Wrocławska spółka informatyczna LiveChat Software opublikowała szacunkowe wyniki finansowe za I kwartał roku finansowego 2020/21. Wynika z nich, że spółka jest jednym z beneficjentów globalnego zamieszania związanego z pandemią koronawirusa - przychody z działalności LiveChata wzrosły o ponad 30% w porównaniu do zeszłego roku. Na czwartkowej sesji akcje spółki rosły nawet o ponad 13%, osiągając historyczny szczyt notowań, obecnie zaś utrzymują ponad 10% wzrost.
Jak wynika z szacunkowych wyników, LiveChat Software w I kwartale roku finansowego 2020/2021 (kwiecień-czerwiec) osiągnął skonsolidowane przychody z działalności na poziomie 10,36 mln złotych, w porównaniu do 7,89 mln złotych rok wcześniej, co jest równoznaczne ze wzrostem o 31,3% r/r.
Jest to także lepszy wynik o niemal 14% niż w poprzednim kwartale (styczeń-marzec), kiedy przychody wyniosły 9,1 mln PLN.
Na rekordowe przychody wpływ miał wzrost ARPU (średni miesięczny przychód na abonenta) oraz spadek współczynnika odejść (Churn).
Na wysokie przychody miał wpływ również korzystny kurs USD/PLN, gdyż większość przychodów spółka generuje w dolarze amerykańskim.
LiveChat Software to wrocławska spółka informatyczna założona w 2002 r., świadcząca usługi w modelu SaaS (ang. Software as a Service) dla klientów biznesowych, oferując jedno z czołowych na rynku narzędzi do internetowej obsługi klientów w modelu subskrypcyjnym. Czołowym produktem jest czat z obsługą klienta na stronie, spółka rozwija również usługę LiveChat Bot, która pozwala na obsługę klienta za pomocą chatbotów.
Spółka notowana jest na głównym parkiecie GPW od kwietnia 2014 r., debiutując z wyceną 18,5000 PLN za akcję.
Na czwartkowej sesji akcje Livechat Software zanotowały historyczny szczyt notowań na kursie 89,5000 PLN. Aktualnie akcje wyceniane są na 84,3000 PLN, co oznacza wzrost o 10,5%.