6 marca spółka z branży obuwniczej CCC przedstawiła wyniki finansowe za 2019 rok. Przychody były wyższe niż przed rokiem. Cały rok zakończył się jednak stratą. Spółka przedstawiła też swoje plany na przyszłość.
6 marca przed sesją na GPW spółka CCC opublikowała raport finansowy za 2019 rok.
W całym 2019 r. Grupa CCC osiągnęła przychody w wysokości 5,84 mld zł wobec 4,73 mld zł przed rokiem, co stanowi wzrost o 24%. Zysk z działalności operacyjnej wyniósł 133,13 mln zł wobec 372,52 mln zł rok wcześniej. Zysk z działalności kontynuowanej wyniósł 18,37 mln zł wobec 223,45 mln zł w 2018 r. Rok 2019 zakończył się dla spółki stratą netto w wysokości 27,69 mln zł wobec 56,63 mln zł zysku netto w poprzednim roku.
W samym IV kwartale przychody wyniosły 1,715 mld zł, zysk operacyjny 127,2 mln zł, a zysk netto jednostki dominującej 120,9 mln zł. W styczniu spółka przedstawiła szacunkowe wyniki, według których przychody miały wynieść 1,716 mld zł, EBITDA 298 mln zł, a zysk operacyjny 119 mln zł.
Na koniec roku Grupa CCC była obecna w 29 krajach. Powierzchnia sprzedażowa wyniosła 760 tysięcy m kw. i była wyższa o 99,8 tys. m kw. niż przed rokiem.
Spółka przedstawiła swe dalsze plany. W tym roku zamierza uruchomić platformę internetową ccc.eu w Rumunii, Austrii i na Węgrzech. Planuje też uruchomienie swej aplikacji mobilnej w Czechach, Rumunii, Austrii, na Słowacji i Węgrzech, uruchomienie platformy i aplikacji mobilnej eobuwie w Chorwacji. Zamierza otworzyć pierwszy sklep hybrydowy eobuwie w Czechach, a także uruchomić aplikację mobilną DeeZee i platformę Modivo na kolejnych rynkach. Spółka przewiduje też dalsze zwiększanie powierzchni handlowej w zakresie sklepów stacjonarnych i wdrażanie nowych rozwiązań technologicznych w sklepach, takich jak tablety do zamówień online czy kasy samoobsługowe.
W pierwszych godzinach piątkowej sesji na GPW kurs akcji spółki CCC traci 2,4%.