Reklama
WIG82 745,58+1,45%
WIG202 436,05+1,72%
EUR / PLN4,30-0,19%
USD / PLN3,99-0,18%
CHF / PLN4,42-0,17%
GBP / PLN5,03-0,25%
EUR / USD1,08-0,02%
DAX18 492,49+0,08%
FT-SE7 952,60+0,26%
CAC 408 205,81+0,01%
DJI39 807,37+0,12%
S&P 5005 254,35+0,11%
ROPA BRENT87,07+1,60%
ROPA WTI82,70+1,20%
ZŁOTO2 234,24+0,06%
SREBRO25,03+1,87%

Masz ciekawy temat? Napisz do nas

twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Carbon Studio z blisko 1,4 mln zł zysku netto i ponad 2,6 mln zł przychodów netto w I półroczu 2021 r

Gaming. Wiadomości prasowe | 10:27 13 sierpień 2021
Carbon Studio z blisko 1,4 mln zł zysku netto i ponad 2,6 mln zł przychodów netto w I półroczu 2021 r | FXMAG INWESTOR
freepik.com
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

Niespełna 1,4 mln zł jednostkowego zysku netto odnotowało Carbon Studio w I półroczu 2021 r., 60 proc. tego wyniku osiągnięto w samym Q2. Od stycznia do czerwca przychody netto ze sprzedaży wyniosły ponad 2,6 mln zł, natomiast w Q2 liczyły blisko 1,7 mln zł. Na wyniki finansowe spółki znaczny wpływ miała sprzedaż gier z serii The Wizards. Studio niedawno odnotowało 250 tys. sprzedanych egz. Istotną rolę odegrał także dynamiczny rozwój rynku VR oraz działalność marketingowa autorskich projektów spółki. Obecnie notowany na NewConnect ekspert VR testuje swój największy projekt Tempestfall. Premiera gry z uniwersum Warhammera zaplanowana jest na Q4 2021 r.

- Z uwagi na coraz większe zainteresowanie technologią VR ze strony graczy,

a co za tym idzie dynamikę tego rynku, w ostatnich miesiącach odnotowaliśmy historyczne wyniki finansowe. Carbon Studio od stycznia do czerwca wypracowało ponad 2,6 mln zł przychodów netto ze sprzedaży, Q2 zamykamy na poziomie prawie 1,7 mln zł przychodów. Co istotne, w I półroczu odnotowaliśmy zysk netto na poziomie niespełna 1,4 mln zł, w samym Q2 osiągnął on wartość ok. 0,8 mln zł. Dało to wynik ponad 3-krotnie wyższy w porównaniu r/r – informuje Błażej Szaflik, prezes zarządu Carbon Studio. – W dużej mierze to zasługa sprzedaży naszej serii The Wizards. Niedawno informowaliśmy, że sprzedaż wszystkich gier z tej serii liczy obecnie 250 tys. egz. Zbiegło się to z przekroczeniem progu 50 tys. kopii na samych goglach Oculus Quest. To wysoki i satysfakcjonujący wynik, zwłaszcza jak na produkcje osadzone w świecie VR – dodaje Błażej Szaflik.

6 maja br. na rynku zadebiutowała najnowsza część z serii The Wizards o nazwie Dark Times w nowej odsłonie – na gogle Oculus Quest i Oculus Quest 2. Projekt został bardzo dobrze przyjęty przez użytkowników, co zaowocowało zwrotem kosztów produkcji na platformie Oculus w niespełna 48 godzin od premiery. Rozwój marki zaowocował decyzją o rozpoczęciu prac mających na celu rozszerzyć rozgrywkę Dark Times o tryb kooperacyjny, który zostanie wprowadzony jako bezpłatny dodatek dla posiadaczy gry. Dark Times od czerwca 2020 dostępny jest również w wersji na PC VR, w tym na Oculus Rift, Valve Index oraz HTC Viveport w usłudze Infinity.

W Q2 Carbon Studio kontynuowało prace nad dwoma projektami badawczo-rozwojowymi GameINN. Ich finalizacja przypada na Q4 2022 i Q1 2023.

Reklama

- Wraz z rozprzestrzenianiem się epidemii COVID-19, w drugim kwartale zespół Carbon Studio kontynuował pracę w trybie częściowym. Dzięki temu nie odnotowaliśmy spadku tempa produkcji, co było niezbędne do zachowania ciągłości realizowanych projektów, w szczególności dalszej pracy nad flagowym projektem Warhammer: Age of Sigmar - Tempestfall. – mówi Błażej Szaflik.

Kampania Tempestfall rozpoczyna się po niszczycielskim wydarzeniu znanym jako Necroquake w Krainie Śmierci

Potężna eksplozja mrocznej magii spowodowała powstanie sił Nighthaunt we wszystkich Krainach Śmiertelników. Najnowszy trailer gry zaprezentowany został podczas pokazu w ramach festiwalu SKULLS. Od początku maja do końca lipca Carbon Studio zanotowało ponad 3mln wyświetleń miniatury gry na Steam oraz ponad 65 tys. wyświetleń strony sklepu. Tytuł, który współtworzony jest razem z marką Games Workshop, zadebiutuje na rynku w Q4 br. Obecnie spółka prowadzi fazę testową gry. Projekt jest również w procesie weryfikacji zgodności ze światem Warhammera.

Carbon Studio realizując założony plan rozwoju, planuje przeniesienie notowań akcji spółki z rynku NewConnect na główny parkiet GPW w Warszawie. – W ostatnich tygodniach rozpoczęliśmy przygotowania do sporządzenia Prospektu Emisyjnego. Jeszcze w tym roku planujemy jego złożenie do GPW. Jesteśmy gotowi na dołączenie do grona spółek z głównego parkietu. – mówi Aleksander Caban, członek zarządu Carbon Studio. – Plany debiutowe ma także nasza spółka zależna Iron VR. Spółka planuje zadebiutować na NewConnect, szczegóły zostaną podane wkrótce – dodaje.

Zespół Iron VR pracuje nad kilkoma projektami jednocześnie

W Q2 spółka realizowała przede wszystkim prace nad grą Lust for Darkness VR. Prace rozpoczęły się w Q1 br. W tym okresie stworzone zostały fundamenty całego projektu, natomiast Q2 to okres intensywnej produkcji gry, który zakończył się przeniesieniem pełnej ścieżki przejścia gracza z silnika Unity do silnika gry Unreal Engine 4.

***

Reklama

O spółce:

Carbon Studio to pionier na polskim i europejskim rynku w dziedzinie developmentu gier dedykowanych technologii VR. Twórcy świetnie ocenianej gry The Wizards (80/100 pkt na Metacritic i 83 proc. pozytywnych komentarzy na platformie Steam). We wrześniu 2019 roku studio podpisało umowę licencyjną na produkcję gry komputerowej z wiodącym wydawcą miniaturek i gier bitewnych, Games Workshop. Carbon Studio stworzy grę przeznaczoną na wszystkie główne platformy VR, osadzoną w uniwersum Warhammer Age of Sigmar, które stanowi podstawę kilkudziesięciu książek oraz gier komputerowych i karcianych.  Premiera gry planowana jest w 2021 roku.

Carbon Studio powstało w 2015 roku z inicjatywy Aleksandra Cabana, Karoliny Koszuty i Błażeja Szaflika, którzy doświadczenie zdobywali współtworząc takie tytuły jak Painkiller Hell & Damnation, Deadfall Adventures i Get Even. Podstawową działalnością spółki jest tworzenie i wydawanie gier wideo na platformy wszystkich liczących się producentów VR i AR: Oculus, HTC, PlayStation VR, Microsoft VR, Xiaomi VR, a także komputery PC i konsole. Carbon Studio ma status dewelopera i wydawcy Sony PlayStation i Microsoft Xbox. Od początku swojego istnienia spółka współpracuje z Valve, HTC Vive, Oculusem / Facebookiem, Epic Games, Razzer, NVidia, Xiaomi oraz innymi czołowymi dostawcami sprzętu i technologii. 

Od grudnia 2019 roku spółka jest notowana na rynku NewConnect. W 2021 roku Carbon Studio zamierza przenieść akcje spółki na rynek główny GPW.

Masz ciekawy temat? Napisz do nas

Chcesz, żebyśmy opisali Twoją historię albo zajęli się jakimś problemem?

Masz ciekawy temat? Napisz do nas

Napisz do redakcji


Gaming. Wiadomości prasowe null

Gaming. Wiadomości prasowe

Wiadomości prasowe dotyczące spółek gamingowych znajdujących się zarówno na rynku regulowanym GPW oraz NewConnet jak i spółek jeszcze nie notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych


Reklama

Czytaj dalej