22 października Coca-Cola opublikowała wyniki finansowe za III kwartał 2020 r. Były one niższe niż przed rokiem, jednak przewyższyły oczekiwania analityków z Wall Street. W ramach swej strategii spółka rezygnuje z mniej rentownych marek.
22 października przed sesją na amerykańskim rynku Coca-Cola przedstawiła swe wyniki kwartalne. Przychody wyniosły 8,65 mld USD i były niższe o 9% niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Okazały się natomiast wyższe od szacunków analityków z Wall Street, którzy spodziewali się przychodów na poziomie 8,36 mld USD. Zysk na akcję również był niższy niż przed rokiem i wyniósł 0,40 USD. Z wyłączeniem niektórych pozycji zysk na akcję
wyniósł natomiast 55 centów i okazał się znacznie wyższy od konsensusu analityków na poziomie 46 centów. Dla porównania w analogicznym kwartale ubiegłego roku zysk na akcję wyniósł 60 centów. W III kwartale 2020 r. spółka wypracowała 1,74 mld USD zysku netto.
Spółka odnotowała spadek popytu na wszystkie swe napoje. Najmniej jednak spadł popyt na napoje gazowane (o 1%), a w większym stopniu na kawę i herbatę, co ma związek z sytuacją kawiarni Costa. Jednocześnie zwrócono uwagę, że chociaż pandemia koronawirusa ograniczyła dostawy napojów do takich obiektów, jak m. in. kina czy restauracje, to wzrosła domowa konsumpcja.
W ostatnim czasie spółka przechodzi transformację, ograniczając liczbę tych marek, które nie cieszą się zbyt dużą popularnością wśród konsumentów. Dokonała odpisu na kwotę 160 mln USD z tytułu utraty wartości marki Odwalla.
Ze względu na niepewność związaną z pandemią koronawirusa Coca-Cola nie przedstawiła prognozy na cały 2020 rok.
Osiągnięte wyniki CEO spółki - James Quincey podsumował następującymi słowami: „W tym roku w czasie kryzysu pozostaliśmy skupieni na długoterminowej strategii dotyczącej napojów. Przyspieszamy naszą transformację, która już się rozpoczęła, kształtując naszą firmę tak, by ożywienie w niej nastąpiło szybciej niż w szerszej gospodarce. Chociaż wiele wyzwań jest wciąż przed nami, nasz postęp w tym kwartale daje mi pewność, że podążamy właściwą drogą.”
Lepsze od prognoz analityków wyniki Coca-Coli ucieszyły inwestorów. W notowaniach przedsesyjnych kurs akcji spółki zyskuje 1,2%.