Reklama

Brak danych

Masz ciekawy temat? Napisz do nas

twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

BNP PARIBAS BANK POLSKA SA: Strategia BNP Paribas Bank Polska S.A. na lata 2022-2025 (2022-03-21 18:19)

ESPI | 19:19 21 marzec 2022
freepik.com
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop
KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO

Raport bieżący nr8/2022
Data sporządzenia:2022-03-21
Skrócona nazwa emitenta
BNP PARIBAS BANK POLSKA SA
Temat
Strategia BNP Paribas Bank Polska S.A. na lata 2022-2025
Podstawa prawna
Art. 17 ust. 1 MAR - informacje poufne.
Treść raportu:
Zarząd BNP Paribas Bank Polska S.A. („Bank”) informuje o głównych celach strategii rozwoju Banku i Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska S.A. („Grupa”) na lata 2022-25 przyjętej 21 marca 2022 r. przez Radę Nadzorczą Banku.

Głównym celem nowej strategii GObeyond na lata 2022-25 jest dalszy dynamiczny rozwój Banku, który będzie instytucją działającą efektywnie, z zaangażowanymi pracownikami i zadowolonymi Klientami, będąc jednocześnie liderem w obszarze zrównoważonego rozwoju. Strategia GObeyond, po wieloetapowym budowaniu skali poprzez akwizycje w poprzednich latach, skupia się na rozwoju organicznym, przy zachowaniu odpowiedzialnego podejścia do zarządzania ryzykiem.

Nowa strategia jest odpowiedzią na szanse i wyzwania stojące przed sektorem bankowym w obecnym skrajnie niepewnym i zmiennym otoczeniu. Wraz z początkiem pandemii w 2020 r. świat, który znamy, mocno się zmienił. W ciągu ostatnich dwóch lat miało miejsce wiele gwałtownych i trudnych do przewidzenia zmian, a banki w znacznie większym niż dotychczas stopniu musiały się do nich nieustannie przystosowywać. Początkowo na pierwszym planie była błyskawiczna cyfryzacja i dostosowanie procesów, tak by umożliwić Klientom korzystanie z większości produktów i usług bankowych bez wizyty w oddziale. Następnie uwaga skupiała się na funkcjonowaniu w świecie zerowych stóp procentowych, co wkrótce stało się przeszłością w świetle rozpędzającej się inflacji. W tych okolicznościach wybuchł konflikt zbrojny w Ukrainie. To tylko pogłębia niepewność i wahania na rynku. W krótkim czasie zmaterializowały się przynajmniej trzy skrajne scenariusze szokowe. W tej sytuacji przewidywanie przyszłości jest więcej niż utrudnione, a jedyną pewną jest niepewność i zmienność. By osiągnąć sukces kluczowa staje się odporność, elastyczność i dywersyfikacja.

Główne założenia strategii
Kierunki strategiczne zawarte w nowej strategii GObeyond bazują na solidnych fundamentach oraz zrównoważonym i zdywersyfikowanym modelu biznesowym Banku. Wyznaczone kierunki rozwoju są aktualne pomimo niestabilności otoczenia z jakim obecnie mamy do czynienia. Nowa strategia została opracowana wewnętrznie, przez szeroką grupę pracowników Banku, reprezentujących wszystkie kluczowe obszary, oraz przez przedstawicieli spółek zależnych.

Strategia GObeyond jest oparta na 4 filarach:
- together - zwiększenie zaangażowania pracowników i pełne wykorzystanie ich potencjału dzięki zmianie metod pracy i stworzeniu przyjaznego i różnorodnego środowiska pracy wspierającego rozwój
- stronger - szeroko zakrojone zmiany technologiczne, optymalizacja procesów, zwiększenie wykorzystania potencjału posiadanych danych
- positive - umacnianie pozycji lidera zrównoważonych finansów, redukcja własnego śladu węglowego, etyka w relacjach z Klientami, wsparcie lokalnych społeczności
- up - wzrost we wszystkich segmentach Klientów poprzez dostarczanie atrakcyjnych produktów i rozwiązań, budowanie długoterminowych relacji z Klientami i transformację modelu obsługi.

Kluczowe cele finansowe 2025
Pomimo iż zmienne otoczenie może mieć wpływ na wyniki finansowe Grupy w przyszłości, to naszą ambicją jest osiągnięcie poniższych celów do 2025 r.:
- Wskaźnik zwrotu na kapitale (ROE): ~12%
- Wskaźnik kosztów do dochodów: max. 48%
- Udział zrównoważonego finansowania: 10%.

Jednocześnie należy podkreślić, że próby trafnego prognozowania założeń ekonomicznych, które stanowią podstawę celów finansowych, są znacznie utrudnione z powodu bezprecedensowej niepewności polityczno-gospodarczej. Prognozy odzwierciedlają czynniki oddziałujące na rynek według stanu przed wybuchem wojny w Ukrainie.

Nazwę GObeyond rozumiemy dwojako
W filarach up i positive: będziemy dostarczać wygodne i odpowiadające potrzebom Klientów produkty i rozwiązania, które często będą przewyższać oczekiwania Klientów i wyznaczać nowe standardy na rynku. W szczególnym stopniu będzie to widoczne w odniesieniu do obszaru zrównoważonych finansów.

W filarach stronger i together: mając świadomość istnienia obszarów wymagających optymalizacji w efekcie przeprowadzonych kilku fuzji operacyjnych, naszym wyznacznikiem sukcesu będzie dynamiczne wprowadzanie zmian na skalę wykraczającą poza rozwój inkrementalny, tworząc solidne podstawy skutecznej i efektywnej działalności. Będziemy wychodzić poza utarte schematy, by osiągać więcej i dołączyć do grona najlepszych.

Filar together
Bank jest przekonany, że zaangażowany i zadowolony pracownik gwarantuje wysoki poziom satysfakcji Klienta. Stąd kluczowe będzie zapewnienie środowiska wspierającego rozwój pracowników, ich aktywność i kreatywność, ale też akceptującego błędy wynikające z testowania odważnych, niestandardowych rozwiązań. W tym celu już od połowy ubiegłego roku Bank promuje wśród pracowników wartości (Transparentność, Prostota, Odwaga, Współpraca, Empowerment), których stosowanie w codziennej pracy pozwoli nam dynamicznie odpowiadać na zmieniające się warunki rynkowe oraz przyczyni się do skutecznej realizacji naszych ambicji strategicznych.
W celu zapewnienia większej elastyczności działania oraz lepszego dopasowania produktów i usług do oczekiwań Klientów, Bank od początku 2022 r. rozpoczął funkcjonowanie w nowym modelu pracy, tzw. Agile@Scale. Jest to nowoczesny, zwinny sposób działania z dużym poziomem samodzielności i decyzyjności pracowników. Liczba osób na stałe pracujących w tej formie będzie się utrzymywać powyżej 1 300.
Ważne pozostanie zapewnienie równowagi pomiędzy życiem zawodowym i prywatnym oraz dbanie o zdrowie psychiczne pracowników. Podtrzymana zostanie wysoka aktywność we wspieraniu rozwoju kobiet w ramach struktur Banku oraz promowaniu różnorodności na wszystkich szczeblach organizacji. Wierzymy, że takie konstruktywne środowisko pracy będzie wspierać odporność Banku na zmienność otoczenia i pozwoli na szybszy jego rozwój.

Filar stronger
Dynamiczny, a przede wszystkim efektywny wzrost nie zostanie osiągnięty bez poprawy wewnętrznych procesów i zakrojonej na szeroką skalę transformacji obszaru IT, z wykorzystaniem nowoczesnych technologii informatycznych, jak chmura obliczeniowa czy otwarta bankowość. W usprawnienia technologiczne mające na celu wsparcie rozwoju biznesu i dwukrotne przyspieszenie tempa wdrażania nowych rozwiązań Bank planuje zainwestować łącznie ok. 1,5 miliarda złotych. Gruntowna zmiana technologii wykorzystywanych w Banku umożliwi skalowanie biznesu, gdyż szybka i efektywna kosztowo skalowalność jest podstawą nowoczesnego cyfrowego banku i umożliwia wyjście poza ramy tradycyjnych usług bankowych.
Bank wprowadzi nowy model operacyjny skoncentrowany na jakości oraz zoptymalizuje wszystkie 38 kluczowych procesów end-to-end. Na moment publikacji strategii rozpoczęto już optymalizację dziewięciu z nich. W tym celu wykorzystane zostaną narzędzia eksploracji procesów (ang. process mining), zrobotyzowana automatyzacja procesów (RPA) i sztuczna inteligencja.
Bank zwiększy też wykorzystanie potencjału posiadanych danych. Zaawansowane narzędzia analityczne wykorzystujące nowoczesne technologie takie jak chmura obliczeniowa, big data czy sztuczna inteligencja w procesach decyzyjnych wesprą rozwój biznesu, zwiększą jakość obsługi oraz efektywność działania.
Podstawowym założeniem strategii jest utrzymanie bezpiecznej i optymalnej pozycji kapitałowej i płynnościowej oraz spełnienie minimalnych wymogów regulacyjnych. Intencją Banku jest rozpoczęcie wypłaty dywidendy w czasie obowiązywania obecnej strategii, z poziomem wypłaty sięgającym 50% zysku netto w 2025 r.

Filar positive
Bank chce być liderem zrównoważonych finansów, rozwijając ofertę dedykowanych produktów i usług dla wszystkich linii biznesowych. Ich dynamiczna sprzedaż pozwoli na wzrost udziału zrównoważonego finansowania z 4,5% na koniec 2021 r. do 10,0% w 2025 r. Bank wdroży najwyższe standardy zarządzania ryzykiem ESG i konsekwentnie będzie poprawiał profil ryzyka ESG swojego portfela kredytowego. Ponadto Bank będzie konsekwentnie mierzył i ograniczał ślad węglowy swojego portfela poprzez wsparcie Klientów w ich transformacji. Bank dąży również do uzyskania własnej neutralności klimatycznej dzięki zmniejszeniu zużycia zasobów oraz wdrożeniu odpowiedzialnych praktyk zakupowych. Do 2025 r. Bank planuje zredukować emisję CO2 z działalności operacyjnej o 55% (vs. 2019 r.) oraz zużycie papieru o 80% (vs. 2021 r.).
W relacji z Klientami dominować będzie odpowiedzialność, dostępność, transparentność i etyka. Nadrzędnym celem jest, aby Klient kupował świadomie to, czego potrzebuje oraz nie był zaskakiwany ukrytymi zapisami w umowach. Nasze oddziały będą nadal modernizowane tak, by spełniać szczególne potrzeby osób starszych i niepełnosprawnych. Zakładamy, że 50% sieci otrzyma certyfikat „Obiekt bez barier”. Bank nie planuje wprowadzać rozwiązań, które wymuszałyby rezygnację z wizyt Klientów w placówkach. Będzie natomiast aktywnie wspierał Klientów w transformacji cyfrowej.
Kontynuowane będzie zaangażowanie na rzecz lokalnych społeczności poprzez rozwój wolontariatu pracowniczego, czy dalsze wsparcie działań Fundacji BNP Paribas. Bank będzie inicjował debatę publiczną, prowadził działania edukacyjne i zawierał partnerstwa sektorowe i pozasektorowe, budując w ten sposób markę trwale związaną z dbałością o środowisko i sprawy ważne dla społeczeństwa.

Filar up
Strategia GObeyond jest strategią wzrostu. Naszym celem jest zwiększanie liczby obsługiwanych Klientów, wzmacnianie pozycji rynkowej i wzrost przychodów. Bank widzi potencjał do rozwoju we wszystkich segmentach Klientów.

Bankowość Detaliczna i Personal Finance
Priorytetem bankowości detalicznej i PF jest osiągnięcie wysokiej satysfakcji wśród Klientów (NPS Top 3 na rynku), dzięki której Bank zanotuje wzrost liczby aktywnych Klientów (o 0,5 miliona do 4,5 miliona) oraz zwiększy ich zaangażowanie w relację z Bankiem. Bank słuchając opinii swoich Klientów i pracowników będzie wdrażał innowacyjne produkty i usługi korzystając często ze współpracy z wewnętrznymi (spółki z Grupy BNP Paribas) oraz zewnętrznymi partnerami oraz zakłada jeszcze większe niż dotąd wykorzystanie spersonalizowanej komunikacji opartej o zaawansowany CRM i analitykę danych. Planowana jest dalsza digitalizacja procesów klientowskich przy jednoczesnej zdalnej dostępności ekspertów Banku w ramach nowo tworzonego omnikanałowego modelu sprzedaży i obsługi Klientów (ponad 90% kluczowych procesów dla Klientów indywidualnych ma być dostępnych w kanałach zdalnych, a sprzedaż przez kanały cyfrowe ma przekroczyć 50%). Bank będzie oferował Klientom także usługi wykraczające poza tradycyjną bankowość poprzez wykorzystanie rozwiązań otwartej bankowości, kontekstowego finansowania w e-commerce czy zaoferowanie produktów i usług powiązanych z Celami Zrównoważonego Rozwoju. Finalnie Bank zakłada aktywny, ale zrównoważony rozwój w głównych obszarach działalności detalicznej, tj. osiągnięcie 7% udziału w rynku nowej sprzedaży kont, kredytów gotówkowych oraz kredytów hipotecznych.

Bankowość MŚP, Korporacyjna i CIB
Bank chce być numerem 1 dla Klientów międzynarodowych (wzrost liczby aktywnych Klientów o ponad 22% vs. 2021 r.) dzięki wykorzystaniu pozycji Grupy BNP Paribas jako lidera w Europie z szeroką obecnością na świecie oraz globalnymi rozwiązaniami, produktami i wiedzą ekspercką. Bank dąży do bycia bankiem pierwszego wyboru dla dużych korporacji z rozwiązaniami „szytymi na miarę” i doskonałym modelem obsługi. Bank zapewni obsługę Klientów z segmentu polskich korporacji i MŚP z wykorzystaniem zdalnych i cyfrowych rozwiązań, przy jednoczesnym wsparciu ekspansji międzynarodowej naszych Klientów na podstawie doświadczeń z 65 krajów. Bank chce zwiększyć bazę aktywnych Klientów obsługiwanych w segmencie bankowości MŚP i korporacyjnej o ponad 18% względem 2021 r. Będzie też dążył do doskonałości operacyjnej w celu budowy pozytywnych doświadczeń Klientów. Jednym z kluczowych celów w tym obszarze jest optymalizacja i skrócenie procesu kredytowego. Bank wykorzysta swoją pozycję lidera rynku w segmencie rolnym oraz swoje unikalne kompetencje w tym obszarze w celu wzmocnienia pozycji rynkowej wśród przetwórców żywności.

Bardziej szczegółowe informacje na temat założeń, celów i sposobów realizacji strategii GObeyond zawiera prezentacja stanowiąca załącznik do niniejszego raportu bieżącego.

Bank informuje, że przedstawione w raporcie bieżącym założenia i cele strategiczne nie stanowią prognozy lub szacunku wyników, w tym finansowych, i stanowią jedynie informację o planowanych priorytetach i kierunkach rozwoju na lata 2022-2025.



Zastrzeżenie prawne
Niniejszy materiał nie może być publikowany ani rozpowszechniany w państwach, w których taka publikacja lub rozpowszechnianie mogłyby stanowić naruszenie właściwych przepisów prawa lub regulacji.
Niniejszy materiał został przygotowany przez BNP Paribas Bank Polska S.A. („Bank”) i nie stanowi oferty, ani zaproszenia do złożenia oferty nabycia lub objęcia papierów wartościowych wyemitowanych przez Bank lub jakiejkolwiek porady lub rekomendacji w odniesieniu do tych papierów wartościowych. Żadna część niniejszego materiału, ani fakt jego dystrybucji, nie mogą stanowić podstawy zawarcia jakiejkolwiek umowy, zaciągnięcia jakiegokolwiek zobowiązania ani nie mogą stanowić podstawy podjęcia decyzji w przedmiocie inwestowania w papiery wartościowe Banku, i nie można się na niego powoływać w związku z jakąkolwiek umową, zobowiązaniem lub decyzją inwestycyjną.
Niniejszy materiał zawiera stwierdzenia dotyczące przyszłości, które opierają się na obecnej wiedzy i przewidywaniach Zarządu Banku i obarczone są szeregiem znanych oraz nieznanych ryzyk, niepewności oraz innych czynników, które mogą spowodować, że faktyczne wyniki, poziom działalności bądź osiągnięcia Banku mogą istotnie odbiegać od przyszłych wyników, poziomu działalności bądź osiągnięć wyrażanych lub sugerowanych w niniejszym materiale. Ryzykiem, które na obecnym etapie jest identyfikowane przez Zarząd, lecz nie uwzględnione, są skutki wojny prowadzonej przez Rosję przeciwko Ukrainie, ale także skutki sankcji wprowadzonych przeciwko Rosji, Białorusi oraz wobec podmiotów i osób z tych krajów, a także skutki decyzji dotyczących zakończenia prowadzenia działalności w Rosji przez szereg podmiotów oraz potencjalnej nacjonalizacji przez Rosję majątków tam pozostawionych. Skala zdarzeń / zjawisk dotyczących wojny, jej bezprecedensowość na przestrzeni ostatnich 80 lat, uniemożliwia obecnie przewidzenie skutków ekonomicznych oraz społecznych, zarówno w wymiarze globalnym, jak i lokalnym. Bank pragnie podkreślić, iż nie jest zobowiązany do aktualizowania lub publicznego ogłaszania jakichkolwiek zmian i modyfikacji w odniesieniu do jakichkolwiek twierdzeń dotyczących przyszłości zawartych w materiale, Bank nie może jednak wykluczyć, że aktualizacja będzie konieczna i zostanie przygotowana.
Niniejszy materiał nie stanowi prognozy ani szacunku wyników. W związku z tym ewentualne zmiany strategii Banku lub zmiana zamiarów Banku wywołana nieprzewidzianymi okolicznościami mającymi wpływ na strategię lub zamiary Banku, nie będą podlegały publikacji w trybie przewidzianym dla informowania o zmianach prognozy lub szacunku wyników. Ani Bank, ani jakikolwiek z jego przedstawicieli, podmiotów zależnych bądź dominujących nie będzie ponosił odpowiedzialności za jakąkolwiek szkodę wynikającą z jakiegokolwiek użycia niniejszego materiału, jej części lub jakichkolwiek informacji w niej zawartych lub na innej podstawie pozostającej w związku z materiałem.
Niektóre informacje zawarte w niniejszym materiale zostały zaczerpnięte z publicznie dostępnych źródeł, które Bank uważa za wiarygodne, niemniej Bank nie składa żadnych zapewnień co do ich precyzyjności lub kompletności. Informacje zawarte w niniejszym materiale powinny być czytane z zastrzeżeniem oraz łącznie ze wszystkimi innymi publicznie dostępnymi informacjami, w tym, tam gdzie znajduje to zastosowanie, ze wszystkimi szerszymi materiałami informacyjnymi opublikowanymi przez Bank. Informacje zawarte w niniejszym materiale nie podlegały niezależnej weryfikacji, oraz w każdej sytuacji mogą podlegać zmianom lub modyfikacjom.
Materiał zawiera informacje oraz wskaźniki finansowe, które nie były przedmiotem audytu, przeglądu lub innej oceny zewnętrznego audytora.

Podstawa prawna
Art. 17 ust. 1 Rozporządzenia MAR
Załączniki
PlikOpis
BNPP_GObeyond_strategia_2022_25_PL.pdfStrategia BNP Paribas Bank Polska S.A. na lata 2022-2025 - prezentacja
BNPP_GObeyond_strategy_2022_25_ENG.pdfStrategy of BNP Paribas Bank Polska S.A. for the years 2022-2025 - presentation





MESSAGE (ENGLISH VERSION)





Strategy of BNP Paribas Bank Polska S.A. for the years 2022-2025

current report no. 8/2022

date: 21 March 2022

The Management Board of BNP Paribas Bank Polska S.A. (“the Bank”) informs about the main objectives of the development strategy of the Bank and the BNP Paribas Bank Polska S.A. Capital Group (“the Group”) for the years 2022-2025 adopted on March 21, 2022 by the Supervisory Board of the Bank.

The main goal of the new GObeyond strategy for the years 2022-2025 is the further dynamic growth of the Bank, which will be an efficient institution, engaging satisfied Customers and employees, while being a leader in the area of sustainable development. The GObeyond strategy, following a multi-stage scale-up through acquisitions in the previous years, focuses on organic growth while maintaining a responsible approach to risk management.

The new strategy addresses the opportunities and challenges facing the banking industry in today’s extremely uncertain and volatile environment. With the onset of the pandemic in 2020, the world as we know it has changed significantly. There have been many rapid and difficult to predict changes over the past two years, and banks have had to constantly adapt to them to a much greater extent than before. Initially, the focus was on rapid digitalization and process adaptation to enable Customers to use most banking products and services without visiting a branch. The focus then shifted to functioning in a world of zero interest rates, which soon became a thing of the past in light of accelerating inflation. Under these circumstances, an armed conflict broke out in Ukraine. This only adds to the uncertainty and volatility in the market. At least three shock scenarios materialized in a short period of time. In this situation, predicting the future is more than difficult, and the only certainty is uncertainty and volatility. To achieve success, resilience, flexibility, and diversification are key.

The main assumptions of the strategy

The strategic directions included in the new GObeyond strategy are based on solid foundations as well as sustainable and diversified business model of the Bank. The development directions remain valid despite the volatile environment we currently face. The new strategy was developed internally by a wide group of the Bank’s employees representing all key areas and by the representatives of the Bank’s subsidiaries.

The GObeyond strategy is based on 4 pillars:

- together - increasing employee engagement and full use of their potential by changing working methods and creating a friendly and diverse work environment that supports development

- stronger - wide-ranging technological changes, process optimization, increasing the use of the potential of the data we have

- positive - strengthening the position of a leader in sustainable finance, reduction of own carbon footprint, ethics in Customer relations, support for local communities

- up - growth in all Customer segments by providing attractive products and solutions, building long-term relationships with Customers, and transforming the service model.

Key financial targets 2025

Although the changing environment may have an impact on the Group's financial results in the future, our ambition is to achieve the following targets by 2025:

- Return on Equity (ROE) ratio: ~12%

- Cost-to-income ratio: max. 48%

- Share of sustainable assets: 10%.

At the same time, it should be emphasized that attempts to accurately predict the economic assumptions that form the basis of the financial goals are severely impeded by unprecedented political and economic uncertainty. The forecasts reflect the factors that affected the market, to the state, prior to the outbreak of the war in Ukraine.

We understand the name GObeyond in two ways

In the up and positive pillars: we deliver a selection of convenient & tailored products & solutions which will often exceed Customer expectations and set new standards on the market. This will be particularly visible in the area of sustainable finance.

In the stronger and together pillars: being aware of the areas to be optimized as a result of several operational mergers, our benchmark for success will be the dynamic implementation of changes on a scale that goes beyond incremental development, creating a solid foundation for effective and efficient operations. We will question bank and market realities to deliver more and join the ranks of the best.

The ‘together’ pillar

The Bank is convinced that an engaged and satisfied employee guarantees a high level of Customer satisfaction. Hence, it will be crucial to create an environment that supports the development of employees, their activity, and creativity, but also gives enough space for errors resulting from testing bold, non-standard solutions. For this purpose, since the middle of the last year, the Bank has been promoting values among its employees (Transparency, Simplicity, Courage, Cooperation, Empowerment), the use of which in everyday work will allow us to dynamically respond to the changing market conditions and contribute to the effective implementation of our strategic ambitions.

In order to ensure greater flexibility of operation and better adjustment of products and services to Customers expectations, since the beginning of 2022 the Bank has been operating in a new work model, the so-called Agile@Scale. It is a modern, agile way of operating with a high level of employee autonomy and decision-making. The number of people permanently working using this approach will remain above 1,300.

Ensuring work-life balance and caring for the mental health of employees will remain important. A high level of activity will be maintained in supporting the development of women within the Bank’s structures and promoting diversity at all levels of the organization. We believe that such a constructive work environment will support the Bank’s resilience to the changing environment and will allow for our faster development.

The ‘stronger’ pillar

Dynamic and, above all, effective growth will not be achieved without the improvement of internal processes and a large-scale transformation of the IT area, using modern IT technologies, such as cloud computing or open banking. The Bank plans to invest a total of approx. PLN 1.5 billion in technological improvements aimed at supporting business development and twofold acceleration of the pace of implementation of new solutions. A fundamental change in the technologies used by the Bank will enable the scaling of the business, as fast and cost-effective scalability is the core of the modern digital bank and enables it to go beyond traditional banking services.

The Bank will introduce new operation model focused on quality and optimize all 38 key end-to-end processes. At the time of publication of the strategy, the optimization of nine of them has already started. For this purpose, process mining tools, robotic process automation (RPA), and artificial intelligence will be used.

The Bank will also increase the use of the potential of the data it has. Advanced analytical tools using modern technologies such as cloud computing, big data, or artificial intelligence in decision-making processes will support business development, increase the quality of service and operational efficiency.

The basic assumption of the strategy is to maintain a safe and optimal capital and liquidity position and to meet the minimum regulatory requirements. The intention of the Bank is to start paying out dividends within the current strategy timeline, with a pay-out level reaching 50% of net profit in 2025.

The ‘positive’ pillar

The Bank wants to be a leader in sustainable finance by developing an offer of dedicated products and services for all business lines. Their dynamic sale will allow an increase in the share of sustainable assets from 4.5% at the end of 2021 to 10.0% in 2025. The Bank will implement the highest ESG risk management standards and will continuously improve ESG risk profile of its loan portfolio. In addition, the Bank will consistently measure and reduce the carbon footprint of its portfolio by supporting Customers in their transformation. The Bank also aims to achieve its own climate neutrality by reducing resource consumption and implementing sustainable procurement practices. By 2025, the Bank plans to reduce CO2 emissions from own operations by 55% (vs. 2019) and paper consumption by 80% (vs. 2021).

Responsibility, accessibility, transparency, and ethics will dominate relations with our Customers. The overriding goal is to ensure that Customers buy what they need consciously and are not surprised by hidden clauses in contracts. Our branches will continue to be modernized to meet the special needs of elderly and disabled people. We assume that 50% of the branches will receive the ‘Object without barriers’ certificate. The Bank does not plan to introduce solutions that would force Customers to resign from visiting our branches. However, the Bank will actively support Customers in digital transformation.

The commitment to local communities will be continued through the development of employee volunteering, or further support for the activities of the BNP Paribas Foundation. The Bank will initiate a public debate, conduct educational activities and enter into sectoral and non-sectoral partnerships, thus building a brand permanently associated with caring for the environment and social agenda.

The ‘up’ pillar

The GObeyond strategy is a growth strategy. Our goal is to increase the number of Customers served, strengthen our market position and increase revenues. The Bank sees development potential in all Customer segments.

Retail Banking and Personal Finance

The priority of Retail Banking and PF is to achieve high Customer satisfaction (NPS market Top 3), thanks to which the Bank will achieve an increase in the number of active Customers (by 0.5 million to 4.5 million) and will grow their commitment to the relationship with the Bank. Based on the opinions voiced by its Customers and employees, the Bank will implement innovative products and services, often taking advantage of the cooperation with internal (BNP Paribas Group companies) and external partners, and will assume even greater use of personalized communication based on advanced CRM and data analytics. Further digitalization of Customer processes is planned with simultaneous remote availability of Bank experts as part of the newly created omnichannel model of sales and Customer service (over 90% of key individual Client processes are to be available in remote channels, whereas the sales volume via digital channels is expected to exceed 50%). The Bank will also offer Customers services that go beyond traditional banking by using open banking solutions, contextual financing in e-commerce, or offering products and services related to the Sustainable Development Goals. Ultimately, the Bank assumes active but sustainable development in the main areas of retail activity, i.e. achieving a 7% market share in new account sales, cash loans, and mortgage loans.

SME, Corporate and CIB Banking

The Bank wants to be number 1 for international Customers (an increase in the number of active Customers by over 22% vs. 2021) by leveraging the BNP Paribas Group's leading position in Europe with wide geographic coverage, global expertise, cross-border solutions and products. The Bank aims to be the bank of first choice for large corporations with tailor-made solutions and an excellent service model. The Bank will provide services to Clients from the Polish corporate and SME segment using remote and digital solutions while supporting the international expansion of our Clients based on the experience gained in 65 countries. The Bank wants to increase the base of active Clients served in the SME and corporate banking segment by over 18% vs. 2021. It will also strive for operational excellence in order to build outstanding Customer experience. One of the key goals in this area is the streamlining and shortening of the credit process. The Bank will use its market leader position in the agricultural segment and its unique competencies in this area to strengthen its position among food processors.

More detailed information on the assumptions, goals, and methods of implementing the GObeyond strategy is provided in the presentation attached to this current report.

The Bank notifies that the assumptions and strategic goals presented in the current report do not constitute a forecast or an estimate of results, including financial ones, and only provide information about the planned priorities and directions of development for the years 2022-2025.

Legal disclaimer

This material is not for disclosure nor distribution, to and within countries where such publication and/or dissemination may be prohibited under applicable laws or regulations.

This material has been prepared by BNP Paribas Bank Polska S.A. (the “Bank”) and it does not constitute an offer or solicitation of an offer to purchase or acquire securities issued by the Bank and it does not constitute any advice or recommendation with regard to those securities. Neither part of this material nor the fact of its distribution under no circumstances shall form the basis for or be referred to in case of any agreement, obligation or decision to invest in securities.

This material includes forward-looking statements. These forward-looking statements are based on current knowledge and opinions of the Bank’s Management Board and involve a number of known and unknown risks, uncertainties and other factors that may cause the actual results, performance or achievements of the Bank to be materially different from information contained herein. The risks identified by the Management Board at this stage but not included is the impact of the war waged by Russia against Ukraine, but also the impact of sanctions introduced against Russia, Belarus and entities and people from these countries, as well as the impact of the decision to terminate operations in Russia by a number of entities and possible nationalization by Russia of the property left there. The scale of the occurrences / phenomena related to war, its unprecedented nature over the past 80 years, currently makes it impossible to predict economic and social consequences, both on a global and local level. The Bank neither does nor shall undertake any obligation to update and/or disclose to the public any revisions to any forward-looking statements contained herein.

This material is not a forecast or estimation of future results. Accordingly, possible changes of the Bank’s strategy or intentions, caused by unforeseen circumstances, affecting the Bank’s strategy or intentions, shall not be subject to disclosure under the procedure stipulated for disclosure of forecast or estimation of future results. Neither the Bank nor any of its representatives, subsidiaries or parent entities shall be held accountable for any damage resulting from the use of the material or a part thereof, or its contents or in any other manner in connection with this material.

Certain information contained in this material are derived from publicly available sources which the Bank believes are reliable, but the Bank does not make any representation as to their accuracy or completeness. Information contained in this material is subject to, and must be read in conjunction with, all other publicly available information, including, where relevant any fuller disclosure document published by the Bank. Information contained in this material has not been independently verified and is, in any case, subject to changes and modifications.

The material includes financial information or indicators that were not subject of an audit, a review or any other evaluation by any external auditor.

Legal basis

Article 17, item 1 of the Market Abuse Regulation (MAR)






BNP PARIBAS BANK POLSKA S.A.
(pełna nazwa emitenta)
BNP PARIBAS BANK POLSKA SABanki (ban)
(skrócona nazwa emitenta)(sektor wg. klasyfikacji GPW w W-wie)
01-211WARSZAWA
(kod pocztowy)(miejscowość)
KASPRZAKA2
(ulica)(numer)
(telefon)(fax)
www.bnpparibas.pl
(e-mail)(www)
526-100-85-46010778878
(NIP)(REGON)








PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ


DataImię i NazwiskoStanowisko/FunkcjaPodpis

2022-03-21 Przemysław Gdański Prezes Zarządu


2022-03-21 Jean-Charles Aranda Wiceprezes Zarządu







Masz ciekawy temat? Napisz do nas

Chcesz, żebyśmy opisali Twoją historię albo zajęli się jakimś problemem?

Masz ciekawy temat? Napisz do nas

Napisz do redakcji


ESPI null

ESPI

ESPI - Komunikaty spółek


Reklama

Czytaj dalej