Reklama
WIG82 745,58+1,45%
WIG202 436,05+1,72%
EUR / PLN4,31-0,13%
USD / PLN4,00+0,10%
CHF / PLN4,43+0,47%
GBP / PLN5,04+0,14%
EUR / USD1,08-0,23%
DAX18 492,49+0,08%
FT-SE7 952,62+0,26%
CAC 408 205,81+0,01%
DJI39 786,20+0,07%
S&P 5005 257,97+0,18%
ROPA BRENT86,89+1,39%
ROPA WTI83,03+1,60%
ZŁOTO2 221,03+1,34%
SREBRO24,88+1,26%

Masz ciekawy temat? Napisz do nas

twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Black Friday – prawo do zwrotu obowiązuje także podczas promocji

Wiadomości prasowe | 15:27 22 listopad 2021
Black Friday – prawo do zwrotu obowiązuje także podczas promocji | FXMAG INWESTOR
freepik.com
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

Szacuje się, że w Polsce odesłany zostaje co dziesiąty produkt zakupiony online. Globalnie aż 67% kupujących w Internecie sprawdza warunki zwrotu przed dokonaniem transakcji. Nadchodzący okres wyprzedaży związanych z Black Friday oznacza wzmożone zakupy w sieci. Również wtedy klienci będą korzystać z prawa do zwrotu niezależnie od obowiązujących promocji, a to stanowi wyzwanie dla e-sklepów.

Prawo do zwrotu także podczas promocji

Klient indywidualny może bez podania przyczyny zwrócić towar zakupiony online w ciągu 14 dni od jego otrzymania. Wystarczy oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Jego wzór sprzedawcy internetowi udostępniają na stronie lub dodają do przesyłki.

Okres dwóch tygodni to minimalny czas na zwrot, do jakiego zobowiązane są sklepy internetowe. Część z nich decyduje się jednak na wydłużenie tego okresu – wyjaśnia Krystian Podemski, Tech Evangelist w PrestaShop, wiodącej w Polsce platformie e-commerce.

Możliwość zwrotu towaru nie może być uzależniona od obowiązujących promocji. Oznacza to, że nawet rabaty sięgające 70 czy 80% nie pozbawiają klienta możliwości odesłania produktu.

Możliwość zwrotu – ważny element zakupów?

Reklama

W poprzednich latach sklepy rywalizowały ze sobą głównie wysokością oferowanych rabatów. Obecnie kryzys w łańcuchach dostaw sprawia, że sprzedawcy będą zmuszeni zastosować strategie służące utrzymaniu klienta, a czasami skierowaniu jego uwagi na towary, które są akurat dostępne. Okazuje się, że szybka i darmowa dostawa oraz możliwość bezpłatnego zwrotu to kluczowe czynniki wpływające na przedświąteczne decyzje zakupowe. Z raportu January Digital wynika, że dla ponad połowy Amerykanów są one obecnie ważniejsze, niż wysokość oferowanych promocji.

Według raportu Gemius w Polsce wśród preferowanych opcji zwrotu zdecydowanie dominuje możliwość bezpłatnego odesłania towaru przez paczkomat inPost. Skłoniłaby ona do zakupów przez Internet aż 64% badanych. Zachęcająca jest również możliwość odesłania paczki przy pomocy kuriera (door-to-door) lub zwrotu do sklepu stacjonarnego.

Wyzwanie dla działalności e-sklepów

Zwroty zakupów w sklepie internetowym generują wysokie koszty i zwiększają ilość pracy sprzedawców. Krystian Podemski zwraca jednak uwagę, że istnieją sposoby na skuteczne ograniczenie ich liczby przy jednoczesnym utrzymaniu satysfakcji klientów:

Ważne jest jest dobre zaprojektowanie karty produktu. Kupując towary w sklepie stacjonarnym klient ma możliwość dotknąć ich, przymierzyć, rozwiać swoje wątpliwości z pomocą obsługi. W przypadku sklepu internetowego konieczne jest dostarczenie jak największej ilości informacji na temat produktu przy pomocy dostępnych kanałów (zdjęć, filmów, opisów). Warto rozważyć również obsługę on-sitewdrożenie czatu, dającego klientom szansę na rozmowę i zadanie niezbędnych pytań, zwiększa szansę na zadowolenie z dokonanych zakupów.

Dodatkowo, każdą sytuację zwrotu produktu można wykorzystać na rzecz udoskonalenia sklepu internetowego:

Reklama

Warto sprawdzić, co wpłynęło na decyzję o odesłaniu przesyłki. Kontakt mailowy lub telefoniczny pozwoli uzyskać informacje o przyczynach zwrotu i zapobiec podobnym sytuacjom w przyszłości. Rozmowa z potencjalnie niezadowolonym klientem udowadnia również zaangażowanie sprzedawcy i jego chęć odpowiadania na potrzeby użytkowników – dodaje Podemski.

Źródła:

Dane firmy kurierskiej DPD (E-shoppers-in-Europe_2019-Barometer_EN.pdf (dpd.com))

E-commerce Product Return Rate – Statistics and Trends. Invespcro.com

“Where, What and How Will U.S. Consumers Shop for Holiday 2021?” Raport January Digital

Reklama

E-commerce w Polsce 2021. Gemius.

O firmie PrestaShop 

PrestaShop jest wiodącą platformą e-commerce w Europie i Ameryce Łacińskiej, która umożliwia stworzenie własnego sklepu internetowego i rozwijanie go zgodnie z przyjętą strategią. Bazując na modelu open source PrestaShop pozwala każdemu sprzedawcy prowadzić e-sklep z dowolnego miejsca na świecie. Rozwiązanie jest w pełni konfigurowalne i dostosowane do potrzeb każdego rynku. Działa w 300 000 sklepów, których łączna sprzedaż osiągnęła ponad 22 miliardów euro w 2020 roku. Na całym świecie co 4 minuty na platformie PrestaShop powstaje nowy sklep internetowy, każdy z nich opowiada inną historię. W Polsce ponad 25 000 e-sklepów, czyli ok. 25% wszystkich sklepów internetowych obsługiwanych jest przez PrestaShop. Z platformy korzysta m.in. Inglot, Mosquito, Świat Baterii czy Ania Kruk.

Oficjalna strona: https://www.prestashop.com/  

Masz ciekawy temat? Napisz do nas

Chcesz, żebyśmy opisali Twoją historię albo zajęli się jakimś problemem?

Masz ciekawy temat? Napisz do nas

Napisz do redakcji


Wiadomości prasowe

Wiadomości prasowe

Wiadomości prasowe, dostarczane m.in. ze spółek giełdowych, Towarzystw Funduszy Inwestycyjnych, Startup'ów oraz mikro przedsiębiorstw.


Reklama

Czytaj dalej