Ponad 0,9 mln zł przychodów netto ze sprzedaży i przeszło 0,53 mln zł zysku netto, wypracowało w pierwszym kwartale br. Carbon Studio, notowany na NewConnect producent i wydawca gier dedykowanych wirtualnej rzeczywistości (VR). To wyniki dwukrotnie wyższe w porównaniu do osiągniętych w analogicznym okresie ubiegłego roku. Na koniec marca środki pieniężne na koncie Carbon Studio wyniosły prawie 3 mln zł.
- Z dużą satysfakcją dzielimy się dziś z akcjonariuszami efektem naszej pracy w pierwszym kwartale br. Konsekwentnie realizowana przez nas strategia, profesjonalizm zespołu i ciężka praca, sprawiły, że trzy pierwsze miesiące roku przyniosły spółce dwukrotnie lepsze wyniki finansowe niż w pierwszym kwartale 2020. Zwiększenie przychodów ze sprzedaży o 110 proc. r/r to zasługa rosnącej sprzedaży gier z naszej autorskiej serii The Wizards. To także efekt wzrostu popularności gogli Oculus Quest, na które wydaliśmy nasze projekty – informuje Błażej Szaflik, prezes zarządu Carbon Studio.
W pierwszym kwartale br. Carbon Studio koncentrowało się na pracy nad dwoma projektami wewnętrznymi oraz jednym realizowanym na zlecenie. Najważniejszym z nich jest gra z uniwersum Warhammer: Age of Sigmar – Tempestfall, którego Cinematic Trailer został zaprezentowany 26 marca.
– Tempestfall to gra z gatunku action-adventure przeznaczona wyłącznie na platformy VR. Tytuł zostanie wydany na PC VR, Oculus Quest oraz Oculus Quest 2, co w naszej ocenie, powinno pozytywnie wpłynąć na przyszłe wyniki finansowe spółki, z uwagi na popularność tych platform. Premiera projektu planowana jest latem br. Aktualnie trwają beta testy, wkrótce zaprezentujemy graczom fragmenty trailera z rozgrywki – dodaje Błażej Szaflik.
Warhammer: Age of Sigmar – Tempestfall przeniesie graczy do świata fantasy stworzonego przez właściciela marki – brytyjską firmę Games Workshop. Jako Lord Arcanum będą musieli zadbać o bezpieczeństwo całego uniwersum. Podczas fabularnej kampanii czeka ich wiele wyzwań, takich jak wymagająca walka wręcz, czy rzucanie zaklęć.
Drugim projektem, nad którym pracowało studio jest The Wizards – Dark Times Quest Edition, którego premiera odbyła się 6 maja. Carbon Studio w niespełna 48 godz. odzyskało koszty produkcji tytułu na gogle Facebooka. Koszt przygotowania wersji gry na Oculus Quest i Oculus Quest 2 wyniósł 150 tys. zł (dane szacunkowe). Produkcja dostępna jest również w wersji na PC VR, w tym na Oculus Rift, Valve Index oraz HTC Viveport w usłudze Infinity.
Seria gier The Wizards sprzedała się w nakładzie ponad 200 tys. kopii. Sprzedaż pierwszej części The Wizards przekroczyła już 1 mln USD brutto na platformie Oculus Quest.
Trzecim projektem, które Carbon Studio realizowało w pierwszym kwartale br. jest projekt na zlecenie Dreamo – Puzzle Adventure – Quest Edition, który powstaje przy współpracy z Hypnotic Ants. Tytuł będzie jednym z nielicznych dostępnych na Oculus Quest, który posiada możliwość sterowania grą za pomocą samych gestów dłoni, bez wykorzystywania kontrolerów.
***
O Carbon Studio SA
Carbon Studio to pionier na polskim i europejskim rynku w dziedzinie developmentu gier dedykowanych technologii VR. Twórcy świetnie ocenianej gry The Wizards (80/100 pkt na Metacritic i 83 proc. pozytywnych komentarzy na platformie Steam). We wrześniu 2019 roku studio podpisało umowę licencyjną na produkcję gry komputerowej z wiodącym wydawcą miniaturek i gier bitewnych, Games Workshop. Carbon Studio stworzy grę przeznaczoną na wszystkie główne platformy VR, osadzoną w uniwersum Warhammer Age of Sigmar, które stanowi podstawę kilkudziesięciu książek oraz gier komputerowych i karcianych. Premiera gry planowana jest w 2021 roku.
Carbon Studio powstało w 2015 roku z inicjatywy Aleksandra Cabana, Karoliny Koszuty i Błażeja Szaflika, którzy doświadczenie zdobywali współtworząc takie tytuły jak Painkiller Hell & Damnation, Deadfall Adventures i Get Even. Podstawową działalnością spółki jest tworzenie i wydawanie gier wideo na platformy wszystkich liczących się producentów VR i AR: Oculus, HTC, PlayStation VR, Microsoft VR, Xiaomi VR, a także komputery PC i konsole. Carbon Studio ma status dewelopera i wydawcy Sony PlayStation i Microsoft Xbox. Od początku swojego istnienia spółka współpracuje z Valve, HTC Vive, Oculusem / Facebookiem, Epic Games, Razzer, NVidia, Xiaomi oraz innymi czołowymi dostawcami sprzętu i technologii.
Od grudnia 2019 roku spółka jest notowana na rynku NewConnect. W 2021 roku Carbon Studio zamierza przenieść akcje spółki na rynek główny GPW.