Reklama
WIG79 388,59-0,76%
WIG202 323,77-1,15%
EUR / PLN4,32-0,01%
USD / PLN3,99+0,26%
CHF / PLN4,49+0,21%
GBP / PLN5,05-0,14%
EUR / USD1,08-0,26%
DAX17 968,95+0,20%
FT-SE7 724,13+0,02%
CAC 408 167,86+0,24%
DJI38 790,43+0,20%
S&P 5005 149,42+0,63%
ROPA BRENT86,64-0,31%
ROPA WTI82,52-0,35%
ZŁOTO2 155,96-0,25%
SREBRO24,97-0,24%

Masz ciekawy temat? Napisz do nas

twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Browar Brokreacja rozpoczyna zbiórkę na Beesfund z ambitnym celem i wyceną

Darek Dziduch | 19:38 15 lipiec 2019

Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin

Equity crowdfunding od niedawna stał wyjątkowo popularna formą gromadzenia kapitału przez browary rzemieślnicze. W styczniu Browar Jastrzębie zebrał niemal 3,9 mln złotych, niedawno zaś największa zbiórkę w historii polskiego crowdfundingu zakończyła spółka Pinta Barrel Brewing, gromadząc 4,15 mln złotych. Do tego grona chce dołączyć również Browar Brokreacja, który w poniedziałek 15 lipca poinformował o planach rozpoczęcia kampanii na platformie Beesfund, której celem będzie zgromadzenie 4,2 mln złotych.

 

W ramach zbiórki na platformie crowdfundingowej Beesfund na sprzedaż wystawionych zostanie 125 tys. akcji o wartości 33,60 PLN każda, co łącznie ma przynieść kwotę 4,2 mln złotych (maksymalną przy zbiórkach tego typu), przy procencie oferowanym 20% (wycena spółki na 21 mln PLN). W pierwszych godzinach kampanii niemal 450 inwestorów kupiło łącznie udziały za ponad 550 tys. złotych. Zbiórka będzie trwać do 15 sierpnia

Środki pozyskane w ramach zbiórki funduszy zostaną przeznaczone na budowę nowoczesnej, czteronaczyniowej warzelni piwa o maksymalnej rocznej wydajności 30 tys. hektolitrów rocznie, ulokowanej w miejscowości Zator pod Krakowem, która będzie połączona z restauracją. Środki zgromadzone w ramach crowdfundingu pokryją ponad połowę wartości inwestycji, szacowanej na 7-8 mln PLN.

Reklama

Krakowski Browar Brokreacja został założony w 2015 r. i mimo zaledwie czteroletniej historii może pochwalić się wieloma sukcesami, nagrodami w konkursach branżowych i uznaniem konsumentów piwa rzemieślniczego, również poza granicami Polski. Od niedawna produkty Brokreacji dostępne są również w sklepach wielkopowierzchniowych, takich jak Tesco, czy Auchan. W 2018 r. spółka osiągnęła wydajność na poziomie 3 tys. hektolitrów piwa oraz obrót w wysokości 3,3 mln złotych.

 

Ostatnio udaną kampanię crowdfundingową zakończył inny znany browar kraftowy:

URL Artykułu

Masz ciekawy temat? Napisz do nas

Chcesz, żebyśmy opisali Twoją historię albo zajęli się jakimś problemem?

Masz ciekawy temat? Napisz do nas

Napisz do redakcji


Darek Dziduch

Darek Dziduch

Redaktor portalu FXMAG i wydawca magazynu Inwestor. Nagrywa na YouTube materiały edukacyjne, poruszając tematy związane przede wszystkim z inwestycjami, finansami osobistymi i gospodarką.

Obserwuj autoraTwitter


Reklama

Czytaj dalej