Reklama
WIG82 745,58+1,45%
WIG202 436,05+1,72%
EUR / PLN4,30-0,19%
USD / PLN3,98-0,28%
CHF / PLN4,42-0,22%
GBP / PLN5,03-0,21%
EUR / USD1,08+0,09%
DAX18 492,49+0,08%
FT-SE7 952,60+0,26%
CAC 408 205,81+0,01%
DJI39 807,37+0,12%
S&P 5005 254,35+0,11%
ROPA BRENT87,07+1,60%
ROPA WTI82,70+1,20%
ZŁOTO2 234,24+0,06%
SREBRO25,03+1,87%

Masz ciekawy temat? Napisz do nas

twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Carbon Studio z prawie dwukrotnym wzrostem szacunkowych przychodów netto w Q1 2021 roku!

Gaming. Wiadomości prasowe | 14:37 23 kwiecień 2021
Carbon Studio z prawie dwukrotnym wzrostem szacunkowych przychodów netto w Q1 2021 roku! | FXMAG INWESTOR
freepik.com
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

Carbon Studio, notowany na NewConnect specjalista w dziedzinie tworzenia gier w technologii Virtual Reality, zanotował 875 000 zł szacunkowych przychodów netto w Q1 br., co oznacza wzrost o 93 proc. w porównaniu do analogicznego okresu ub. roku. Na satysfakcjonujący wynik wpływ miała, m.in. wysoka sprzedaż The Wizards Dark Times na platformach PC VR, Oculus Rift, Valve Index i HTC Vive oraz rozwój działań marketingowych. Wkrótce, 6 maja, spółka udostępni tytuł The Wizards Dark Times na Oculus Quest i Oculus Quest 2. Studio obecnie pracuje nad swoim największym projektem Warhammer Age of Sigmar: Tempestfall. Do końca br. Carbon Studio planuje przeniesienie notowań akcji spółki na główny parkiet GPW w Warszawie.

- Miniony kwartał był bardzo dobrym okresem w działalności Carbon Studio. Udało nam się wypracować o 93 proc. wyższy wynik szacunkowych przychodów netto w porównaniu do tego okresu z ubiegłego roku. Tym samym, realizujemy, zgodnie z założeniami, strategię oraz ambitny plan rozwoju spółki. Cieszymy się, że nasze zaangażowanie w projekty przekłada się na coraz większe zainteresowanie graczy naszymi tytułami. W minionym czasie sprzedaż The Wizards Dark Times na platformach PC VR - Oculus Rift, Valve Index i HTC Vive była dla nas bardzo satysfakcjonująca. Liczymy, że przenośna wersja VR-owa również odniesie sukces komercyjny – mówi Karolina Koszuta, członek zarządu Carbon Studio. – Obecnie intensyfikujemy działania marketingowe, związane z promocją naszych produkcji. Niedawno zaprezentowaliśmy nowy zwiastun naszego największego projektu Warhammer Age of Sigmar: Tempestfall. Naszym celem jest premiera gry latem br. na platformach PC VR i Oculus Quest – dodaje Karolina Koszuta.

Już 6 maja br. Carbon studio udostępni w nowej odsłonie swój autorski tytuł Dark Times z popularnej serii The Wizards na Oculus Quest i Oculus Quest 2. Przygodowa gra akcji wyróżnia się intuicyjną i immersyjną mechaniką. Gracz podczas rozgrywki przeniesie się w czasie i pozna magiczny świat zaklęcia czarodziejów z krainy Meliora.

Do tej pory The Wizards była dostępna na PC VR, w tym na gogle Oculus Rift, Valve Index oraz HTC Vive. Projekt przechodzi obecnie ostatnią fazę certyfikacji. Spółka planuje także dalszy rozwój projektu – zapowiedziany został tryb coop-multiplayer, który zostanie udostępniony graczom już w Q4 br.

Reklama

Spółka pracuje także nad swoim największym w historii projektem Warhammer Age of Sigmar: Tempestfall. Tytuł powstaje na licencji brytyjskiej firmy, Games Workshop.

- Prace nad naszą VR-ową propozycją Warhammer Age of Sigmar: Tempestfall idą zgodnie z planem. Aktualnie prowadzimy beta testy, a wkrótce chcemy zaprezentować graczom fragmenty trailera z rozgrywki. Premierę tytułu na platformach Oculus i Steam planujemy latem bieżącego roku. Warhammer Age of Sigmar: Tempestfall to pełna emocji gra w wirtualnym świecie, która mamy nadzieję, spodoba się graczom. W rozgrywce czeka na nich wiele różnorodnych wyzwań od wymagającej walki, po immersyjne rzucanie zaklęć – mówi Karolina Koszuta.

Gra przygodowa przenosi odbiorców do świata fantasy stworzonego przez właściciela marki – brytyjskie Games Workshop. W świecie Age of Sigmar, gracz wcieli się w Lorda Acanum – Castora Stormscyera, który po wielkim magicznym kataklizmie – Necroquake’ u musi zadbać o bezpieczeństwo całego uniwersum.

Budżet Warhammer Age of Sigmar: Tempestfall szacowany jest na 2,1 mln zł, z czego nakłady na marketing wynoszą ok. 200 tys. zł. Carbon Studio w projekcie pełni rolę producenta i wydawcy. Gra będzie dostępna w kilku wersjach językowych.

Carbon Studio chce przenieść notowania swoich akcji z rynku NewConnect na główny parkiet GPW w Warszawie do końca br.

Reklama

***

O Carbon Studio SA

Carbon Studio to pionier na polskim i europejskim rynku w dziedzinie developmentu gier dedykowanych technologii VR. Twórcy świetnie ocenianej gry The Wizards (80/100 pkt na Metacritic i 83 proc. pozytywnych komentarzy na platformie Steam). We wrześniu 2019 roku studio podpisało umowę licencyjną na produkcję gry komputerowej z wiodącym wydawcą miniaturek i gier bitewnych, Games Workshop. Carbon Studio stworzy grę przeznaczoną na wszystkie główne platformy VR, osadzoną w uniwersum Warhammer Age of Sigmar, które stanowi podstawę kilkudziesięciu książek oraz gier komputerowych i karcianych.  Premiera gry planowana jest w 2021 roku.

Carbon Studio powstało w 2015 roku z inicjatywy Aleksandra Cabana, Karoliny Koszuty i Błażeja Szaflika, którzy doświadczenie zdobywali współtworząc takie tytuły jak Painkiller Hell & Damnation, Deadfall Adventures i Get Even. Podstawową działalnością spółki jest tworzenie i wydawanie gier wideo na platformy wszystkich liczących się producentów VR i AR: Oculus, HTC, PlayStation VR, Microsoft VR, Xiaomi VR, a także komputery PC i konsole. Carbon Studio ma status dewelopera i wydawcy Sony PlayStation i Microsoft Xbox. Od początku swojego istnienia spółka współpracuje z Valve, HTC Vive, Oculusem / Facebookiem, Epic Games, Razzer, NVidia, Xiaomi oraz innymi czołowymi dostawcami sprzętu i technologii. 

Od grudnia 2019 roku spółka jest notowana na rynku NewConnect. W 2021 roku Carbon Studio zamierza przenieść akcje spółki na rynek główny GPW.

Masz ciekawy temat? Napisz do nas

Chcesz, żebyśmy opisali Twoją historię albo zajęli się jakimś problemem?

Masz ciekawy temat? Napisz do nas

Napisz do redakcji


Gaming. Wiadomości prasowe null

Gaming. Wiadomości prasowe

Wiadomości prasowe dotyczące spółek gamingowych znajdujących się zarówno na rynku regulowanym GPW oraz NewConnet jak i spółek jeszcze nie notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych


Reklama

Czytaj dalej