27 lipca konglomerat Alphabet opublikował wyniki finansowe za II kwartał 2021 r. Były one znacznie wyższe niż przed rokiem. Przewyższyły również szacunki analityków z Wall Street. Ogromną popularnością cieszy się YouTube. Spółka odnotowała znaczny wzrost przychodów z reklam spowodowany poprawą sytuacji na rynku związanej z pandemią.
27 lipca po zakończeniu sesji na amerykańskim rynku macierzysta spółka Google - Alphabet opublikowała wyniki za II kwartał 2021 r. Przychody były znacznie wyższe niż przed rokiem. Wyniosły 61,88 mld USD w porównaniu do 38,3 mld USD w analogicznym okresie ubiegłego roku. Przewyższyły one szacunki analityków z Wall Street, którzy spodziewali się przychodów na poziomie 56,16 mld USD. Zysk na akcję wyniósł 27,26 USD, znacznie przewyższając oczekiwania analityków na poziomie 19,34 USD.
Przychody z reklam na YouTube wyniosły 7 mld USD. Były one wyższe o 83% niż przed rokiem. Przewyższyły również konsensus analityków na poziomie 6,37 mld USD.
CEO Alphabetu – Sundar Pichai stwierdził, że YouTube jest „najszybciej rosnącym serwisem konsumenckim” i dodał: „W USA mamy ponad 120 milionów ludzi, którzy oglądają YouTube na telewizorach w każdym miesiącu i to jest więcej niż 100 milionów w zeszłym roku.”
Przychody z Google Cloud wyniosły 4,63 mld USD w porównaniu do 3,01 mld USD przed rokiem. Przewyższyły konsensus analityków na poziomie 4,40 mld USD. Segment ten odnotował stratę operacyjną w wysokości 591 mln USD, co jest znacznie lepszym wynikiem od straty wynoszącej 1,43 mld USD przed rokiem.
Koszty pozyskania ruchu internetowego (traffic acquisition costs – TAC) wyniosły 10,93 mld USD. Analitycy spodziewali się kosztów na poziomie 9,74 mld USD.
Łączne przychody Google z reklam wzrosły o 69% rdr i wyniosły 50,44 mld USD. Drugi kwartał ubiegłego roku był stosunkowo słaby z powodu pandemii. Znaczna poprawa sytuacji w handlu detalicznym przyczyniła się do powrotu zapotrzebowania na reklamy.
Wyniki finansowe spółki ucieszyły inwestorów. W notowaniach posesyjnych kurs akcji Alphabetu (GOOGL) wzrósł o 3%.
W tym samym dniu wyniki kwartalne przedstawiły także spółki Apple i Microsoft.