• Odbierz prezent
Adam Marciniak uhonorowany Nagrodą im. prof. Kaszubskiego

Wiceprezes Zarządu PKO Banku Polskiego Adam Marciniak został laureatem IX edycji Nagrody im. profesora Remigiusza Kaszubskiego. Kapituła doceniła go za kreowanie innowacji wykraczających poza tradycyjną bankowość, tworzenie przyjaznego i bezpiecznego banku w chmurze oraz zaangażowanie w cyfryzację życia społecznego i przyznała mu złotą statuetkę.

PKO Bank Polski od wielu lat wdraża transformację cyfrową opartą o najnowsze rozwiązania technologiczne. Kreuje innowacyjne rozwiązania wykraczające poza tradycyjną bankowość, tworzy przyjazny i bezpieczny bank w chmurze oraz angażuje się w cyfryzację życia społecznego.

- Dzięki konsekwentnej pracy nad rozwojem technologicznym i wdrażaniu różnych rozwiązań cyfrowych byliśmy gotowi na zmiany, jakie wymusiła na nas pandemia. Tworzone i rozwijane w naszym banku rozwiązania informatyczne później przyjmowane są jako standardy rynkowe, co czyni z niego ośrodek innowacyjności na skalę całego polskiego sektora bankowego. Dzięki temu możemy odgrywać ważną rolę w trwającym w kraju procesie upowszechniania usług cyfrowych nie tylko finansowych, ale także administracyjnych. Nie udałoby się to bez sprawnego, kreatywnego i zaangażowanego zespołu. Ta nagroda jest naszym wspólnym sukcesem.

– mówi Adam Marciniak, wiceprezes Zarządu PKO Banku Polskiego

 Bank skutecznie realizuje strategię opartą na cyfryzacji procesów wewnętrznych oraz usług dla klientów, wykorzystując najnowocześniejsze osiągnięcia technologiczne i nawiązuje współpracę ze światowego formatu partnerami z branży IT. Dzięki temu, jest liderem na krajowym rynku bankowości i pełni ważną rolę w procesie cyfryzacji życia społecznego, m.in. usług e-administracji. W ciągu dwóch lat Polska awansowała z 31. na 9. miejsce w światowym rankingu ONZ w zakresie cyfryzacji administracji. Już dziś, dzięki rozwojowi e-usług Polacy mogą załatwić wiele spraw zdalnie.

Bank ściśle wspólnie z administracją publiczną, inicjuje i wypracowuje rozwiązania, które później przyjmowane są jako standardy rynkowe. Bank udostępnia i stale rozwija system bankowości elektronicznej pozwalający, m.in. założyć Profil Zaufany będący przepustką do załatwiania urzędowych spraw przez Internet. Potwierdzając swoją cyfrową e-Tożsamość za pomocą bankowego loginu i hasła w ramach usługi mojeID, klienci banku mogą logować się online do portali nie tylko administracji publicznej, ale też komercyjnych dostawców usług. Za pośrednictwem serwisów bankowości internetowej iPKO i iPKO Biznes przyjmowano wnioski o subwencje z Tarczy Finansowej PFR. Bank wspomógł również inicjatywy związane m.in. z cyfryzacją Państwowej Inspekcji Sanitarnej oraz Narodowym Programem Szczepień przeciw Covid-19.

Kolejnym krokiem w procesie cyfryzacji banku jest zastosowanie rozwiązań chmurowych. Bank zainicjował powstanie spółki Operator Chmury Krajowej (OChK). Aby zapewnić sobie i swoim klientom innowacyjne, bezpieczne i efektywne kosztowo środowisko do rozwoju, bank migruje swoją architekturę IT do chmury. Korzystając z usług OChK stworzył w chmurze 11 tys. wirtualnych stanowisk pracy doradców bankowych, ponadto usługi wideo doradztwa dla firm z sektora MSP czy platformę Microsoft Teams, której używa 13 000 pracowników. Rozszerzył również zakres wykorzystania narzędzia SAP SuccessFactor wspierającego tzw. miękki HR, z którego korzysta ponad 20 000 pracowników banku. W ciągu najbliższych trzech lat, kluczowe biznesowe systemy IT banku mają działać w chmurze obliczeniowej opartej o architekturę hybrydową.

Celem Nagrody im. profesora Remigiusza Kaszubskiego jest uhonorowanie osób, których działalność w dziedzinie bankowości elektronicznej zaznaczyła się w sposób szczególny.

 


PKO Bank Polski

Niekwestionowany lider polskiego sektora bankowego. W 2019 r. jego skonsolidowany zysk netto wyniósł 4,03 mld zł a wartość aktywów sięgnęła 348 mld zł. Bank jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku oszczędności (18,4 proc.), kredytów (17,6 proc.), w rynku leasingowym (11,2 proc.) oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych (22,2 proc.). Posiadając ponad 9,2 mln kart płatniczych, bank jest największym wydawcą kart debetowych i kredytowych w Polsce. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która na koniec 2019 r. miała 4,2 mln aktywnych aplikacji, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce. Silną pozycję Banku wzmacniają spółki Grupy Kapitałowej. Dom Maklerski PKO Banku Polskiego jest liderem pod względem liczby i wartości transakcji IPO i SPO na rynku kapitałowym. Efektywna realizacja strategii wzrostowej sprawiła, że PKO Bank Polski jest najcenniejszą spółką notowaną na GPW w Warszawie.

Przejdź do artykułów autora
Artykuły, które powinny Cię zaciekawić..
Zamknij

Koszyk