• Odbierz prezent
Biedronka należąca do Jeronimo Martins opublikuje wyniki finansowe za ostatnie 9 miesięcy
fot. freepik.com

Biedronka należąca do Jeronimo Martins kontynuuje aktywny rozwój w Polsce, osiągając wyższe tempo wzrostu niż cały rynek. Firma korzysta z większego ruchu konsumenckiego po ścisłym lockdownie, większych możliwościach interakcji z klientami, rosnącej kategorii dyskontów, nowych punktach sprzedaży i racjonalności wydatków konsumentów.

COVID-19 przyniósł korzyści dużym detalistom kosztem mniejszych specjalistycznych sklepów sprzedaży detalicznej, co doprowadziło do rosnącej konsolidacji w sektorze detalicznym. Detaliści spożywczy nie
są wyjątkiem, sieci szybko się rozwijają i przejmują mniejszych graczy. W Polsce wszystkie 5 największych sieci spożywczych umocniło swoją pozycję w ciągu ostatnich dwóch lat. Skumulowany udział
wartościowy top 5 graczy spożywczych na polskim rynku w 2019 roku wynosił 43%, a zaledwie dwa lata później osiągnął 49% udziału wartościowego w 2021 roku. Aktywne wyniki Biedronki są jednym z czynników konsolidacji rynku.

Dyskonty to najlepiej radząca sobie kategoria wśród detalistów spożywczych. W 2021 roku ma wykazać 9% wzrostu wartości, podczas gdy cały rynek spożywczy - 3% wzrostu wartości. W trudnych pandemicznych
czasach konsumenci stali się jeszcze bardziej racjonalni i szukają ofert z najlepszą relacją ceny w stosunku do jakości. Dodatkowo, Biedronka jest numerem jeden pod względem nowych placówek wśród dyskontów w Polsce w 2021 roku - 39 nowych sklepów w pierwszym półroczu i 153 rebrandingowane placówki. Wszystko to składa się na silną, wiodącą pozycję Biedronki na rynku. Na podstawie wstępnych wyników Euromonitor International, Biedronka ma 24% udziałów w rynku w ujęciu wartościowym w odniesieniu do całego rynku handlu detalicznego artykułami spożywczymi w Polsce, za nią plasuje się druga firma na rynku Lidl z 10% udziałem wartościowym w 2021 roku.

W miarę wychodzenia kraju z pandemii spodziewane jest odbicie sprzedaży detalicznej. Przewiduje się, że w ciągu najbliższych pięciu lat najdynamiczniej w Polsce będą rozwijać się sklepy dyskontowe - 4% złożona roczna stopa wzrostu w ujęciu stałym, podczas gdy cały rynek spożywczy ma wykazać 2%, według wstępnych danych Euromonitor International. Ponowne otwarcie restauracji sprawi, że znaczna część konsumpcji żywności i napojów przeniesie się poza dom, ale w mniejszym stopniu dotyczy to klientów sklepów dyskontowych. Konsumenci szukający oszczędności będą raczej unikać usług gastronomicznych i tym samym zatrzymają większą część swojej konsumpcji w domu. Inne kanały spożywcze, które kierują swoją ofertę do szerszego grona odbiorców, będą w większym stopniu narażone na zmniejszenie sprzedaży ze strony gastronomii.

Proszę poinformować mnie, jeśli planują Państwo skorzystać z naszego komentarza lub jeśli potrzebują Państwo danych/statystyk na temat rynku w Państwa kraju lub na świecie.


Wiadomości prasowe

Wiadomości prasowe, dostarczane m.in. ze spółek giełdowych, Towarzystw Funduszy Inwestycyjnych, Startup'ów oraz mikro przedsiębiorstw

Przejdź do artykułów autora
Artykuły, które powinny Cię zaciekawić..
Zamknij

Koszyk