Carbon Studio, notowany na NewConnect specjalista w dziedzinie tworzenia gier w technologii Virtual Reality, zanotował 875 000 zł szacunkowych przychodów netto w Q1 br., co oznacza wzrost o 93 proc. w porównaniu do analogicznego okresu ub. roku. Na satysfakcjonujący wynik wpływ miała, m.in. wysoka sprzedaż The Wizards Dark Times na platformach PC VR, Oculus Rift, Valve Index i HTC Vive oraz rozwój działań marketingowych. Wkrótce, 6 maja, spółka udostępni tytuł The Wizards Dark Times na Oculus Quest i Oculus Quest 2. Studio obecnie pracuje nad swoim największym projektem Warhammer Age of Sigmar: Tempestfall. Do końca br. Carbon Studio planuje przeniesienie notowań akcji spółki na główny parkiet GPW w Warszawie.
- Miniony kwartał był bardzo dobrym okresem w działalności Carbon Studio. Udało nam się wypracować o 93 proc. wyższy wynik szacunkowych przychodów netto w porównaniu do tego okresu z ubiegłego roku. Tym samym, realizujemy, zgodnie z założeniami, strategię oraz ambitny plan rozwoju spółki. Cieszymy się, że nasze zaangażowanie w projekty przekłada się na coraz większe zainteresowanie graczy naszymi tytułami. W minionym czasie sprzedaż The Wizards Dark Times na platformach PC VR - Oculus Rift, Valve Index i HTC Vive była dla nas bardzo satysfakcjonująca. Liczymy, że przenośna wersja VR-owa również odniesie sukces komercyjny – mówi Karolina Koszuta, członek zarządu Carbon Studio. – Obecnie intensyfikujemy działania marketingowe, związane z promocją naszych produkcji. Niedawno zaprezentowaliśmy nowy zwiastun naszego największego projektu Warhammer Age of Sigmar: Tempestfall. Naszym celem jest premiera gry latem br. na platformach PC VR i Oculus Quest – dodaje Karolina Koszuta.
Już 6 maja br. Carbon studio udostępni w nowej odsłonie swój autorski tytuł Dark Times z popularnej serii The Wizards na Oculus Quest i Oculus Quest 2. Przygodowa gra akcji wyróżnia się intuicyjną i immersyjną mechaniką. Gracz podczas rozgrywki przeniesie się w czasie i pozna magiczny świat zaklęcia czarodziejów z krainy Meliora.
Do tej pory The Wizards była dostępna na PC VR, w tym na gogle Oculus Rift, Valve Index oraz HTC Vive. Projekt przechodzi obecnie ostatnią fazę certyfikacji. Spółka planuje także dalszy rozwój projektu – zapowiedziany został tryb coop-multiplayer, który zostanie udostępniony graczom już w Q4 br.
Spółka pracuje także nad swoim największym w historii projektem Warhammer Age of Sigmar: Tempestfall. Tytuł powstaje na licencji brytyjskiej firmy, Games Workshop.
- Prace nad naszą VR-ową propozycją Warhammer Age of Sigmar: Tempestfall idą zgodnie z planem. Aktualnie prowadzimy beta testy, a wkrótce chcemy zaprezentować graczom fragmenty trailera z rozgrywki. Premierę tytułu na platformach Oculus i Steam planujemy latem bieżącego roku. Warhammer Age of Sigmar: Tempestfall to pełna emocji gra w wirtualnym świecie, która mamy nadzieję, spodoba się graczom. W rozgrywce czeka na nich wiele różnorodnych wyzwań od wymagającej walki, po immersyjne rzucanie zaklęć – mówi Karolina Koszuta.
Gra przygodowa przenosi odbiorców do świata fantasy stworzonego przez właściciela marki – brytyjskie Games Workshop. W świecie Age of Sigmar, gracz wcieli się w Lorda Acanum – Castora Stormscyera, który po wielkim magicznym kataklizmie – Necroquake’ u musi zadbać o bezpieczeństwo całego uniwersum.
Budżet Warhammer Age of Sigmar: Tempestfall szacowany jest na 2,1 mln zł, z czego nakłady na marketing wynoszą ok. 200 tys. zł. Carbon Studio w projekcie pełni rolę producenta i wydawcy. Gra będzie dostępna w kilku wersjach językowych.
Carbon Studio chce przenieść notowania swoich akcji z rynku NewConnect na główny parkiet GPW w Warszawie do końca br.
***
O Carbon Studio SA
Carbon Studio to pionier na polskim i europejskim rynku w dziedzinie developmentu gier dedykowanych technologii VR. Twórcy świetnie ocenianej gry The Wizards (80/100 pkt na Metacritic i 83 proc. pozytywnych komentarzy na platformie Steam). We wrześniu 2019 roku studio podpisało umowę licencyjną na produkcję gry komputerowej z wiodącym wydawcą miniaturek i gier bitewnych, Games Workshop. Carbon Studio stworzy grę przeznaczoną na wszystkie główne platformy VR, osadzoną w uniwersum Warhammer Age of Sigmar, które stanowi podstawę kilkudziesięciu książek oraz gier komputerowych i karcianych. Premiera gry planowana jest w 2021 roku.
Carbon Studio powstało w 2015 roku z inicjatywy Aleksandra Cabana, Karoliny Koszuty i Błażeja Szaflika, którzy doświadczenie zdobywali współtworząc takie tytuły jak Painkiller Hell & Damnation, Deadfall Adventures i Get Even. Podstawową działalnością spółki jest tworzenie i wydawanie gier wideo na platformy wszystkich liczących się producentów VR i AR: Oculus, HTC, PlayStation VR, Microsoft VR, Xiaomi VR, a także komputery PC i konsole. Carbon Studio ma status dewelopera i wydawcy Sony PlayStation i Microsoft Xbox. Od początku swojego istnienia spółka współpracuje z Valve, HTC Vive, Oculusem / Facebookiem, Epic Games, Razzer, NVidia, Xiaomi oraz innymi czołowymi dostawcami sprzętu i technologii.
Od grudnia 2019 roku spółka jest notowana na rynku NewConnect. W 2021 roku Carbon Studio zamierza przenieść akcje spółki na rynek główny GPW.