• Odbierz prezent
Brazylijska spółka Méliuz kupiła większościowy pakiet w polskiej platformie Picodi.com. Wartość transakcji ponad 79,1 mln zł
  • Méliuz jest spółką notowaną na giełdzie papierów wartościowych w São Paulo;
  • Picodi.com łączy 12 tys. sklepów internetowych z 4 milionami użytkowników każdego miesiąca.

Méliuz, brazylijska spółka e-commerce, właściciel serwisu cashback i marketplace’u oraz operator usług finansowych, nabyła 51,2% akcji w spółce Picodi.com. Wartość transakcji wyniosła ponad 79,1 mln złotych. Jest to pierwszy zakup po tym, jak firma Méliuz weszła na giełdę w listopadzie 2020 roku.

Picodi.com jest międzynarodową platformą e-commerce, udostępniającą użytkownikom kody rabatowe do sklepów internetowych. Serwis funkcjonuje w ponad 40 krajach w 19 językach.

„Z Picodi rozmowy rozpoczęliśmy jeszcze w grudniu 2017 r. Przez ten czas zdążyliśmy poznać zespół i upewnić się, że łączy nas wspólna kultura biznesowa i że ta firma posiada niezbędne do międzynarodowej ekspansji doświadczenie” – mówi Israel Salmen, CEO i założyciel Méliuz.

„Połączenie sił z Méliuz stwarza wiele efektów synergii pomiędzy obiema firmami. Doświadczenie zespołu brazylijskiego pozwoli Picodi na szybkie poszerzenie oferty i budowę międzynarodowego cashbacku. Jak wskazują lokalne przykłady, połączone kody rabatowe i cashback świetnie odpowiadają na potrzeby konsumentów poszukujących oszczędności, a zarazem niechcących rezygnować ze swoich ulubionych marek. Nie możemy się doczekać zaoferowania naszym użytkownikom na całym świecie tej nowej usługi, szczególnie w krajach, w których jest jej brak na profesjonalnym poziomie.” – dodaje Szymon Dobosz, CEO Picodi.com.

Picodi każdego miesiąca łączy ponad 12 000 sklepów internetowych z ponad 4 milionami użytkowników w 44 krajach, co stanowi solidny fundament umożliwiający wejście Méliuz na globalny rynek e-commerce. Główna siedziba spółki mieści się w Krakowie, a jej zespół liczy obecnie 94 osoby. Serwis Picodi odnotowuje ponad 68 mln wizyt rocznie, 71% z tego stanowi wysokiej jakości ruch organiczny o niewielkim koszcie pozyskania klienta.

W okresie od grudnia 2019 do listopada 2020 przychód polskiej platformy przekroczył 20 mln zł. Według Méliuz, świadczy to o dobrej kondycji biznesu Picodi, szczególnie że platforma jest rentowna i nie posiada długów.

Dzięki tej transakcji, pierwszej po IPO, Méliuz zamierza rozszerzyć swój zasięg na cały świat i przy okazji zdywersyfikować geografię przychodów oraz pozyskać nowe źródła wzrostu.

„Chcemy połączyć nasze własne know-how z międzynarodowością Picodi i ich doświadczeniem w skalowaniu biznesu. Oczekujemy, że partner rozszerzy na pozostałe kraje nasz model biznesowy, który skutecznie rozwijamy w Brazylii” – dodaje Salmen.

Zgodnie z zapowiedzią, Méliuz w dalszym ciągu będzie się skupiać na rodzimym rynku, rozwijając swój marketplace, usługę finansową Méliuz Card i testując pozostałe usługi finansowe.

Przedstawiciele Méliuz zapowiedzieli także zakup od aktualnych akcjonariuszy polskiej spółki pozostałych 48,8% udziałów. Przyszła transakcja jest uzależniona od osiągnięcia uzgodnionych przez spółki wyników.

„Właśnie teraz widzimy, że nasze IPO było zapowiedzią początku czegoś naprawdę wielkiego. Zakup Picodi otwiera przed nami drogę na świat, uzupełniając nasze działania w Brazylii i zapewniając wzrost na przestrzeni kolejnych 10–20 lat” – stwierdził CEO Méliuz.


Wiadomości prasowe

Wiadomości prasowe, dostarczane m.in. ze spółek giełdowych, Towarzystw Funduszy Inwestycyjnych, Startup'ów oraz mikro przedsiębiorstw

Przejdź do artykułów autora
Artykuły, które powinny Cię zaciekawić..
Zamknij

Koszyk