• Sklep
  • Odbierz prezent
CDRL z bardzo dobrymi wynikami za 2018 rok

Grupa rozwija się organicznie i przez przejęcia

  • Skonsolidowany zysk netto wyniósł w 2018 roku 23,4 mln zł i wzrósł wobec 2017 r. o ponad 80 proc.
  • Spółka odnotowała rekordową marżę na sprzedaży w wysokości 56 proc.
  • EBITDA wyniosła 33,8 mln zł, EBIT ukształtował się na poziomie 29,0 mln zł, oznacza to wzrost o odpowiednio 16,4 proc. i 16,5 proc.
  • Grupa znacząco obniżyła koszty finansowe, które spadły rdr o 66,5 proc. do 3,0 mln zł.
  • W listopadzie 2018 roku zakończona została budowa nowej hali magazynowej (III), która posłuży głównie obsłudze rosnącego kanału e-commerce. Dzięki inwestycji spółka zoptymalizuje procesy logistyczne i obniży koszty obsługi.
  • W pierwszym kwartale 2019 roku spółka dokonała akwizycji sieci supermarketów dziecięcych Buslik na Białorusi, spółki Lemon Fashion a także nabyła udziały w spółkach Sale Zabaw Fikołki i Broel.

Grupa CDRL SA, notowany na GPW właściciel marki COCCODRILLO, czołowy dystrybutor odzieży i akcesoriów dziecięcych w Europie Środkowo-Wschodniej wypracował w 2018 roku bardzo dobre skonsolidowane wyniki finansowe. W omawianym okresie przychody spółki wyniosły 251,3 mln zł wobec 229,3 mln zł rok wcześniej, a zatem wzrosły o blisko 10 proc. Jednocześnie wartość sprzedanych towarów wzrosła o niespełna 4 proc. co przełożyło się na zwiększenie marży na sprzedaży o 2,5 p.p. do rekordowego poziomu 56 proc. Zysk netto ukształtował się na poziomie 23,4 mln zł i był wyższy od ubiegłorocznego o ponad 80 proc.

- Osiągnięte wyniki finansowe są efektem konsekwentnie realizowanej strategii rozwoju naszej spółki. Pracujemy nad umocnieniem marki Coccodrillo zarówno poprzez zwiększenie sprzedaży w sklepach stacjonarnych jak i online. W dalszym ciągu optymalizujemy krajową sieć punktów handlowych, a rozwijamy zagraniczną – mówi Marek Dworczak, prezes CDRL SA

Jednostkowo przychody spółki w 2018 roku wyniosły 231,6 mln zł i wzrosły rdr o 9,2 proc. Zysk netto ukształtował się na poziomie 22,7 mln zł wobec 9,4 mln zł rok wcześniej, a zatem wzrósł o ponad 140 proc. Spółka wypracowała o 17,2 proc. wyższy wynik EBITDA w wysokości 25,6 mln zł i 25,8 proc. wyższy EBIT, który wyniósł 24,1 mln zł.

Na koniec roku 2018 w skład sieci handlowej Grupy wchodziło 501 punktów handlowych. W Polsce zlokalizowanych jest 251 salonów franczyzowych i własnych, w Unii Europejskiej 145, a 105 w pozostałych krajach.

Nowa hala magazynowa (III) i coraz silniejszy e-commerce

W listopadzie spółka zakończyła trwającą od lutego 2018 roku budowę nowej hali magazynowej. Budynek o łącznej powierzchni 3,7 tys. m kw. dedykowany jest m.in. obsłudze rosnącego kanału e-commerce w Polsce i za granicą. Nowa przestrzeń magazynowa usprawni kompletowanie towarów do wysyłki, a także umożliwi oferowanie szerszego wachlarza asortymentu, a dzięki optymalizacji procesów logistycznych skróci się czas dostawy towaru do klienta.

- Dzięki nowej hali magazynowej, którą oddaliśmy do użytku pod koniec ubiegłego roku możemy oferować online pełen wachlarz artykułów. Przez cały rok dostępna będzie kompletna oferta dla klientów wszystkich kanałów dystrybucji, a w szczególności w e-commerce, który jest jednym z najważniejszych elementów rozwoju naszej Grupy. Sprzedaż Internecie 2018 roku, w porównaniu do 2017 wzrosła o 42 proc. Osiągamy tak dobre wyniki dzięki nieustannej pracy nad udoskonalaniem platformy, dodawaniem nowych funkcjonalności oraz lokalizacji językowych – mówi Tomasz Przybyła, wiceprezes CDRL SA

 

Strategiczne akwizycje na Białorusi 

Od stycznia 2019 roku Grupa CDRL jest właścicielem pakietu 74,9 proc. udziałów w DPM sp. z o. o. z Białorusi, właściciela sieci 46 multibrandowych supermarketów Buslik. Spółka jest liderem sprzedaży odzieży, zabawek i akcesoriów dziecięcych w tym kraju, posiada ok. 10-procentowy udział w rynku.

- Inwestycja w Buslika wyeliminowała ryzyko utraty najważniejszego z rynków sprzedażowych za granicą i otworzyła drzwi do szerokiej ekspansji Białorusi, a później Rosji i kolejnych krajów. Po przejęciu Grupa CDRL urosła dwukrotnie. Jako mocna Grupa z kompleksową ofertą dziecięcą chcemy jeszcze silniej rozwijać się za granicą i konsekwentnie zwiększać przychody ze sprzedaży. Przejęcie Buslika dało nam również dostęp do multibrandowego sklepu online, który przy wykorzystaniu naszego doświadczenia i wiedzy chcemy rozwijać, a następnie do 2020 roku, przenieść koncept na kolejne rynki w Europie Środkowo-Wschodniej – mówi Marek Dworczak, prezes CDRL SA

Jako wzmocnienie oferty odzieżowej, spółka dokonała akwizycji Lemon Fashion, która oferuje odzież dziecięcą dedykowaną aktywności fizycznej. W ofercie spółki znajdują się marki Lemon Explore, Lemon Fashion, Thermotex, Actisoft oraz akcesoria Petit Bijou.

 

Synergie z Fikołkami

Na początku 2019 roku Grupa CDRL zwiększyła zaangażowanie w spółce Sale Zabaw Fikołki do 40 proc. Spółka chce dostarczać dzieciom kompleksową ofertę i być z nimi na każdym etapie ich życia – zapewniać rozrywkę, uczyć i dbać o podstawowe potrzeby. Współpraca jest okazją do stworzenia wspólnej oferty dla dzieci i rodziców a także pomoże w negocjacjach lepszych lokalizacji w przestrzeniach handlowych. Odzież marki Coccodrillo sprzedawana jest w każdym z siedmiu punktów Fikołków w Polsce.

 

Rozszerzenie oferty akcesoriów o czapki marki Broel

W marcu br. spółka dokonała zakupu 70 proc. udziałów we wrocławskiej spółce Broel, renomowanego producenta czapek dziecięcych. Podobnie jak Coccodrillo, Broel pozycjonowany jest w segmencie premium. W ten sposób Grupa rozszerza ofertę dodatków i akcesoriów dziecięcych o bardzo dobre jakościowo czapki.

 

 


Grupa CDRL

O SPÓŁCE: Grupa CDRL zajmuje się przede wszystkim projektowaniem, produkcją oraz dystrybucją ubranek dla dzieci i młodzieży marki Coccodrillo. Uzupełniającą ofertę Spółki stanowi obuwie dziecięce (własnej produkcji oraz innych producentów) oraz zabawki i akcesoria (innych producentów). Spółka ma wiodącą pozycję na rynku polskim a także w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Działa też w wielu innych państwach Unii Europejskiej a także poza nią. Głównymi celami Spółki na najbliższe lata są umocnienie swojej pozycji na rynku poprzez rozwój sieci sprzedaży, w tym rozwój sprzedaży przez Internet oraz wzbogacenie i rozbudowa asortymentu obuwia dziecięcego.

Przejdź do artykułów autora
Zamknij

Koszyk