• Sklep
  • Odbierz prezent
Brand24 podaje liczbę klientów po blokadzie od Facebooka

Wrocławska spółka informatyczna Brand24, dostarczająca zaawansowane narzędzia do monitoringu internetu - zgodnie z wcześniejszymi zapewnieniami zarządu - nie odczuła dotkliwych skutków blokady, jaką na początku września nałożył na nią Facebook. Mimo tego, że w perspektywie rocznej dynamika wzrostów liczby użytkowników usługi zauważalnie spadła, to spółka wciąż notuje zauważalny wzrost, zarówno rocznie, jak i kwartalnie. Kluczowe będą jednak wyniki za ostatni kwartał, które pozwolą na rzeczywistą ocenę skutków decyzji Facebooka. Na poniedziałkowej sesji akcje Brand24 tanieją o 2%.


Na koniec trzeciego kwartału 2019 r. (30 września) Brand24 posiadał 3631 subskrybentów swojej usługi, co jest wzrostem o 102 klientów i 2,89% w ujęciu kwartalnym oraz o 28,34% w porównaniu do 2829 klientów rok wcześniej. Jest to zauważalny spadek dynamiki pozyskiwania nowych subskrybentów - w drugim kwartale spółka zanotowała wzrost liczby klientów o 5,9% kwartalnie oraz o 38,7% rocznie.

 

Jako powody obniżenia dynamiki wzrostów liczby klientów spółka podała wstrzymanie oferowania danych analitycznych z serwisów Facebook i należącego do niego Instagrama, informując jednocześnie, że usługi związane z ww. serwisami stanowiły jedynie 0,2% wygenerowanej sprzedaży w drugim kwartale 2019 r. Oprócz tego, na mniejszy przyrost klientów miała wpłynąć wysoka aktywność botów, które masowo zakładały darmowe konta testowe w usłudze Brand24, co wymusiło na spółce komplikację procesu zakładania konta.

 

Spółka przewiduje jednak, że spowolnienie dynamiki wzrostu subskrybentów jest przejściowe. O tym czy będzie tak w istocie dowiemy się jednak na początku przyszłego roku, kiedy Brand24 opublikuje wyniki dot. liczby klientów w IV kwartale.

 

Aktualny kurs akcji Brand24 wynosi 24,5000 PLN, co jest spadkiem o 2%.

Czytaj także: Brand24 w tarapatach - spółka monitorująca widoczność w sieci zniknęła z Facebooka i Instagrama

Facebook i należące do niego serwisy oraz aplikacje to nie tylko największe medium społecznościowe świata, ale również podstawa lub integralna część modelów biznesowych wielu firm świadczących usługi bezpośrednio związane właśnie z mediami społecznościowymi. Tak duża zależność od spółki Marka Zucker.. Czytaj
Brand24 w tarapatach - spółka monitorująca widoczność w sieci zniknęła z Facebooka i Instagrama


Dariusz Dziduch

Project Manager FXMAG, prowadzący program satyryczno-edukacyjny "O kryptowalutach". Nietuzinkowy promotor technologii blockchain oraz walut cyfrowych. Zainteresowania rynkowe łączy z wiedzą z zakresu psychologii inwestowania.

Przejdź do artykułów autora
Zamknij

Koszyk