Reklama
WIG82 745,58+1,45%
WIG202 436,05+1,72%
EUR / PLN4,31+0,04%
USD / PLN4,00+0,14%
CHF / PLN4,43+0,14%
GBP / PLN5,05+0,13%
EUR / USD1,08-0,10%
DAX18 492,49+0,08%
FT-SE7 952,60+0,26%
CAC 408 205,81+0,01%
DJI39 807,37+0,12%
S&P 5005 254,35+0,11%
ROPA BRENT87,07+1,60%
ROPA WTI82,70+1,20%
ZŁOTO2 234,24+0,06%
SREBRO25,03+1,87%

Masz ciekawy temat? Napisz do nas

twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Czy giełdowe debiuty wciąż spełniają oczekiwania inwestorów?

Tatiana Pasich | 18:30 02 lipiec 2021
Czy giełdowe debiuty wciąż spełniają oczekiwania inwestorów? | FXMAG INWESTOR
freepik.com
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

Debiuty spółek, zwłaszcza na głównym parkiecie GPW, zawsze wzbudzały ogromne emocje inwestorów. Pamiętamy takie debiuty, jak PKO BP czy PZU. Kilka miesięcy temu miał miejsce debiut Allegro, który był największym w historii GPW. Rynek IPO wciąż ma coś nowego do zaoferowania, a czas pandemii obfitował w pierwsze oferty publiczne różnych spółek. Czy obecne debiuty giełdowe spełniają oczekiwania inwestorów? Czy w czasie ostatnich dwóch lat można było na nich zarobić?

Rok 2020 był wyjątkowo udany dla warszawskiej Giełdy Papierów Wartościowych pod względem debiutów. W minionym roku odbyło się 19 IPO w porównaniu do 16 w 2019 r. Łączna wartość IPO w 2020 r. wyniosła 10,9 mld zł. W 2019 r., w ramach ofert publicznych, łącznie pozyskano tylko 65,9 mln zł. Do tak dobrego wyniku w 2020 r. przyczyniła się przede wszystkim oferta Allegro o wartości 10,6 mld zł. W 2021 r. jak do tej pory debiutowało 8 spółek, z czego 5 weszło bezpośrednio na duży parkiet, a pozostałe przeprowadziły transfer z rynku NewConnect na główny rynek GPW. W artykule skupimy się na spółkach, które w ostatnich dwóch latach rozpoczęły swą przygodę z giełdą.

Debiuty na Głównym Rynku GPW

Wszystkie debiuty, które odbyły się na głównym parkiecie GPW w 2020 r. były udane i dały zarobić inwestorom, jednak problemem były duże redukcje w transzach dla inwestorów indywidualnych, sięgające ponad 80-90%.

17 kwietnia 2020 r. odbył się debiut spółki gamingowej Games Operators. Działalność spółki obejmuje produkcję i sprzedaż gier komputerowych, a także aplikacji na platformy mobilne. Strategia rozwoju spółki zakłada dalszą budowę zdywersyfikowanego portfolio wysokiej jakości gier oraz rozwój działalności wydawniczej. W ramach oferty publicznej sprzedano 1 100 000 akcji, w tym 850 000 akcji już istniejących oraz 250 000 akcji nowej emisji. Transza dla inwestorów instytucjonalnych objęła 939 000 akcji, a dla inwestorów indywidualnych 161 000 akcji. Redukcja w transzy dla inwestorów indywidualnych wyniosła 3,56%. Cena maksymalna została ustalona na 28,50 zł, ale ostateczna cena emisyjna wyniosła 22 zł. W ramach IPO spółka pozyskała 24,2 mln zł. Ze względu na duży popyt na akcje spółki, w dniu debiutu notowania rozpoczęły się dopiero pod koniec sesji, a wzrost kursu akcji w stosunku do ceny emisyjnej sięgał 100%. Od czasu debiutu kurs akcji spółki osunął się jednak w okolice 15-16 zł.

Reklama

Czy giełdowe debiuty wciąż spełniają oczekiwania inwestorów? - 1

Czy giełdowe debiuty wciąż spełniają oczekiwania inwestorów? - 1

23 lipca 2020 r. miał miejsce debiut kolejnej spółki z branży gier - Gaming Factory. Specjalizuje się ona w produkcji i dystrybucji gier na PC i konsole. Celem Gaming Factory jest współfinansowanie i tworzenie dużej ilości nisko i średniobudżetowych gier. Spółka współpracuje z licznymi zespołami deweloperskimi. Oferta publiczna obejmowała 1 375 000 akcji, z czego 1 100 000 stanowiły akcje nowej emisji, a pozostałe 275 000 sprzedawane były przez dotychczasowych akcjonariuszy. Zarówno dla inwestorów instytucjonalnych, jak i inwestorów indywidualnych wielkość transzy była jednakowa i wynosiła 687 500 akcji. W transzy inwestorów indywidualnych nastąpiła ogromna redukcja, która wyniosła 89%. Cena maksymalna została ustalona na poziomie 15,50 zł i tyle też wyniosła cena emisyjna. W ramach IPO spółka pozyskała 21,3 mln zł. Chociaż debiut miał miejsce 23 lipca, to otwarcie notowań nastąpiło dopiero następnego dnia, a kurs wzrósł o ponad 100% względem ceny emisyjnej. Po udanym debiucie kurs akcji spółki osunął się w okolice 14 zł.

Czy giełdowe debiuty wciąż spełniają oczekiwania inwestorów? - 2

Czy giełdowe debiuty wciąż spełniają oczekiwania inwestorów? - 2

12 października 2020 r. odbył się największy debiut ostatnich lat – słynnej spółki z sektora handlu internetowego – Allegro. Głównym celem emisji była spłata zadłużenia kredytowego w celu uzyskania lepszej dźwigni finansowej netto. Oferta obejmowała 190 293 225 akcji sprzedawanych przez dotychczasowych akcjonariuszy, 23 255 814 akcji nowej emisji oraz 32 032 356 akcji dodatkowego przydziału. Wielkość transzy dla inwestorów instytucjonalnych wyniosła 204 206 268 akcji, a dla inwestorów indywidualnych 9 342 771. Redukcja w transzy inwestorów indywidualnych wyniosła 84,85%. Cena maksymalna została ustalona na poziomie 43 zł i tyle też wyniosła cena emisyjna. W ramach IPO, Allegro pozyskało 10,6 mld zł, w tym 1 mld zł z akcji nowej emisji. Debiut spółki był udany, a na otwarciu kurs akcji wzrósł o 51%. W następnych tygodniach cena akcji Allegro przekraczała nawet 98 zł. Mimo że w czasie 2021 r. nastąpił znaczny spadek ceny akcji, wciąż znajduje się ona powyżej ceny emisyjnej.

Czy giełdowe debiuty wciąż spełniają oczekiwania inwestorów? - 3

Czy giełdowe debiuty wciąż spełniają oczekiwania inwestorów? - 3

Reklama

18 grudnia 2020 r. odbył się debiut spółki z branży gier PCF Group. Spółka zasłynęła jako jeden z najbardziej doświadczonych producentów gier z segmentu AAA, a więc gier wysokobudżetowych na komputery i konsole. Wielkość oferty wyniosła 4 125 024 akcji, w tym 2 062 512 akcji już istniejących i 2 062 512 akcji nowej emisji. W ramach transzy przeznaczonej dla inwestorów instytucjonalnych sprzedano 3 463 977 akcji, dla inwestorów indywidualnych 618 750 akcji, a w transzy pracowniczej 42 297 akcji. W transzy dla inwestorów indywidualnych miała miejsce ogromna redukcja – na poziomie 98,49%. Cena maksymalna została ustalona na 46 zł. Ostateczna cena sprzedaży była zróżnicowana: dla inwestorów instytucjonalnych wyniosła 50 zł, dla inwestorów indywidualnych 46 zł, a w transzy pracowniczej 41,40 zł. Łączna wartość IPO wyniosła 203,4 mln zł. Na początku notowań, cena akcji spółki przekraczała 80 zł. W kolejnych miesiącach kurs akcji nadal zyskiwał. Na początku kwietnia rozpoczęła się realizacja zysków.

Czy giełdowe debiuty wciąż spełniają oczekiwania inwestorów? - 4

Czy giełdowe debiuty wciąż spełniają oczekiwania inwestorów? - 4

29 grudnia 2020 r. na GPW debiutowała spółka Dadelo, specjalizująca się w sprzedaży rowerów, części i akcesoriów rowerowych. W ramach IPO zaoferowano 4 600 000 akcji nowej emisji. Transza dla inwestorów instytucjonalnych obejmowała 3 700 000 akcji, a dla inwestorów indywidualnych 900 000 akcji. Redukcja w transzy dla inwestorów indywidualnych sięgnęła blisko 91,38%. Cena maksymalna została ustalona na poziomie 18 zł i tyle też wyniosła ostateczna cena emisyjna. Debiut spółki nie wyglądał zbyt spektakularnie. Na otwarciu kurs akcji oscylował w okolicach ceny emisyjnej, by później nieco osunąć się w dół. Ostatecznie jednak spółka zakończyła pierwszą sesję na niewielkim plusie. W kolejnych miesiącach kurs akcji Dadelo zyskiwał i od początku roku inwestorzy, którzy nabyli akcje spółki na debiucie i jeszcze ich nie sprzedali, mogą pochwalić się stopą zwrotu na poziomie ok. 30%.

Czy giełdowe debiuty wciąż spełniają oczekiwania inwestorów? - 5

Czy giełdowe debiuty wciąż spełniają oczekiwania inwestorów? - 5

W 2021 r. zaczęły być widoczne pierwsze oznaki ochłodzenia na rynku IPO. Na 5 debiutów spółek, które do tej pory miały miejsce na głównym parkiecie, tylko 3 dały zarobić inwestorom.

Reklama

8 stycznia 2021 r. miał miejsce debiut spółki Answear.com, prowadzącej platformę sprzedaży internetowej markowej odzieży, obuwia i akcesoriów w regionie Europy Środkowo- Wschodniej. Oferta objęła 3 221 645 akcji, z czego 1 380 645 to akcje sprzedawane przez dotychczasowych akcjonariuszy, a 1 841 000 stanowiły akcje nowej emisji. W ramach transzy dla inwestorów instytucjonalnych przeznaczono 2 577 315 akcji, a dla inwestorów indywidualnych 644 330 akcji. Redukcja w transzy dla inwestorów wyniosła 96,6%. Cena maksymalna została ustalona na poziomie 36,50 zł, jednak ostateczna cena emisyjna była niższa i wyniosła 25 zł. W ramach IPO spółka pozyskała 80,54 mln zł.

W pierwszych minutach notowań, kurs akcji spółki wzrósł o ponad 30% w stosunku do ceny emisyjnej. Po kilku miesiącach od debiutu kurs akcji spółki jest wciąż notowany powyżej ceny emisyjnej.

Czy giełdowe debiuty wciąż spełniają oczekiwania inwestorów? - 6

Czy giełdowe debiuty wciąż spełniają oczekiwania inwestorów? - 6

19 lutego 2021 r. na GPW debiutowała spółka z branży gier Huuuge Games Inc, podlegająca prawu stanu Delaware. Grupa jest globalnym deweloperem i wydawcą gier typu free-to-play, przeznaczonych na urządzenia mobilne i platformy internetowe. Była to jedna z największych ofert wśród spółek gamingowych na GPW - wartość IPO wyniosła 1,67 mld zł. Oferta obejmowała 33 316 686 akcji, w tym 22 016 586 akcji już istniejących oraz 11 300 100 akcji nowej emisji. W ramach transzy dla inwestorów instytucjonalnych przeznaczono 31 650 852 akcji, a dla inwestorów indywidualnych 1 665 834 akcji. W przypadku tego IPO również miała miejsce ogromna redukcja w transzy dla inwestorów indywidualnych, która wyniosła 96,96%. Cena maksymalna została ustalona na poziomie 50 zł i tyle wyniosła również cena emisyjna. Pierwszy dzień notowań spółki stanowił spore zaskoczenie dla inwestorów. Do tej pory spółki gamingowe pozwalały całkiem dobrze zarobić, natomiast w tym przypadku kurs akcji spółki spadał, momentami nawet o 10%. Na kolejnych sesjach nadal przeważały spadki. Wprawdzie od tej pory kurs akcji spółki odrobił część strat, wciąż jednak daleko mu do poziomu ceny emisyjnej.

Czy giełdowe debiuty wciąż spełniają oczekiwania inwestorów? - 7

Czy giełdowe debiuty wciąż spełniają oczekiwania inwestorów? - 7

Reklama

19 kwietnia 2021 r. miał miejsce debiut spółki Captor Therapeutics, działającej w obszarze badań naukowych i prac rozwojowych w dziedzinie biotechnologii. Specjalizuje się ona w rozwoju leków na choroby nowotworowe i autoimmunologiczne. W ramach IPO sprzedano 1 069 500 akcji, w tym 198 000 akcji już istniejących oraz 871 500 akcji nowej emisji. Transza dla inwestorów instytucjonalnych obejmowała 959 500 akcji, a dla inwestorów indywidualnych 110 000 akcji. W tym przypadku również miała miejsce duża redukcja dla inwestorów indywidualnych, która sięgnęła 91,71%. Cena emisyjna była równa cenie maksymalnej i wynosiła 172 zł. Na początku pierwszej sesji kurs akcji spółki był zbliżony do ceny emisyjnej. W kolejnych dniach w krótkim czasie, kurs akcji spółki zaliczył spory spadek, kiedy za akcje płacono 150 zł, później jednak zaczął odrabiać straty, a nawet przewyższył cenę emisyjną. Od początku maja kurs akcji spółki oscyluje w okolicach ceny emisyjnejCzy giełdowe debiuty wciąż spełniają oczekiwania inwestorów? - 8

Czy giełdowe debiuty wciąż spełniają oczekiwania inwestorów? - 8

6 maja 2021 r. odbył się debiut spółki Vercom, której działalność obejmuje usługi z zakresu technologii, umożliwiającej integrację i automatyzację wielu kanałów komunikacji elektronicznej na różnych rynkach (CPaaS). W ramach IPO zaoferowano 5 000 000 akcji, w tym 4 000 000 akcji nowej emisji i 1 000 000 akcji sprzedawanych przez dotychczasowych akcjonariuszy. Transza dla inwestorów instytucjonalnych obejmowała 4 400 000 akcji, a dla inwestorów indywidualnych 600 000 akcji. Redukcja w tej transzy sięgnęła blisko 92,42%. Ostateczna cena emisyjna była równa cenie maksymalnej, wynoszącej 45 zł. W ramach IPO pozyskano 225 mln zł. Debiut spółki był udany, a na otwarciu kurs akcji wzrósł prawie o 20%. Chociaż w drugiej połowie maja cena akcji spółki jest notowana nieco poniżej poziomu z debiutu, to wciąż utrzymuje się powyżej 50 zł.

Czy giełdowe debiuty wciąż spełniają oczekiwania inwestorów? - 9

Czy giełdowe debiuty wciąż spełniają oczekiwania inwestorów? - 9

26 maja miał miejsce ostatni debiut – Pepco Group. Oferta publiczna zarejestrowanej w Holandii grupy handlowej jest największą w tym roku. W tym przypadku sprzedaż dotyczyła jedynie już istniejących akcji spółki. Cena emisyjna wyniosła 40 zł. Sprzedano łącznie 92 446 602 akcji, w tym 77 888 350 w transzy dla inwestorów instytucjonalnych, ponadto 12 058 252 trafiło do nich w ramach opcji dodatkowego przydziału, a 2 500 000 akcji zostało przydzielonych inwestorom indywidualnym. Łączna wartość oferty publicznej wyniosła 3 697 864 080 zł. Oferta cieszyła się tak dużym zainteresowaniem, że redukcja w transzy dla inwestorów indywidualnych osiągnęła 88%. Debiut był udany. Na pierwszej sesji kurs akcji spółki wzrósł o 12,5%.

Czy giełdowe debiuty wciąż spełniają oczekiwania inwestorów? - 10

Czy giełdowe debiuty wciąż spełniają oczekiwania inwestorów? - 10

Na NewConnect powiało chłodem

Reklama

W 2020 r. na rynku NewConnect miało miejsce 14 debiutów. Większość z nich była udana, a szczególnie mocno zyskiwały spółki gamingowe. Sektor ten od dawna cieszył się ogromną popularnością wśród inwestorów, a samo słowo „gaming” wyzwalało emocje. Jednak w grudniu 2020 r. zaczęły być widoczne pierwsze przejawy ochłodzenia na tym rynku. 16 grudnia miał miejsce debiut spółki z branży gier Play2Chill. Kurs odniesienia wynosił 9,46 zł, a na zamknięciu akcje spółki kosztowały 8,50 zł, co stanowiło spadek o 10%. Zapewne było to spore zaskoczenie dla inwestorów, gdyż do tej pory na debiutach spółki gamingowe przynosiły spore zyski. To jednak nie był koniec kłopotów. 29 grudnia miał miejsce debiut kolejnej spółki z tej branży – Detalion Games. Kurs odniesienia wynosił 10,40 zł, a na koniec notowań za akcje spółki płacono 8,98 zł, co stanowiło spadek o 13,65%. Początek roku 2021 przyniósł inwestorom osłodę w postaci dwóch udanych debiutów spółek gamingowych na rynku NewConnect. 12 stycznia odbył się debiut United Label. Kurs akcji spółki zakończył dzień wzrostem o 10,9%. Następnego dnia debiutowała spółka Incuvo, przynosząc inwestorom stopę zwrotu przekraczającą 100%.

14 stycznia ruszyły zapisy na akcje spółki z branży gier DeGenerals. W ramach IPO spółka zamierzała pozyskać 10,2 mln zł. 25 stycznia poinformowano, że główny akcjonariusz spółki – PlayWay, po konsultacji z Domem Maklerskim INC zdecydował się odstąpić od przeprowadzenia oferty publicznej. Wyjaśniono, że inwestorzy złożyli zapisy na mniejszą liczbę akcji niż zakładano, co mogłoby stanowić „zagrożenie dla satysfakcjonującego kursu akcji DeGenerals po ich planowanym wprowadzeniu do obrotu na rynku NewConnect”.

Kolejne miesiące przyniosły 7 udanych debiutów spółek z różnych branż, w tym również gamingowej. Jednak w kwietniu znowu na horyzoncie pojawiły się ciemne chmury. Do udanych nie należał debiut spółki Stilo Energy z branży fotowoltaicznej, który miał miejsce 21 kwietnia. Pierwszą sesję spółka zakończyła na minusie o 3,7%. Następnego dnia debiutowała spółka Gamivo, oferująca platformę transakcyjną do gier i towarów cyfrowych. Pierwszy dzień notowań spółka zakończyła spadkiem o 8% względem kursu odniesienia. 28 kwietnia odbył się debiut spółki z branży gier Drago Entertainment. Sesja zakończyła się spadkiem o 11%. Łącznie w 2021 r. do tej pory, na rynku NewConnect miało miejsce 13 debiutów.

Czy giełdowe debiuty wciąż spełniają oczekiwania inwestorów? - 11

Czy giełdowe debiuty wciąż spełniają oczekiwania inwestorów? - 11

Czy giełdowe debiuty wciąż spełniają oczekiwania inwestorów? - 12

Czy giełdowe debiuty wciąż spełniają oczekiwania inwestorów? - 12

Na NASDAQ podobnie jak na GPW

Reklama

Amerykański rynek, jak to zwykle bywa, pozostawia warszawską Giełdę Papierów Wartościowych daleko w tyle. Każdego roku ma na nim miejsce kilkaset debiutów, co wygląda imponująco w porównaniu z kilkunastoma na naszej giełdzie. Jednak na amerykańskim rynku sytuacja również wydaje się powoli ochładzać.

Firma Renaissance Capital opracowała Renaissance IPO Index, obejmujący 80% kapitalizacji rynkowej spółek, które weszły na giełdę w ostatnich dwóch latach. W 2020 r. indeks ten zyskiwał znacznie bardziej niż indeks szerokiego rynku S&P500. Po osiągnięciu szczytu na początku 2021 r. indeks ten osuwa się w dół, nieco zbliżając się do S&P500.

Czy giełdowe debiuty wciąż spełniają oczekiwania inwestorów? - 13

Czy giełdowe debiuty wciąż spełniają oczekiwania inwestorów? - 13

Zależność tę widać jeszcze wyraźniej w przypadku porównania Renaissance IPO Index do indeksu spółek technologicznych NASDAQ.

Czy giełdowe debiuty wciąż spełniają oczekiwania inwestorów? - 14

Czy giełdowe debiuty wciąż spełniają oczekiwania inwestorów? - 14

Najciekawsze IPO na NASDAQ

Reklama

Jednym z najgorętszych IPO była oferta Airbnb – spółki znanej z aplikacji, służącej do krótkoterminowego wynajmu mieszkań prywatnych. Wartość IPO opiewała na 3,7 mld USD. Akcje spółki były sprzedawane po 68 USD. 10 grudnia 2020 r. miał miejsce debiut na giełdzie NASDAQ. Na otwarciu cena akcji spółki wzrosła do 146 USD. Wzrost trwał również przez kolejne miesiące, a w lutym cena zbliżyła się do poziomu 220 USD. Od tej pory kurs akcji spółki osuwał się, a w drugiej połowie maja znajduje się w okolicach 130 USD – wprawdzie znacznie wyżej niż cena emisyjna, jednak już poniżej ceny z dnia debiutu, co przypomina sytuację opisanych wyżej spółek z warszawskiej giełdy.

Czy giełdowe debiuty wciąż spełniają oczekiwania inwestorów? - 15

Czy giełdowe debiuty wciąż spełniają oczekiwania inwestorów? - 15

Większość spółek, wchodzących na amerykańską giełdę, kończy swe debiuty na plusie. Zdarzają się jednak wyjątki. Nie można zaliczyć do udanych debiutu spółki ContextLogic – operatora platformy zakupowej Wish. Wartość IPO wyniosła 1,1 mld USD. Akcje kosztowały 24 USD. Debiut miał miejsce 16 grudnia 2020 r. na giełdzie NASDAQ. Spółka zakończyła pierwszą sesję spadkiem o ponad 16% poniżej ceny emisyjnej. Obecnie cena akcji wynosi około 8 USD.

Czy giełdowe debiuty wciąż spełniają oczekiwania inwestorów? - 16

Czy giełdowe debiuty wciąż spełniają oczekiwania inwestorów? - 16

Jednym z najnowszych debiutów był debiut spółki Valneva na giełdzie NASDAQ, który miał miejsce 6 maja. Do tej pory spółka zasłynęła jako jeden z konkurentów w wyścigu o szczepionkę przeciwko COVID-19. W maju spółka zaczęła być notowana na dwóch giełdach – na nowojorskiej NASDAQ oraz w Paryżu. Akcje w USA były sprzedawane za cenę 26,41 USD, a w Europie 11 EUR. Łącznie spółka pozyskała 107,6 mln USD. Kurs akcji spółki od początku był notowany powyżej ceny emisyjnej – w okolicach 28-30 USD, jednak w ostatnim czasie osunął się w okolice tej ceny.

Reklama

Czy giełdowe debiuty wciąż spełniają oczekiwania inwestorów? - 17

Czy giełdowe debiuty wciąż spełniają oczekiwania inwestorów? - 17

Podsumowanie

Czasy pandemii sprzyjały debiutom spółek zarówno na amerykańskiej, jak i warszawskiej giełdzie. Szczególnie dużą rolę mogły odegrać niskie stopy procentowe, które zniechęcają inwestorów do lokowania środków w instrumentach dłużnych oraz na lokatach. W takiej sytuacji debiuty giełdowe mogą być atrakcyjną alternatywą. Powoduje to duży popyt na akcje. Szczególnie w przypadku GPW, gdzie debiutów jest stosunkowo mało, każda nowa spółka wzbudza duży apetyt wśród inwestorów, który trudno zaspokoić. Skutkuje to dużymi redukcjami w transzach dla inwestorów indywidualnych, którzy w przypadku udanych debiutów muszą się zadowolić znacznie mniejszym zyskiem. Wielu inwestorów traktuje debiuty giełdowe jako inwestycję krótkoterminową i dąży do szybkiej realizacji zysków, co powoduje, że wzrosty cen akcji z debiutów nie utrzymują się w dłuższym terminie.

Po udanym 2020 r., obecny rok również obfituje w debiuty, jednak widać pewne ochłodzenie na tym roku. Sektor gamingowy, który do tej pory był jednym z najgorętszych na rynku, nie wzbudza już takiego entuzjazmu. Było to widoczne w przypadku ostatnich debiutów na rynku NewConnect. Debiut jednej z bardziej znaczących spółek gamingowych na Głównym Rynku – Huuuge Games, okazał się dużym rozczarowaniem dla inwestorów. Spadek entuzjazmu do spółek gamingowych przejawiał się również w mniejszym od oczekiwań popycie na akcje spółki DeGenerals, który skłonił głównego akcjonariusza do odstąpienia od przeprowadzenia oferty publicznej.

Ochłodzenie na rynku IPO nie jest jedynie specyfiką polskiej giełdy, ale oznaką szerszego trendu, który jest dostrzegalny również na rynku amerykańskim.

Reklama

Źródła:

https://www.gpw.pl/

https://newconnect.pl/

Portal Strefa Inwestorów: Piotr Rosik “Rynek IPO w USA złapał zadyszkę. Debiuty z ostatnich miesięcy nie dają zarobić inwestorom”

Portal Strefa Inwestorów: Piotr Kwestarz „DeGenerals odwołuje IPO i zapowiada, że powróci do planów giełdowych później. PlayWay postanowił odstąpić od oferty”

Reklama

Materiały informacyjne Renaissance Capital

https://www.pwc.pl/pl/media/2020-01-27-ipo-watch-europe-podsumowanie-2020.html

https://valneva.com/press-release/valneva-announces-closing-of-107-6-million-global-offering/

Masz ciekawy temat? Napisz do nas

Chcesz, żebyśmy opisali Twoją historię albo zajęli się jakimś problemem?

Masz ciekawy temat? Napisz do nas

Napisz do redakcji


Tatiana Pasich

Tatiana Pasich

Absolwentka psychologii oraz finansów i rachunkowości, redaktor portalu FXMAG.


Reklama

Czytaj dalej