18 października Coca-Cola przedstawiła wyniki finansowe za III kwartał 2018 r. Osiągnięte przez spółkę przychody przewyższyły oczekiwania analityków. Zysk na akcję okazał się zgodny z szacunkami. Zarówno przychody, jak i zysk były wyższe niż przed rokiem.
18 października przed sesją na amerykańskiej giełdzie, spółka Coca-Cola opublikowała wyniki finansowe za III kwartał 2019 r. Osiągnięte przychody wyniosły 9,5 mld USD. Okazały się wyższe niż rok wcześniej o 8%. Przewyższyły też oczekiwania analityków z Wall Street, którzy spodziewali się przychodów na poziomie 9,4 mld USD. W tym kwartale spółka wypracowała zysk netto w wysokości 2,6 mld USD wobec 1,8 mld USD w analogicznym okresie ubiegłego roku. Zysk na akcje wyniósł 60 centów wobec 44 centów rok wcześniej. Po wyłączeniu niektórych czynników zysk na akcję wyniósł 56 centów, co było zgodne z szacunkami analityków.
W osiągnięciu tak dobrych wyników w dużym stopniu pomógł popyt na napoje bez cukru oraz w mniejszych opakowaniach. Istotnym czynnikiem był także wzrost cen. Klienci są skłonni kupować droższe napoje w mniejszych opakowaniach. Jest to szczególnie istotne w czasach, kiedy zainteresowanie napojami gazowanymi wśród klientów uległo zmniejszeniu, gdyż bardziej się skłaniają ku zdrowemu odżywianiu. Szczególnym zainteresowaniem cieszy się Coke Zero Sugar.
Poza granicami Stanów Zjednoczonych, Coca-Cola korzysta z rozpoznawalności swej marki, rozszerzając asortyment swych produktów. Przykładem jest Coca-Cola Plus Coffee, która weszła na ponad 20 rynków. Ważną pozycją w asortymencie spółki jest także pierwszy energy drink pod własną marką. Coke Energy już jest dostępna w 25 krajach, a na rynek w USA wejdzie w styczniu.
W swym oświadczeniu CEO spółki James Quincey podsumował osiągnięte wyniki następującymi słowami: „Nasze wyniki dają nam pewność, że nasza strategia dobrze się przyjęła wśród naszych klientów, konsumentów i systemie.”
Inwestorzy ucieszyli się na wyniki finansowe spółki. W notowaniach przedsesyjnych kurs akcji Coca-Coli zyskuje ponad 1,5%.