• Sklep
  • Odbierz prezent
  • Sklep
  • Odbierz prezent
Akcje 11 bit studios o 12% w dół - bańka oczekiwań inwestorów została boleśnie przebita

Akcje spółki gamingowej 11 bit studios spadają na początku piątkowej sesji o kilkanaście procent. Jest to wynik rozczarowania inwestorów opublikowanymi wczoraj wynikami finansowymi. Bańka oczekiwań związana z finansowym sukcesem Frostpunka została tym samym boleśnie przebita. Mimo wszystko I półrocze 2018 roku było dla spółki rekordowym pod względem osiągniętych wyników.

 

„Bardzo dobra sprzedaż „Frostpunka” i „Moonlightera” oraz utrzymujące się na satysfakcjonującym poziomie przychody ze sprzedaży „This War of Mine” sprawiły, że w I półroczu 2018 roku 11 bit studios S.A. wypracowało rekordowe wyniki w swojej historii.” – czytamy w raporcie.

Choć mocny wzrost wyników spółka zawdzięcza głównie wydanym w tym roku tytułom, to jej poprzednie produkcje wciąż generują jeszcze przychody. Tak jest choćby w przypadku gry This War of Mine, która była dla 11 bit studios jednym z przełomowych tytułów.

„Ważną częścią przychodów 11 bit studios S.A. w I półroczu 2018 roku był również przychody ze sprzedaży gry „This War of Mine”, mimo że od jej premiery minęły już przeszło trzy lata. Unikalna tematyka gry (wojna widziana oczami cywila) sprawia, że dzięki skutecznym kampaniom promocyjno-marketingowym, Spółka jest w stanie dotrzeć z grą do nowych użytkowników i nadal czerpać solidne przychody ze sprzedaży tego produktu.” – napisano.

 

Rekordowe półrocze

Przychody ze sprzedaży w I półroczu wyniosły 45,73 mln zł, co oznacza, że był ponad pięciokrotnie wyższy niż w analogicznym okresie ubiegłego roku (wzrost o 427,4% r/r). EBITDA wzrosła aż o 697,5% r/r do poziomu 31,57 mln zł, a EBIT o 899,3% do poziomu 30,18 mln zł. Wzrost zysku netto spółki miał jeszcze większą skalę, gdyż rok wcześniej wynosił on tylko 0,27 mln zł, a w tym roku aż 24,9 mln zł wzrost o 9099,1% r/r).

„Rentowność operacyjna sięgnęła zatem aż 66 proc. a netto prawie 55,5 proc. Oba wskaźniki byłyby jeszcze wyższe gdyby nie konieczność zawiązania papierowych rezerw na potrzeby realizacji Programu Motywacyjnego na lata 2017-2019 oraz rezerw na premie roczne dla załogi Spółki. Wynik obciążały też rezerwy na tantiemy dla producenta „Moonlightera” z tytułu sprzedaży gry w I półroczu.” – chwali się spółka w raporcie.

 

Wyniki i tak rozczarowały analityków i inwestorów

Za ogromną większość wyników osiągniętych w ciągu pierwszych 6 miesięcy 2018 roku odpowiada II kwartał, czyli okres, w którym premierę miała największa jak dotąd gra spółki, czyli Frostpunk. W samym II kwartale odnotowano przychody ze sprzedaży na poziomie 43,48 mln zł, które stanowiły 95% przychodów odnotowanych w całym półroczu. Okazały się i tak znacząco niższe od prognoz sześciu biur maklerskich ankietowanych przez PAP Biznes. Konsensus tych prognoz zakładał przychody na poziomie 53,7 mln, co oznacza, że wynik osiągnięty przez 11 bit studios był o 19,0% niższy od oczekiwań. EBITDA z II kwartału na poziomie 31,97 mln zł była o 31,0% niższa od konsensusu prognoz, a EBIT na poziomie 30,98 mln zł o 31,6% niższy. Oczekiwania co do zysku netto kształtowały się w przedziale od 31,6 mln zł do 45,9 mln zł, a konsensus zakładał 36,3 mln zł zysku. Ten był jednak o 28,9% niższy i wyniósł 25,90 mln zł.

 

Po premierze Frostpunka akcje 11 bit studios rosły bardzo dynamicznie – w ciągu 1,5 miesiąca (w okresie kwiecień-maj) aż o 175%. Wzrosty te pokazywały jak bardzo inwestorzy liczyli na finansowy sukces, osiągnięty dzięki nowej grze. Jak widać, balonik został napompowany zbyt mocno i dziś na otwarciu akcje spółki notowane były aż o 11,97% poniżej czwartkowego zamknięcia! W pierwszych minutach sesji osiągnięto nawet cenę 363,00 zł za akcję (najniżej od pierwszej połowy maja), co oznacza spadek o 14,79%.

 

akcje 11 bit studios

 

Spółka rośnie bez znaczącego udziału kapitałów obcych

Warto zwrócić uwagę na to, że suma bilansowa 11 bit studios w ciągu roku zwiększyła się o ok. 70% do poziomu 82,3 mln zł. Po stronie aktywów wzrost wystąpił przede wszystkim w aktywach obrotowych. Środki pieniężne wzrosły o ponad 4 mln zł do poziomu 32,2 mln zł, a w bilansie pojawiła się także kwota 16 mln zł w pozycji aktywów finansowych krótkoterminowych, którą stanowi lokata bankowa. Po stronie pasywów zwiększyły się przede wszystkim kapitały własne. Kapitały obce wzrosły co prawda z 2,4 mln zł do prawie 9 mln zł, ale ich udział w całym kapitale spółki jest wciąż dość niski. Znaczącą większość kapitałów obcych (ok. 90%) stanowią zobowiązania krótkoterminowe, będące i tak kilkukrotnie niższe od środków finansowych spółki.

 

Plany na przyszłość

11 bit studios planuje w dalszym ciągu skupiać się na czerpaniu zysków ze stworzonych wcześniej tytułów, z których część ma być nadal rozwijana, bądź wprowadzana na nowe platformy. Spółka pracuje również nad kolejnym dużym tytułem – Projekt 8.

„W bliższej przyszłości 11 bit studios S.A. będzie skupiać się na dalszym rozwoju „Frostpunka”. Zintensyfikowane zostaną prace nad grą „Projekt 8” oraz dodatkami do „This War of Mine”. Pion wydawniczy przygotowuje się do premiery gry „Children of Morta”, która wzbudza duże zainteresowanie graczy i mediów co pozwala oczekiwać, że jej potencjał komercyjny będzie wysoki. W perspektywie kilku miesięcy „TWoM” zostanie wydany na bardzo szybko zdobywającą popularność konsolę Nintendo Switch. Na tę samą platformę trafią też „Beat Cop”, „Moonlighter” oraz „Children of Morta” co potwierdza, że Spółka chce i potrafi wykorzystywać wszystkie okazje do monetyzowania swoich produkcji.” – czytamy w raporcie.

Notowania: 11 bit studios SA

Przejdź do wykresu
Źródło: https://pl.tradingview.com/symbols/GPW:11B/

Jakub Wilk

Content Manager i redaktor portalu FXMAG.PL. Zwolennik łączenia analizy technicznej i fundamentalnej, ze szczególnym uwzględnieniem polityki banków centralnych. Pasjonat rynku metali szlachetnych.

Przejdź do artykułów autora
Artykuły, które powinny Cię zaciekawić..
Zamknij

Koszyk