• Odbierz prezent
Codeaddict podpisał umowę z PlayWay! Spółka rozpocznie preprodukcję pierwszych gier w 1Q 2021

Codeaddict (wcześniej Bit Evil), poznański software house, podpisał dzisiaj umowę z PlayWay. Na jej mocy PlayWay objął 25 proc. udziałów w spółce. Spółka ma wesprzeć Codeaddict w procesie produkcji, wydawnictwa i dystrybucji gier komputerowych, a także udostępnić know-how oraz infrastrukturę sprzedażową i marketingową. Prace nad preprodukcją pierwszych czterech tytułów Codeaddict rozpoczną się jeszcze w I kwartale 2021 roku.

Na mocy podpisanej umowy, PlayWay obejmie w Codeaddict 25 proc. dotychczasowych i nowo wyemitowanych akcji łącznie. Inwestycja nastąpi w jednym etapie poprzez podwyższenie kapitału zakładowego spółki o kwotę 895.644,00 zł i wyemitowanie 1.791.288 nowych akcji, które w całości obejmie PlayWay. Uchwała o podwyższeniu kapitału zakładowego zostanie podjęta do dnia 31 marca 2021 roku.

PlayWay jest jednym z największych producentów i wydawców gier w Polsce. Dysponuje ponad siedemdziesięcioma zespołami developerskimi, a na swoim koncie ma takie globalne sukcesy jak seria Car Mechanic Simulator czy House Flipper. Gigant wesprze Codeaddict poprzez udostępnienie know-how w zakresie produkcji i wydawnictwa gier komputerowych. Spółki podejmą także wspólne działania marketingowe i sprzedażowe.

- Z radością mogę poinformować o podpisaniu umowy o współpracy pomiędzy Codeaddict oraz PlayWay. Zapowiadane przez nas rozszerzenie działalności o gaming, to poważny krok w rozwoju naszej spółki. Ciężko w tym przypadku o lepszego partnera merytorycznego oraz biznesowego niż PlayWay, który zarówno na rynku polskim jak i europejskim jest jednym z największych wydawców
i producentów gier
– mówi Sebastian Goliński, prezes Codeaddict.

Ponadto, Codeaddict zapowiedział zamiar nabycia 100 udziałów w spółce DEV4PLAY, której głównym udziałowcem jest PlayWay. Nawiązana współpraca pozwoli spółce na uzyskanie większej ekspozycji w branży gamingowej. DEV4PLAY ma także aktywnie uczestniczyć w procesie wdrażania Codeaddict na nowy rynek. Umowa ma zostać zawarta w ciągu 30 dni.

Bazując na doświadczeniu PlayWay, spółka zamierza tworzyć tytuły o zróżnicowanej tematyce. Szerokie spektrum tematyczne ma pozwolić na dotarcie do jak najszerszego grona odbiorców. Według wstępnych założeń, projekty mogą być osadzone zarówno w uniwersum historycznym jak
i fikcyjnym otoczeniu, wykreowanym na potrzeby konkretnego tytułu.

- Cały proces zaczniemy oczywiście od preprodukcji gier w celu zbadania rynku i dokładnego ustalenia jaka gra ma szansę się przyjąć. Zakładamy, że warto na tym etapie poruszyć szeroką tematykę. Za wcześnie, żeby nas szufladkować. Dla przykładu, testujemy projekty, w których użytkownik będzie miał okazję przeżyć średniowieczną zarazę. W innej, rozgrywka przenosi się do czeluści piekielnych, czy fabryki elektrycznych samochodów. W tym zakresie nie zamierzamy się ograniczać. Chcemy, żeby nasze gry trafiały w gusta wielu graczy. Rozpoczęliśmy już proces budowy nowego zespołu deweloperów, który będzie odpowiedzialny za realizację. O pierwszych tytułach będziemy informować już niebawem – dodaje Sebastian Goliński.

W I kwartale br. Codeaddict zamierza rozpocząć preprodukcję czterech gier. Według zapowiedzi, pierwszy z tytułów na PC może się ukazać już na przełomie 2021 i 2022 roku.

Gaming będzie kolejnym z kanałów działalności Codeaddict. Core business spółki pozostaje software development, który niemal w całości odpowiadał za przychody w 2019r. Codeaddict jest także głównym Partnerem oraz współtwórcą Raisemana - platformy crowdinvestingowej, która dzięki
tzw. finansowaniu społecznemu umożliwia twórcom zgromadzenie środków na produkcję wybranych gier. Projekt rozwijany jest we współpracy z Grupą INC. W najbliższych miesiącach spółka zaprezentuje także aplikację skierowaną do odbiorców związanych z e-sportem, którą tworzy we współpracy z austriacką spółką gamingową.

O spółce:

Codeaddict koncentruje się na segmencie rynku technologii oraz usług deweloperskich i konsultingowych w zakresie projektowania, implementacji i wdrażania na rynki docelowe oprogramowania, w tym głownie aplikacji mobilnych oraz webowych.

Obecny model biznesowy jest efektem zaktualizowanej w lutym 2019 r. strategii rozwoju, która zakłada skupienie się na świadczeniu usług programistycznych dla firm i instytucji z całego świata. W 2019 r. spółka osiągnęła prawie 1,5 mln zł przychodów (wzrost o 259 proc. r/r), z czego 74 proc. pochodziły od klientów zagranicznych, głównie ze Stanów Zjednoczonych, Niemiec, Austrii oraz Hiszpanii.

Spółka od 2017 r. jest notowana na NewConnect.


Gaming. Wiadomości prasowe

Wiadomości prasowe dotyczące spółek gamingowych znajdujących się zarówno na rynku regulowanym GPW oraz NewConnet jak i spółek jeszcze nie notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych

Przejdź do artykułów autora
Artykuły, które powinny Cię zaciekawić..
Zamknij

Koszyk