Reklama
WIG82 745,58+1,45%
WIG202 436,05+1,72%
EUR / PLN4,31+0,03%
USD / PLN4,00+0,16%
CHF / PLN4,43+0,08%
GBP / PLN5,05+0,13%
EUR / USD1,08-0,12%
DAX18 492,49+0,08%
FT-SE7 952,60+0,26%
CAC 408 205,81+0,01%
DJI39 807,37+0,12%
S&P 5005 254,35+0,11%
ROPA BRENT87,07+1,60%
ROPA WTI82,70+1,20%
ZŁOTO2 234,24+0,06%
SREBRO25,03+1,87%

Masz ciekawy temat? Napisz do nas

twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Boeing po raz pierwszy z takimi wynikami od 1997 r. Kurs akcji jednak w górę

Tatiana Pasich | 16:20 29 styczeń 2020
Boeing  po raz pierwszy z takimi wynikami od 1997 r. Kurs akcji jednak w górę | FXMAG
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

29 stycznia Boeing opublikował wyniki kwartalne. Były one najsłabsze od 1997 r. Mimo tego w notowaniach przedsesyjnych kurs akcji spółki wzrósł o ponad 3%.

 

29 stycznia przed sesją na amerykańskim rynku Boeing przedstawił wyniki finansowe za IV kwartał i za cały 2019 rok.

Spółka po raz pierwszy od 1997 r. wykazała roczną stratę. Przyczyniły się do tego rosnące koszty związane z uziemieniem samolotów 737 Max.

Reklama

W czwartym kwartale przychody wyniosły 17,9 mld USD wobec 28,34 mld USD w analogicznym okresie poprzedniego roku, co stanowi spadek o 37% rok do roku.

Analitycy z Wall Street spodziewali się zysku na akcję na poziomie 1,47 USD, co stanowiłoby spadek o 73% w stosunku do ubiegłego roku. Tymczasem w tym kwartale spółka wykazała stratę na akcję w wysokości 2,33 USD.

W całym 2019 r. spółka wykazała stratę w wysokości 636 mln USD. Dla porównania w 2018 r. Boeing osiągnął zysk netto na poziomie 10,46 mld USD.

W IV kwartale spółka wykazała ujemne przepływy pieniężne w wysokości 2,67 mld USD. Dla porównania przed rokiem dodatni cash flow wyniósł 2,45 mld USD.

Boeing wciąż zmaga się z kryzysem spowodowanym dwoma tragicznymi wypadkami samolotów 737 Max, w wyniku których zginęło 346 osób. W tym miesiącu spółka zawiesiła produkcję tego modelu samolotów, który został uziemiony w marcu ubiegłego roku w wyniku decyzji regulatorów po drugim z wypadków.

Reklama

Koszty uziemienia ponoszone przez spółkę wzrosły do ponad 18 mld USD, a więc dwukrotnie w porównaniu z poprzednim kwartałem. Kwota ta obejmuje także rekompensaty w wysokości 8,3 mld USD dla linii lotniczych i innych klientów. Warto wspomnieć, że w poprzednim kwartale Boeing przeznaczył 5,6 mld USD na rekompensaty dla swych klientów.

Dodatkowo uległ zmniejszeniu popyt na Dreamlinery 787 ze względu na wojnę handlową z Chinami, co skłoniło spółkę do ograniczenia produkcji.

W tym miesiącu David Calhoun zastąpił Davida Muilenburga na stanowisku CEO spółki. Rynek spodziewa się, że nowy CEO przedstawi plan naprawczy dla spółki i koszty z nim związane. Jak do tej pory spółka nie spodziewała się żadnych rozstrzygnięć ze strony regulatorów w pierwszej połowie 2020 r. W środowym wywiadzie dla CNBC David Calhoun stwierdził, że jest pewien, że regulatorzy pozwolą na powrót 737 Max do użytkowania do połowy 2020 r.

Wyniki spółki nie zaskoczyły inwestorów. W notowaniach przedsesyjnych kurs akcji Boeinga wzrósł o ponad 3%.

Masz ciekawy temat? Napisz do nas

Chcesz, żebyśmy opisali Twoją historię albo zajęli się jakimś problemem?

Masz ciekawy temat? Napisz do nas

Napisz do redakcji


Tatiana Pasich

Tatiana Pasich

Absolwentka psychologii oraz finansów i rachunkowości, redaktor portalu FXMAG.


Reklama

Czytaj dalej