mln  zł zysku operacyjnego. Trzeba pamiętać, że sama wersja na PC Moonlightera wygenerowała 5 mln zł w kwartale, którym została wydana.

 

Wycena i zalecenia inwestycyjne

Obniżamy naszą 12-miesięczną wycenę (będącą  złożeniem wyceny DCF i  wyceny porównawczej w  stosunku 50%-50%) o 21% do 416 na akcję, co implikuje 25% potencjał wzrostu. Nasze prognozy zysku netto na 2018/2019/2020 implikują P/E Spółki rzędu 17,7x/21,1x/12,6x; są to mnożniki niższe o  34%/11%/41% niż w  przypadku porównywalnych podmiotów. Ostatecznie podwyższamy długoterminową rekomendację fundamentalną do Kupuj (poprzednio Trzymaj), natomiast nasza krótkoterminowa rekomendacja relatywna (do rynku) Przeważaj pozostaje niezmieniona. Uważamy, że premiery wersji gier na Nintendo Switch oczekiwane w  IV kw. br., debiut wersji konsolowych Frostpunka oraz premiera Children of Morta oczekiwana w I kw. 2019 roku powinny sprzyjać kursowi walorów Spółki.

Reklama

 

Podstawowe pojęcia użyte raporcie

Niniejszy raport został przygotowany przez Dom Maklerski Banku Ochrony Środowiska S.A. z siedzibą w Warszawie (dalej DM BOŚ).
Zakończenie prac nad niniejszym raportem: 10 października 2018 r., 8:30.
Dystrybucja niniejszego raportu: 10 października 2018 r., 8:40.

Disclaimer

Masz ciekawy temat? Napisz do nas

Chcesz, żebyśmy opisali Twoją historię albo zajęli się jakimś problemem?

Masz ciekawy temat? Napisz do nas

Napisz do redakcji


DM BOŚ

DM BOŚ

Polskie biuro maklerskie założone w 1995 przez Bank Ochrony Środowiska. Siedziba i centrala DM BOŚ znajduje się w Warszawie, a oddziały terenowe – w 18 miastach Polski


Reklama

Czytaj dalej