Pomimo trudnych momentów, pierwszy kwartał 2018 roku okazał się dla spółki Marka Zuckerberga bardzo zyskowny. Założenia analityków, jak to zazwyczaj bywa, okazały się z jednej strony trafne, z drugiej natomiast nieudane.
Wynik EPS (earnings per share), czyli zysk na akcję wyniósł 1,69 USD, przy zakładanym przez analityków poziomie 1,35 USD. Przychody Facebook wyniosły 11,97 mld USD. Analitycy w tym wypadku również przecenili swoje zdolności obliczeniowe, spodziewano się 11,4 mld USD. Przewidywania udały się w przypadku liczby codziennych aktywnych użytkowników. Zakładana liczba pokryła się z wynikiem spółki, było to 1,45 mld.
Po ostatnich wydarzeniach z Cambridge Analytica, CEO Facebooka stwierdził, że spółka będzie mocniej inwestować w bezpieczeństwo zarówno pracowników, jak i użytkowników portalu. Mimo wszystko, cel Facebooka, który Mark Zuckerberg określił przed laty, wciąż jest działaniem nadrzędnym, a jest to łączenie ludzi z całego świata w jednym miejscu.
Użytkownik, który z większą świadomością zwraca uwagę na to, co dzieje się na portalu, mógł natknąć się na nowe postanowienia w regulaminie. Całość po części ma związek z RODO. Niektóre części regulaminu mogą budzić pewne wątpliwości co do pełnej wolności słowa. Mimo to warto pamiętać, że platforma jest prywatnym tworem, przez co ma do tego pełne prawo.
Więcej informacji o wynikach finansowych Facebook.