Reklama
WIG82 390,49+1,02%
WIG202 422,16+1,14%
EUR / PLN4,32+0,09%
USD / PLN4,00+0,29%
CHF / PLN4,42+0,19%
GBP / PLN5,05+0,22%
EUR / USD1,08-0,20%
DAX18 501,50+0,13%
FT-SE7 953,32+0,27%
CAC 408 235,53+0,37%
DJI39 760,08+1,22%
S&P 5005 248,49+0,86%
ROPA BRENT85,71+0,01%
ROPA WTI81,74+0,02%
ZŁOTO2 194,40+0,12%
SREBRO24,42-0,61%

Masz ciekawy temat? Napisz do nas

twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Carbon Studio podwaja zysk i przychody netto r/r w Q1 2021!

Gaming. Wiadomości prasowe | 10:10 14 maj 2021
Carbon Studio podwaja zysk i przychody netto r/r w Q1 2021! | FXMAG INWESTOR
freepik.com
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

Ponad 0,9 mln zł przychodów netto ze sprzedaży i przeszło 0,53 mln zł zysku netto, wypracowało w pierwszym kwartale br. Carbon Studio, notowany na NewConnect producent i wydawca gier dedykowanych wirtualnej rzeczywistości (VR). To wyniki dwukrotnie wyższe w porównaniu do osiągniętych w analogicznym okresie ubiegłego roku. Na koniec marca środki pieniężne na koncie Carbon Studio wyniosły prawie 3 mln zł.

- Z dużą satysfakcją dzielimy się dziś z akcjonariuszami efektem naszej pracy w pierwszym kwartale br. Konsekwentnie realizowana przez nas strategia, profesjonalizm zespołu i ciężka praca, sprawiły, że trzy pierwsze miesiące roku przyniosły spółce dwukrotnie lepsze wyniki finansowe niż w pierwszym kwartale 2020. Zwiększenie przychodów ze sprzedaży o 110 proc. r/r to zasługa rosnącej sprzedaży gier z naszej autorskiej serii The Wizards. To także efekt wzrostu popularności gogli Oculus Quest, na które wydaliśmy nasze projekty – informuje Błażej Szaflik, prezes zarządu Carbon Studio.

W pierwszym kwartale br. Carbon Studio koncentrowało się na pracy nad dwoma projektami wewnętrznymi oraz jednym realizowanym na zlecenie. Najważniejszym z nich jest gra z uniwersum Warhammer: Age of Sigmar – Tempestfall, którego Cinematic Trailer został zaprezentowany 26 marca.

– Tempestfall to gra z gatunku action-adventure przeznaczona wyłącznie na platformy VR. Tytuł zostanie wydany na PC VR, Oculus Quest oraz Oculus Quest 2, co w naszej ocenie, powinno pozytywnie wpłynąć na przyszłe wyniki finansowe spółki, z uwagi na popularność tych platform. Premiera projektu planowana jest latem br. Aktualnie trwają beta testy, wkrótce zaprezentujemy graczom fragmenty trailera z rozgrywki – dodaje Błażej Szaflik.

Reklama

Warhammer: Age of Sigmar – Tempestfall przeniesie graczy do świata fantasy stworzonego przez właściciela marki – brytyjską firmę Games Workshop. Jako Lord Arcanum będą musieli zadbać o bezpieczeństwo całego uniwersum. Podczas fabularnej kampanii czeka ich wiele wyzwań, takich jak wymagająca walka wręcz, czy rzucanie zaklęć.

Drugim projektem, nad którym pracowało studio jest The Wizards – Dark Times Quest Edition, którego premiera odbyła się 6 maja. Carbon Studio w niespełna 48 godz. odzyskało koszty produkcji tytułu na gogle Facebooka. Koszt przygotowania wersji gry na Oculus Quest i Oculus Quest 2 wyniósł 150 tys. zł (dane szacunkowe). Produkcja dostępna jest również w wersji na PC VR, w tym na Oculus Rift, Valve Index oraz HTC Viveport w usłudze Infinity.

Seria gier The Wizards sprzedała się w nakładzie ponad 200 tys. kopii. Sprzedaż pierwszej części The Wizards przekroczyła już 1 mln USD brutto na platformie Oculus Quest.

Trzecim projektem, które Carbon Studio realizowało w pierwszym kwartale br. jest projekt na zlecenie Dreamo – Puzzle Adventure – Quest Edition, który powstaje przy współpracy z Hypnotic Ants. Tytuł będzie jednym z nielicznych dostępnych na Oculus Quest, który posiada możliwość sterowania grą za pomocą samych gestów dłoni, bez wykorzystywania kontrolerów.

***

Reklama

O Carbon Studio SA

Carbon Studio to pionier na polskim i europejskim rynku w dziedzinie developmentu gier dedykowanych technologii VR. Twórcy świetnie ocenianej gry The Wizards (80/100 pkt na Metacritic i 83 proc. pozytywnych komentarzy na platformie Steam). We wrześniu 2019 roku studio podpisało umowę licencyjną na produkcję gry komputerowej z wiodącym wydawcą miniaturek i gier bitewnych, Games Workshop. Carbon Studio stworzy grę przeznaczoną na wszystkie główne platformy VR, osadzoną w uniwersum Warhammer Age of Sigmar, które stanowi podstawę kilkudziesięciu książek oraz gier komputerowych i karcianych.  Premiera gry planowana jest w 2021 roku.

Carbon Studio powstało w 2015 roku z inicjatywy Aleksandra Cabana, Karoliny Koszuty i Błażeja Szaflika, którzy doświadczenie zdobywali współtworząc takie tytuły jak Painkiller Hell & Damnation, Deadfall Adventures i Get Even. Podstawową działalnością spółki jest tworzenie i wydawanie gier wideo na platformy wszystkich liczących się producentów VR i AR: Oculus, HTC, PlayStation VR, Microsoft VR, Xiaomi VR, a także komputery PC i konsole. Carbon Studio ma status dewelopera i wydawcy Sony PlayStation i Microsoft Xbox. Od początku swojego istnienia spółka współpracuje z Valve, HTC Vive, Oculusem / Facebookiem, Epic Games, Razzer, NVidia, Xiaomi oraz innymi czołowymi dostawcami sprzętu i technologii. 

Od grudnia 2019 roku spółka jest notowana na rynku NewConnect. W 2021 roku Carbon Studio zamierza przenieść akcje spółki na rynek główny GPW.

Masz ciekawy temat? Napisz do nas

Chcesz, żebyśmy opisali Twoją historię albo zajęli się jakimś problemem?

Masz ciekawy temat? Napisz do nas

Napisz do redakcji


Gaming. Wiadomości prasowe null

Gaming. Wiadomości prasowe

Wiadomości prasowe dotyczące spółek gamingowych znajdujących się zarówno na rynku regulowanym GPW oraz NewConnet jak i spółek jeszcze nie notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych


Reklama

Czytaj dalej