Reklama
WIG82 688,92+1,38%
WIG202 436,15+1,73%
EUR / PLN4,31-0,09%
USD / PLN3,99-0,07%
CHF / PLN4,42+0,19%
GBP / PLN5,04+0,11%
EUR / USD1,08-0,03%
DAX18 489,59+0,07%
FT-SE7 969,75+0,48%
CAC 408 222,05+0,21%
DJI39 802,64+0,11%
S&P 5005 248,49+0,86%
ROPA BRENT86,31+0,71%
ROPA WTI82,40+0,83%
ZŁOTO2 206,89+0,69%
SREBRO24,59+0,08%

Masz ciekawy temat? Napisz do nas

twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Carbon Studio SA – ekspert technologii VR notuje ponad 2 mln zł przychodów netto ze sprzedaży po trzech kwartałach br

Wiadomości prasowe | 10:05 10 listopad 2020
Carbon Studio SA – ekspert technologii VR notuje ponad 2 mln zł przychodów netto ze sprzedaży po trzech kwartałach br | FXMAG INWESTOR
freepik.com
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

Ponad 2 mln zł przychodów netto ze sprzedaży, wypracowało od stycznia do września br. Carbon Studio, notowany na NewConnect specjalista w dziedzinie developmentu technologii Virtual Reality. To ponad 0,5 mln zł więcej w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. W raportowanym okresie spółka koncentrowała się na pracach związanych z wydaniem i promocją swojego autorskiego projektu The Wizards – Dark Times oraz intensyfikacji prac nad największym tytułem – Warhammer Age of Sigmar: Tempestfall. W przyszłym roku Carbon Studio planuje przeniesienie notowań na Główny Rynek GPW. Obecnie kapitalizacja spółki wynosi prawie 94 mln zł.

- Za nami bardzo pracowite trzy kwartały. Od stycznia do końca trzeciego kwartału uzyskaliśmy ponad 2 mln zł przychodów netto ze sprzedaży, czyli ponad 0,5 mln zł więcej w porównaniu rok do roku. W samym Q3 osiągnęliśmy prawie 0,77 mln zł przychodów netto ze sprzedaży, czyli 10 proc. więcej niż w Q3 2019. Zysk netto, od stycznia do września, wyniósł ponad 0,68 mln zł. – informuje Błażej Szaflik, prezes zarządu Carbon Studio. – Na osiągnięte wyniki finansowe wpłynęły działania intensyfikujące rozwój naszych projektów. Przez ostatnie miesiące koncentrowaliśmy się nie tylko na działaniach produkcyjnych, ale także promocyjnych, m.in. dedykowanych The Wizards - Dark Times. Projekt swoją premierę miał w czerwcu, a już po dwóch miesiącach z sukcesem zapewnił nam poziom pokrywający koszty produkcji, co dało wówczas wynik ponad 150 tys. sprzedanych kopii wszystkich gier z serii The Wizards. Sprzedaż gry jest widoczna w przychodach za Q3, w którym to kwartale koncentrowaliśmy się również na czynnościach związanych z produkcją innego tytułu, a tym samym naszego największego projektu, Warhammer Age of Sigmar: Tempestfall. Aktualnie prowadzimy kampanię marketingową produkcji – dodaje prezes Carbon Studio.

Na początku roku zespół Carbon Studio zakończył etap pre-produkcji pod roboczą nazwą Warhammer: Age of Sigmar. Niedawno studio ogłosiło pełną nazwę dla tego projektu, Warhammer Age of Sigmar: Tempestfall. Fabuła gry osadzona jest w popularnym świecie fantasy, stworzonym przez Games Workshop - Warhammer Age of Sigmar. Uniwersum stanowi podstawę kilkudziesięciu książek oraz gier komputerowych i karcianych.Wysokobudżetowa gra dostępna będzie na głównych platformach PC VR i jednocześnie na Oculus Quest oraz Oculus Quest 2. Premiera tytułu planowana jest w 2021 roku.

W pierwszym półroczu studio zawarło umowę ze światową firmą HTC Corporation, której przedmiotem jest produkcja flagowego tytułu spółki – The Wizards – w wersji na gogle HTC Vive Focus Plus.

Reklama

W połowie roku Carbon Studio poinformowało o zamiarze przeniesienia akcji spółki z NewConnect na główny rynek GPW. – Decyzję o przejściu na główny parkiet podjęliśmy, aby móc jeszcze mocniej rozwijać się nie tylko na rynku lokalnym, ale przede wszystkim w większej skali na rynku zagranicznym. Jesteśmy gotowi aby dołączyć do grona wyselekcjonowanych spółek z dużego parkietu. Chcemy być bardziej widoczni dla inwestorów, przyciągnąć ich uwagę oraz zyskać ich zaufanie – mówi Błażej Szaflik.

W lipcu br. studio otrzymało ponad 5,8 mln zł dotacji od NCBiR, w ramach konkursu sektorowego GameINN. Do dofinansowania zostały zakwalifikowane dwa projekty, o łącznej wartości 8,4 mln zł. Pierwszy dotyczy opracowania systemu do zautomatyzowanego generowania nowych poziomów oraz obiektów 3D dedykowanych do gier VR. Drugi posłuży do wytworzenia innowacji produktowej na skalę międzynarodową, w postaci systemu telemetrii. Technologie spółki już teraz wdrażane są do jej VR-owych produkcji. 

W tym samym miesiącu Iron VR S.A. – powołana w styczniu br. spółka zależna Carbon Studio, zawarła umowę z Movie Games, która zakłada przeniesienie przez Iron VR kilku projektów warszawskiego studia do świata wirtualnej rzeczywistości. Aktualnie trwają rozmowy w tym zakresie. Jeszcze w tym roku spółki przedstawią wybrane tytuły.

Pierwszym autorskim tytułem z portfolio produkcyjnego Iron VR będzie Holy Chick! an Escape Room Game. Produkcja zadebiutuje w Q1 2021 na platformach PC VR. Docelowo projekt pojawi się na większości popularnych platformach VR. – Unikalność rynku wirtualnej rzeczywistości pozwala małym deweloperom na osiągnięcie znakomitych sukcesów. Liczymy, że tak też będzie także w przypadku Iron VR – komentuje Karolina Koszuta.

Jeszcze w tym roku spółka Iron VR przeprowadzi pierwszą emisję akcji w formule crowdinvestingu. Proces ten wspierać będzie DM INC SA.

Reklama

***

O Carbon Studio SA

Carbon Studio to pionier na polskim i europejskim rynku w dziedzinie developmentu gier dedykowanych technologii VR. Twórcy świetnie ocenianej gry The Wizards (80/100 pkt na Metacritic i 83 proc. pozytywnych komentarzy na platformie Steam). We wrześniu 2019 roku studio podpisało umowę licencyjną na produkcję gry komputerowej z wiodącym wydawcą miniaturek i gier bitewnych, Games Workshop. Carbon Studio stworzy grę przeznaczoną na wszystkie główne platformy VR, osadzoną w uniwersum Warhammer Age of Sigmar, które stanowi podstawę kilkudziesięciu książek oraz gier komputerowych i karcianych. 

Carbon Studio powstało w 2015 roku z inicjatywy Aleksandra Cabana, Karoliny Koszuty i Błażeja Szaflika, którzy doświadczenie zdobywali współtworząc takie tytuły jak Painkiller Hell & Damnation, Deadfall Adventures i Get Even. Podstawową działalnością spółki jest tworzenie i wydawanie gier wideo na platformy wszystkich liczących się producentów VR i AR: Oculus, HTC, PlayStation VR, Microsoft VR, Xiaomi VR, a także komputery PC i konsole. Carbon Studio ma status dewelopera i wydawcy Sony PlayStation i Microsoft Xbox. Od początku swojego istnienia spółka współpracuje z Valve, HTC Vive, Oculusem / Facebookiem, Epic Games, Razzer, NVidia, Xiaomi oraz innymi czołowymi dostawcami sprzętu i technologii. 

Od grudnia 2019 roku spółka jest notowana na rynku NewConnect. W 2021 roku Carbon Studio zamierza przenieść akcje spółki na rynek główny GPW.

Masz ciekawy temat? Napisz do nas

Chcesz, żebyśmy opisali Twoją historię albo zajęli się jakimś problemem?

Masz ciekawy temat? Napisz do nas

Napisz do redakcji


Wiadomości prasowe

Wiadomości prasowe

Wiadomości prasowe, dostarczane m.in. ze spółek giełdowych, Towarzystw Funduszy Inwestycyjnych, Startup'ów oraz mikro przedsiębiorstw.


Reklama

Czytaj dalej