25 lipca gigant handlu internetowego Amazon przedstawił wyniki finansowe za drugi kwartał 2019 r. Przychody osiągnięte przez spółkę przewyższyły szacunki analityków, jednak zysk okazał się niższy niż oczekiwano. Spodziewano się także większego wzrostu przychodów z usług chmurowych.
25 lipca po zakończeniu sesji na amerykańskiej giełdzie spółka Amazon opublikowała swoje wyniki finansowe. W drugim kwartale spółka osiągnęła przychody wyższe od oczekiwań analityków z Wall Street. Wyniosły one 63,4 mld USD wobec oczekiwanych 62,5 mld USD. Przychody Amazona były wyższe o 22% niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Wzrost sprzedaży wiązał się jednak z niższymi marżami zysku.
W drugim kwartale 2019 r. zysk na akcję wyniósł 5,22 USD wobec oczekiwanych 5,57 USD. Warto wspomnieć, że rok wcześniej spółka miała 5,07 USD zysku na akcję. W tym kwartale jest on więc wyższy niż rok temu, jednak nie zaspokoił oczekiwań Wall Street.
Amazon odnotował wzrost o 37% rok do roku w swym biznesie chmurowym – Amazon Web Services. Segment ten obejmuje usługi przetwarzania i przechowywania danych dla korporacji, szkół i agencji rządowych. Wzrost ten był jednak niższy niż oczekiwali analitycy. Przychody z tego segmentu wyniosły 8,38 mld USD wobec oczekiwanych 8,5 mld USD. W poprzednim kwartale wzrost przychodów z Amazon Web Services był większy – o 41% rok do roku. Dla Amazona poważnym konkurentem w branży usług chmurowych jest Microsoft.
W drugim kwartale Amazon przeznaczył 800 mln USD na rozwój magazynów i infrastruktury dostawczej. Analitycy przewidują, że krótsze terminy dostaw mogą zachęcać klientów do częstszych zakupów, a tym samym do wyższych przychodów osiąganych przez spółkę.
Obecnie Amazon zmaga się ze zwiększonymi kontrolami ze strony regulatorów. Urzędnicy ds. antymonopolowych Stanów Zjednoczonych i Unii Europejskiej prowadzą swe dochodzenia w sprawie praktyk biznesowych spółki.
Cena akcji spółki Amazon spadła o ponad 2% w notowaniach posesyjnych.