• Odbierz prezent
Amazon spółka

30 lipca Amazon opublikował swe wyniki kwartalne. Okazały się one znacznie wyższe niż przed rokiem i znacznie przekroczyły oczekiwania analityków z Wall Street.

 

30 lipca po zakończeniu sesji na amerykańskim rynku Amazon opublikował wyniki finansowe za II kwartał. Przychody ze sprzedaży wyniosły 88,91 mld USD wobec 63,4 mld USD w analogicznym okresie ubiegłego roku, co stanowi wzrost o 40% rok do roku. Uzyskane przychody okazały się też wyższe od szacunków analityków na poziomie 81,65 mld USD. W II kwartale spółka wypracowała zysk netto w wysokości 5,2 mld USD wobec 2,6 mld USD rok wcześniej. Zysk na akcję wyniósł 10,30 USD w porównaniu do 5,22 USD przed rokiem. Przewyższył on siedmiokrotnie konsensus analityków z Wall Street, którzy spodziewali się zysku na akcję na poziomie 1,46 USD.

W II kwartale przychody z usług chmurowych – Amazon Web Services – wyniosły 10,81mld USD i były wyższe o 29% niż przed rokiem. W czasie pandemii koronawirusa usługi chmurowe są istotne dla wielu firm, których pracownicy pracują w domu.

Pozostałe przychody, w tym przede wszystkim z działalności reklamowej, wyniosły 4,22 mld USD, co stanowi wzrost o 41% rok do roku. Usługi subskrypcyjne, takie jak Prime, wzrosły o 29% rok do roku, osiągając poziom 6,02 mld USD.

W II kwartale Amazon, podobnie jak wiele innych spółek zajmujących się handlem internetowym, został zaskoczony napływem zamówień, w związku z czym czas ich realizacji uległ wydłużeniu. Spółka stara się w jak największym stopniu wykorzystywać swą powierzchnię magazynową, aby sprostać wzrostowi popytu.

Spółka odnotowała wzrost sprzedaży przez internet produktów spożywczych. Konsumenci chętnie korzystają z możliwości zakupów online, gdy w czasie pandemii spędzają czas w domu. Spółka poinformowała, że w drugim kwartale sprzedaż produktów spożywczych przez internet wzrosła trzykrotnie w porównaniu do ubiegłego roku.

Amazon przedstawił prognozę na kolejny kwartał. Spodziewa się przychodów ze sprzedaży w przedziale pomiędzy 87 mld USD a 93 mld USD, co stanowiłoby wzrost o 24-33% rok do roku. Spółka oczekuje zysku operacyjnego w przedziale od 2 do 5 mld USD.

Spółka poinformowała, że w kolejnym kwartale zamierza wydać ponad 2 mld USD na wydatki związane z koronawirusem, takie jak wyposażenie dla pracowników, środki czystości i podwyżkę stawek. W minionym kwartale Amazon przeznaczył 4 mld USD na ten cel.

W notowaniach posesyjnych kurs akcji spółki wzrósł o ponad 5%.

 

Notowania: AMAZON

Przejdź do wykresu
Źródło: https://pl.tradingview.com/symbols/AMZN/

Tatiana Pasich

Absolwentka psychologii oraz finansów i rachunkowości, inwestor indywidualny. Lokuje kapitał głównie w małe spółki z dużym potencjałem wzrostu.

Przejdź do artykułów autora
Artykuły, które powinny Cię zaciekawić..
Zamknij

Koszyk