• Odbierz prezent
Co w najbliższym czasie czeka branżę lotniczą?

Podróże lotnicze w Stanach Zjednoczonych w dużej mierze ustały, ponieważ ludzie obawiają się, że mogą być narażeni na działanie koronawirusa. Wiele linii lotniczych uciekło się do latania głównie pustymi samolotami. Dlaczego?

Branża lotnicza to sektor wymagający ogromnych nakładów inwestycyjnych. Zakup samolotów pasażerskich to wydatek rzędu setek milionów dolarów. Kapitałochłonna jest również konserwacja i prace serwisowe, które muszą się odbywać także w przypadku fazy postojowej. Silniki samolotów muszą być regularnie włączane, płyny oraz opony powinny podlegać okresowej wymianie. A to tylko krótka lista rzeczy, które powinny zostać zrobione. Dlatego część linii lotniczych decyduje się na przelot choćby tylko z kilkoma pasażerami, tylko po to aby utrzymać maszyny w ruchu. Długotrwały postój maszyn przyśpiesza ich proces starzenia się, co spotęguję przyszłe nakłady inwestycyjne firm. Zamrożenie całej branży lotniczej spowodowało również ogromny problem logistyczny dotyczący przechowywania nieużywanych maszyn. Około 2/3 floty lotniczej, w skali globalnej, zostało uziemione - około 14-15 tys. samolotów.

Jet Blue wprowadza środki bezpieczeństwa

Jet Blue (JBLU) stwierdziło w tym tygodniu, że nadal będzie blokować środkowe miejsca w samolotach Airbus AIR. „Nawet przy zablokowanych siedzeniach, utrzymanie dwumetrowego dystansu pomiędzy wszystkimi pasażerami na pokładzie jest dużym wyzwaniem i dlatego JetBlue był pierwszą amerykańską linią lotniczą, która wymagała pokrycia twarzy dla klientów” - powiedziała w środę linia lotnicza. JetBlue utrzyma program oddalania siedzeń co najmniej do 6 lipca.

United Airlines postara się kompleksowo zadbać o klienta

United ogłosiła w tym tygodniu serię zmian, które pomogą przywrócić zaufanie społeczeństwa do podróży lotniczych, przedstawiając w zarysie sposób, w jaki będzie działać na lotniskach i na pokładach samolotów, w tym partnerstwo z Clorox Co. W środę firma zaprezentowała nowe protokoły czyszczenia i bezpieczeństwa, które obejmują ochronę przed kichnięciem przy stanowiskach odprawy, bezdotykowe kioski w wybranych miejscach do odprawy bagażowej, obowiązkowe okrycia twarzy dla załogi i klientów, nowe ekonomiczne torby na przekąski, które będą wyposażone w chusteczki higieniczne, oraz dostarczanie klientom indywidualnie zawijanych chusteczek higienicznych do rąk podczas wsiadania. Firma United ograniczy również wcześniejsze wybieranie miejsc, jeśli to możliwe, i da pasażerom możliwość skorzystania z alternatywnych lotów, gdy loty są pełne w ponad 70%, powiedziała firma.

Jest to znaczący zwrot w polityce linii lotniczych, biorąc pod uwagę krytykę wyrażaną pod adresem United w ostatnich tygodniach.


Szymon Czuraj

Redaktor portalu FXMAG

Przejdź do artykułów autora
Artykuły, które powinny Cię zaciekawić..
Zamknij

Koszyk