• Odbierz prezent
Bank Millennium odpowiada na podtrzymanie 20 milionów złotych kary finansowej od UOKiK

We wtorek 14 stycznia Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów podtrzymał nałożoną dwa lata temu przez UOKiK karę finansową w wysokości ponad 20 mln złotych na Bank Millennium. Sprawa dotyczy rzekomego wprowadzania w błąd klientów banku przy odrzucaniu ich reklamacji składanych na niedozwolone klauzule w umowach kredytów frankowych. Bank Millennium nie zgadza się z wczorajszym wyrokiem i zapowiada apelację. W artykule publikujemy również pełna treść oświadczenia, które otrzymaliśmy od Millennium.

 

Dokładnie dwa lata temu (15 stycznia 2018 r.) Bank Millenium otrzymał od UOKiK karę finansową za wprowadzanie w błąd swoich kredytobiorców posiadających zobowiązania hipoteczne zaciągnięte we franku szwajcarskim (CHF). Sprawa dotyczy dwóch klauzul abuzywnych (niedozwolonych) w umowach kredytowych, które zostały uznane za niezgodne z prawem w 2012 r. Dotyczyły one sposobu przeliczania kwoty rat kredytów frankowych. Bank w latach 2015-16 odrzucił reklamacje 78 swoich klientów, tłumacząc że niezgodność można stwierdzić wyłącznie w przypadku umów zawartych po 2012 r., co nie było zgodne z prawdą. Wg UOKiK odpowiedzi na reklamacje wprowadzały klientów w błąd i mogły zniechęcać ich do dochodzenia swoich praw na drodze sądowej. 

Kara finansowa nałożona na Bank Millennium wyniosła 20,75 mln złotych. Decyzja o jej podtrzymaniu przez SOKiK nie jest prawomocna, zaś bank zapowiedział dalszą apelację.

 

Iwona Jastrzębska, rzeczniczka prasowa Banku Millennium, przesłała do naszej redakcji oficjalne stanowisko spółki ws. wczorajszej decyzji SOKiK:

Sąd Okręgowy w Warszawie – Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów w ogłoszonym 7 stycznia 2020 wyroku oddalił w całości odwołanie banku od decyzji nr DOIK 12/2017 (decyzja wymierzająca karę 21 mln zł, uznająca za praktykę naruszającą interesy konsumentów treść odpowiedzi na reklamacje klientów o skutkach wyroku wydanego w trakcie kontroli abstrakcyjnej wzorca umownego dla sytuacji konkretnego klienta).

Fundamentalnie nie zgadzamy się z wydanym wyrokiem. Nie można mówić o naruszeniu zbiorowego interesu konsumentów w szczególności zważywszy, iż sprawa dotyczy informacji przesłanych do 78 klientów w latach 2015-2016, w tym reprezentowanych przez profesjonalnych pełnomocników. Ponadto warto podkreślić, że Urząd stwierdził zaniechanie tej praktyki w dniu 7 lutego 2016, czyli cztery lata temu. W naszej ocenie także wysokość kary jest niewspółmierna do zarzucanego nam przewinienia. Wyrok nie jest ostateczny. Bank Millennium w ustawowym terminie wniesie apelację od wyroku.

Notowania: Bank Millennium SA

Przejdź do wykresu
Źródło: https://pl.tradingview.com/symbols/GPW:MIL/

Darek Dziduch

Project Manager portalu FXMAG, prowadzący programy "Kurs bitcoina od zera", czy satyryczno-edukacyjny "Spółki czy spod lady". Edukuje w zakresie kryptowalut, promuje inwestycje ESG i śledzi nadużycia na rynkach finansowych. Zainteresowania rynkowe łączy z wiedzą z zakresu psychologii inwestowania, którą przemyca do swoich tekstów i nagrań

Przejdź do artykułów autora
Artykuły, które powinny Cię zaciekawić..
Zamknij

Koszyk