Gigant handlu internetowego – Amazon, jest znany z tego, że można dzięki niemu nabyć niemal wszystko, o czym mogą zamarzyć kupujący. Dla niektórych jednak to za mało. Ankieta Investing.com ujawnia, co klienci chcieliby nabyć na Amazonie. Co znalazło się wśród najbardziej pożądanych dóbr i usług?
W ostatnim czasie portal Investing.com przeprowadził ankietę wśród około 1000 amerykańskich użytkowników Amazona. Jedno z pytań dotyczyło produktów i usług, które chcieliby nabyć pod marką Amazon. Najczęstszą odpowiedzią był zakup komputera marki Amazon – 72,9%. Jak stwierdzono w badaniu, jest to najbardziej „hipotetycznie przewidywany” produkt Amazona. W pierwszej piątce znalazły się również medyczna marihuana, leki na receptę oraz usługi medyczne. 36,7% ankietowanych wskazało leki na receptę, 29,5% wybrało medyczną marihuanę, 16% - wirtualne wizyty lekarskie, a 12,7% byłoby zadowolonych z kryptowalut. Interesującym wyborem wśród ankietowanych są także usługi opieki nad zwierzętami domowymi – 22,9%.
Amazon na razie bardziej powściągliwy
Amazon jak do tej pory wprowadził takie marki własne jak m. in. Mama Bear – produkty dla dzieci czy Lark & Ro – odzież damska.
W raporcie „Edge by Ascential” z grudnia 2018 r. stwierdzono, że liczba nowych produktów własnych Amazona będzie rosła, jednak będzie to następować powoli i rozważnie. Autorzy raportu nie sądzą, by rok 2019 był szczególnie przełomowy dla Amazona pod tym względem. Raport stwierdza: „Amazon jest bardziej skłonny kontynuować powolny wzrost, ostrożne wprowadzanie nowych produktów w oparciu o liczne dane i badania, zawsze gotowy do eksperymentów z nowymi strategiami i zmianami, kiedy coś nie działa.”
Gdzie jeszcze jest miejsce dla Amazona?
Większość kupujących biorących udział w ankiecie Investing.com uznało, że jeszcze jest dużo miejsca dla Amazona, aby wkroczył w nowe branże. Jedna czwarta respondentów sądzi, że mogą to być usługi dostawcze, 19% widzi przyszłość Amazona w branży farmaceutycznej, 13% w sztucznej inteligencji, a według 9% w opiece zdrowotnej.
Amazon jak do tej pory już dominuje na rynku książek. 48,5% respondentów kupuje wyłącznie na Amazonie książki i audiobooki. 48,3% wymienia elektronikę, komputery i sprzęt biurowy jako najważniejszą dla nich kategorię zakupów na Amazonie.
Czytaj także: Amazon wyprzedza Microsoft i Apple. Spółka Jeffa Bezosa najdroższa na świecie
Ankieta Investing ujawniła także, że 43% respondentów nie chce więcej chodzić do galerii handlowych, jakkolwiek chętniej odwiedzają mniejsze sklepy.
Czy dużym firmom można ufać?
Interesująco prezentują się wyniki dotyczące zaufania do gigantów internetowych pod względem przechowywania danych osobowych. Największe zaufanie wzbudza tu Amazon – 55,5% badanych ufa tej firmie. Gorzej na tym tle wypada Google, któremu ufa 37% respondentów. Nieco niższy wynik osiąga Apple, któremu ufa 35,6% ankietowanych. Najmniejszym zaufaniem cieszy się Facebook – jedynie 9,3%.
Czytaj także: Facebook i Amazon z dobrymi wynikami za ostatni kwartał 2018 r.
Warto wspomnieć, że spółka Amazon świetnie radzi sobie na giełdzie. W ciągu ostatniego roku cena akcji spółki wzrosła o 14,6%.