• Odbierz prezent
Co rok 2021 zmieni w świecie wirtualnej rzeczywistości?

Pandemia wywróciła nasz świat do góry nogami. Zmieniła nasze życie osobiste i zawodowe, włącznie ze sposobem w jaki komunikujemy się między sobą. Kiedy konieczne okazało się ograniczenie spotkań nawet z bliskimi, media społecznościowe okazały się niewystarczające do utrzymania efektywnego kontaktu zarówno ze znajomymi jak i rodziną. Tak do codziennego użytku weszły platformy służące wcześniej wyłącznie do kolaboracji w miejscu pracy. Potrzeba matką wynalazku. Pandemia przyśpieszyła postęp techniczny i wyznaczyła nowe trendy rozwoju, m.in. pozwoliła dostrzec potencjał wykorzystania narzędzi VR w edukacji, biznesie i rozrywce. Co zatem 2021 rok zmieni w świecie Wirtualnej Rzeczywistości? Na to pytanie odpowiada Dyrektor HTC na Europę Graham Wheeler.

Całym sobą w Wirtualnej Rzeczywistości

Śledzenie ruchu dłoni to gorący temat, z którym większość branży VR eksperymentuje od dłuższego czasu. Śledzenie dłoni sprawia, że VR wydaje się jeszcze bardziej futurystyczny, ale też i bardziej intuicyjny. Pozwala bowiem na zupełnie nowy sposób interakcji użytkowników ze światem VR.
W 2021r. zostanie opracowanych więcej technologii, które sprawią, że immersja będzie wręcz namacalna a interakcje będą bardziej naturalne, są to przede wszystkim: śledzenie dłoni, dokładniejsze śledzenie ciała i mimiki twarzy. Jest to poziom immersji, który niekoniecznie będzie widoczny od razu
w technologii konsumenckiej, ale pomoże w przemyśle, biznesie, a z czasem dotrze również do gier.

Segmentacja użytkowników VR

Segmentacja użytkowników wirtualnej rzeczywistości nadal będzie się pogłębiać w 2021 r. Zarówno zwolennicy jak i przeciwnicy wykorzystania komputerów PC będą próbowali udowodnić wyższość swoich racji. Z jednej strony mieć będziemy więc stanowisko głoszące, że nie trzeba inwestować
w pełny zestaw VR na PC, żeby cieszyć się wirtualną rzeczywistością; z drugiej zaś, że bez tej inwestycji ograniczamy się do prostych rozwiązań, służących wyłącznie rozrywce – bez możliwości wykorzystania najnowszych zdobyczy na polu grafiki komputerowej, jakie oferuje zarówno sprzęt jak
i oprogramowanie. W wyniku segmentacji użytkowników VR, sprzęt zostanie dostosowany do potrzeb konsumentów. Nadal będziemy jednak obserwować zdecydowanie szybszy rozwój wysokiej klasy PC-VR od VRu na konsole.

Pełne zanurzenie

A to odnosi się do czegoś, na co nie mogę się doczekać w 2021 roku w rzeczywistości wirtualnej. Rok 2020 był świetnym rokiem dla rynku rozwiązań graficznych na komputery PC. Spodziewam się, że
w niedalekiej przyszłości technologia Ray Tracingu trafi także na systemy VR. Wydajne przetwarzanie superrealistycznej szaty graficznej w aplikacjach VR jeszcze bardziej zwiększy immersję i pozwoli producentom gier i innych doświadczeń VR na tworzenie niezapomnianych wrażeń, jakich nikt jeszcze nie widział.

Rozwiązania VR All-in-Two

Procesory w naszych smartfonach dysponują dziś ogromną mocą obliczeniową. Na tyle dużą, że
z powodzeniem mogą stanowić bazę dla urządzeń VR. Dlatego w nieodległej przyszłości spodziewamy się wzrostu liczby urządzeń z nowej kategorii, nazwanej roboczo “All-in-Two". Mowa tu np. o lekkich okularach podłączanych do smartfona, które do generowania świata VR korzystać będą z układu graficznego i mocy obliczeniowej tego smartfona właśnie. Jest to technologia, której przyglądaliśmy się od dłuższego czasu, analizując ją bardzo dokładnie. Z tą myślą firma HTC podjęła bliską współpracę z liderem w branży producentów procesorów, firmą Qualcomm. Efektem tej kooperacji będzie platforma VIVE Wave. Za jej sprawą, wydajne smartfony z 5G będą mogły stanowić bazę dla zestawów XR, przejmując od nich ciężar przetwarzania, które do tej pory odbywało się wewnątrz urządzenia VR typu stand-alone, albo w komputerze.

Rynek VR będzie rósł

Jestem przekonany, że w 2021 r. technologia VR zrobi kolejny, duży krok naprzód. Według raportu Omdia, światowego lidera w dziedzinie badań na temat przyszłości zestawów VR i prognozy przychodów w latach 2020–2025, pod koniec tego okresu, czyli w roku 2015 branża VR będzie warta już 10 miliardów dolarów. Miło pomyśleć, że będziemy mieli w to swój wkład.

-KONIEC-

O systemie HTC VIVE

HTC VIVE to czołowa platforma i ekosystem wirtualnej rzeczywistości (VR), który tworzy realistyczne doświadczenia VR dla firm i konsumentów. Ekosystem VIVE opiera się na najlepszym sprzęcie VR na rynku, wspieranym przez oprogramowanie i zawartość VR. Firma VIVE oferuje najlepszy w swojej klasie sprzęt XR, platformę VIVEPORT i sklep z aplikacjami, VIVE Enterprise Solutions dla klientów biznesowych, VIVE X akcelerator biznesowy VR o wartości 100 milionów dolarów i VIVE ARTS dla inicjatyw kulturalnych. Aby uzyskać więcej informacji na temat VIVE, odwiedź vive.com.

###

HTC, VIVE, VIVEPORT i logo VIVEPORT są znakami towarowymi lub zastrzeżonymi znakami towarowymi firmy HTC Corporation. Wszystkie inne nazwy firm i produktów wymienione w niniejszym dokumencie mogą być znakami towarowymi ich odpowiednich właścicieli.


Wiadomości prasowe

Wiadomości prasowe, dostarczane m.in. ze spółek giełdowych, Towarzystw Funduszy Inwestycyjnych, Startup'ów oraz mikro przedsiębiorstw

Przejdź do artykułów autora
Artykuły, które powinny Cię zaciekawić..
Zamknij

Koszyk