Reklama
WIG79 997,20-0,25%
WIG202 350,87+0,00%
EUR / PLN4,32+0,01%
USD / PLN3,98-0,01%
CHF / PLN4,48-0,06%
GBP / PLN5,06-0,05%
EUR / USD1,09+0,03%
DAX17 932,68-0,02%
FT-SE7 722,60-0,06%
CAC 408 148,14-0,20%
DJI38 790,43+0,20%
S&P 5005 149,42+0,63%
ROPA BRENT86,72-0,22%
ROPA WTI82,56-0,30%
ZŁOTO2 161,71+0,01%
SREBRO25,15+0,48%

Masz ciekawy temat? Napisz do nas

twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Alphabet przedstawia wyniki za II kwartał 2021 r. Przychody Google z reklam wyższe o 69%

Tatiana Pasich | 02:56 28 lipiec 2021

Alphabet przedstawia wyniki za II kwartał 2021 r. Przychody Google z reklam wyższe o 69% | FXMAG INWESTOR
freepik.com
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin

27 lipca konglomerat Alphabet opublikował wyniki finansowe za II kwartał 2021 r. Były one znacznie wyższe niż przed rokiem. Przewyższyły również szacunki analityków z Wall Street. Ogromną popularnością cieszy się YouTube. Spółka odnotowała znaczny wzrost przychodów z reklam spowodowany poprawą sytuacji na rynku związanej z pandemią.

 

27 lipca po zakończeniu sesji na amerykańskim rynku macierzysta spółka Google - Alphabet opublikowała wyniki za II kwartał 2021 r. Przychody były znacznie wyższe niż przed rokiem. Wyniosły 61,88 mld USD w porównaniu do 38,3 mld USD w analogicznym okresie ubiegłego roku. Przewyższyły one szacunki analityków z Wall Street, którzy spodziewali się przychodów na poziomie 56,16 mld USD. Zysk na akcję wyniósł 27,26 USD, znacznie przewyższając oczekiwania analityków na poziomie 19,34 USD.

Przychody z reklam na YouTube wyniosły 7 mld USD. Były one wyższe o 83% niż przed rokiem. Przewyższyły również konsensus analityków na poziomie 6,37 mld USD.

Reklama

CEO Alphabetu – Sundar Pichai stwierdził, że YouTube jest „najszybciej rosnącym serwisem konsumenckim” i dodał: „W USA mamy ponad 120 milionów ludzi, którzy oglądają YouTube na telewizorach w każdym miesiącu i to jest więcej niż 100 milionów w zeszłym roku.”

Przychody z Google Cloud wyniosły 4,63 mld USD w porównaniu do 3,01 mld USD przed rokiem. Przewyższyły konsensus analityków na poziomie 4,40 mld USD. Segment ten odnotował stratę operacyjną w wysokości 591 mln USD, co jest znacznie lepszym wynikiem od straty wynoszącej 1,43 mld USD przed rokiem.

Koszty pozyskania ruchu internetowego (traffic acquisition costs – TAC) wyniosły 10,93 mld USD. Analitycy spodziewali się kosztów na poziomie 9,74 mld USD.

Łączne przychody Google z reklam wzrosły o 69% rdr i wyniosły 50,44 mld USD. Drugi kwartał ubiegłego roku był stosunkowo słaby z powodu pandemii. Znaczna poprawa sytuacji w handlu detalicznym przyczyniła się do powrotu zapotrzebowania na reklamy.

Wyniki finansowe spółki ucieszyły inwestorów. W notowaniach posesyjnych kurs akcji Alphabetu (GOOGL) wzrósł o 3%.

Reklama

W tym samym dniu wyniki kwartalne przedstawiły także spółki Apple i Microsoft.

https://www.fxmag.pl/artykul/apple-prezentuje-wyniki-kwartalne-przychody-ze-sprzedazy-iphoneow-wyzsze-o-prawie-50

Masz ciekawy temat? Napisz do nas

Chcesz, żebyśmy opisali Twoją historię albo zajęli się jakimś problemem?

Masz ciekawy temat? Napisz do nas

Napisz do redakcji


Tatiana Pasich

Tatiana Pasich

Absolwentka psychologii oraz finansów i rachunkowości, redaktor portalu FXMAG.


Reklama

Czytaj dalej