• Sklep
  • Odbierz prezent
Browar Brokreacja rozpoczyna zbiórkę na Beesfund z ambitnym celem i wyceną

Equity crowdfunding od niedawna stał wyjątkowo popularna formą gromadzenia kapitału przez browary rzemieślnicze. W styczniu Browar Jastrzębie zebrał niemal 3,9 mln złotych, niedawno zaś największa zbiórkę w historii polskiego crowdfundingu zakończyła spółka Pinta Barrel Brewing, gromadząc 4,15 mln złotych. Do tego grona chce dołączyć również Browar Brokreacja, który w poniedziałek 15 lipca poinformował o planach rozpoczęcia kampanii na platformie Beesfund, której celem będzie zgromadzenie 4,2 mln złotych.

 

W ramach zbiórki na platformie crowdfundingowej Beesfund na sprzedaż wystawionych zostanie 125 tys. akcji o wartości 33,60 PLN każda, co łącznie ma przynieść kwotę 4,2 mln złotych (maksymalną przy zbiórkach tego typu), przy procencie oferowanym 20% (wycena spółki na 21 mln PLN). W pierwszych godzinach kampanii niemal 450 inwestorów kupiło łącznie udziały za ponad 550 tys. złotych. Zbiórka będzie trwać do 15 sierpnia

Środki pozyskane w ramach zbiórki funduszy zostaną przeznaczone na budowę nowoczesnej, czteronaczyniowej warzelni piwa o maksymalnej rocznej wydajności 30 tys. hektolitrów rocznie, ulokowanej w miejscowości Zator pod Krakowem, która będzie połączona z restauracją. Środki zgromadzone w ramach crowdfundingu pokryją ponad połowę wartości inwestycji, szacowanej na 7-8 mln PLN.

Krakowski Browar Brokreacja został założony w 2015 r. i mimo zaledwie czteroletniej historii może pochwalić się wieloma sukcesami, nagrodami w konkursach branżowych i uznaniem konsumentów piwa rzemieślniczego, również poza granicami Polski. Od niedawna produkty Brokreacji dostępne są również w sklepach wielkopowierzchniowych, takich jak Tesco, czy Auchan. W 2018 r. spółka osiągnęła wydajność na poziomie 3 tys. hektolitrów piwa oraz obrót w wysokości 3,3 mln złotych.

 

Ostatnio udaną kampanię crowdfundingową zakończył inny znany browar kraftowy:

Czytaj także: Browar Pinta zakończył rekordową kampanię equity crowdfundingową

Spółka Pinta Barrel Brewing, produkująca piwa rzemieślnicze, zakończyła swoją kampanię gromadzenia funduszy w formie equity crowdfundingu. Udało jej się zebrać całą kwotę, wynoszącą 1 mln euro, co odpowiada niecałym 4,15 mln złotych. Jak dotąd jest to nie tylko najbardziej udana zbiórka tego typu w .. Czytaj
Browar Pinta zakończył rekordową kampanię equity crowdfundingową


Dariusz Dziduch

Project Manager FXMAG, prowadzący program satyryczno-edukacyjny "O kryptowalutach". Nietuzinkowy promotor technologii blockchain oraz walut cyfrowych. Zainteresowania rynkowe łączy z wiedzą z zakresu psychologii inwestowania.

Przejdź do artykułów autora
Zamknij

Koszyk