• Odbierz prezent
5 najszybciej rozwijających się branż online w 2020 roku

Spółki branży nowych technologii regularnie biją giełdowe rekordy, a ich wysoka wycena wynika nie tylko z aktualnego poziomu dochodów, jakich często dostarczają, ale przede wszystkim z perspektyw dla akcjonariuszy. Firmy działające w branżach online nie mają tak wielu barier jak klasyczne spółki działające poza siecią, a tym samym oferują też znacznie lepszą rentowność. A oto przykłady najszybciej rozwijających się branż online, którymi powinni interesować się inwestorzy giełdowi.

5. Marketing internetowy

Spółki tworzące strony internetowe, lub dostarczające treści online korzystają na przenoszeniu budżetów reklamowych ze starych mediów, takich jak prasa i telewizja do Internetu. Zgodnie z danymi Digital Marketing Institute, w 2020 roku aż 95% organizacji zwiększa swoje budżety reklamowe na media online. Jednocześnie spółki, które utrzymują się niemal wyłącznie z reklam w sieci, gwałtownie zwyżkują na giełdzie. Przykładem jest Facebook który notuje w tej chwili wzrost 34,2% rok do roku, czy izraelski startup Wix który zyskał aż 87% w ostatnich 12 miesiącach na giełdzie.

4. Płatności internetowe

Wraz z rozwojem zakupów w sieci rozwija się też rynek systemów płatności online. Paypal ma dziś poważną konkurencję nie tylko w postaci operatorów kart płatniczych, ale w Polsce właściwie dominują nad nim lokalne firmy, takie jak PayU, Przelewy24, czy AllegroPay, które rozpoczyna swoją działalność. Zaletą płatności online są niższe prowizje jakie muszą płacić sprzedawcy oraz bardzo duża wygoda dla kupujących. Zwykłe przelewy online odchodzą już do lamusa, a coraz więcej osób korzysta również z takich systemów jak Blik, umożliwiających zakupy i płatności w smartfonie.

3. Kasyna internetowe

Podobnie jak inne aktywności, hazard przenosi się do sieci. Trudno się temu dziwić: nie trzeba już jechać do stacjonarnego kasyna, a zamiast tego można spróbować szczęścia w ruletce czy slotach przed ekranem monitora albo nawet tabletu. Recenzja Vulkan Vegas Casino stronie na Kasyno Orzeł obrazuje, jak wiele możliwości ma nowoczesne kasyno, pozwalając graczom nie tylko dobrze się bawić, ale zdobyć potencjalne nagrody.

2. Gry online

Branża gier online rozwija się bardzo dynamicznie, a przede wszystkim zwiększają się budżety dla profesjonalnego e-sportu. Nowe gry nie tylko znajdują miliony graczy na całym świecie, ale przede wszystkim wokół gamingu zaczyna się koncentrować uwaga firm zainteresowanych reklamą w e-sporcie. Koncerny takie jak Adidas, Nike, T-Mobile czy Intel budują swoją obecność w świadomości graczy, inwestując miliony dolarów w sponsoring branży. Zyskują na tym nie tylko producenci gier, ale całe otoczenie e-sportowe i wytwarza się profesjonalna społeczność zawodowych graczy online.

1. E-commerce

Rynek e-commerce, czyli zakupów internetowych jest niczym lokomotywa, której nikt nie jest w stanie zatrzymać. Zakupy przenoszą się do Internetu, co jest kłopotem dla tradycyjnych sieci sklepów, a także powoduje eksodus w centrach handlowych. Według raportu Gemius, w 2019 roku odsetek internautów kupujących online wzrósł w ubiegłym roku o 62%, a rosną także wskaźniki zakupów z urządzeń mobilnych. Na zakupy w sieci decydują się także seniorzy, a więc niezależnie od grupy docelowej, internautów zaopatrujących się w sieci jest coraz więcej. Przyczyną tego stanu rzeczy jest coraz większa liczba sklepów internetowych działających w Polsce, lepsze formy dostawy, takie jak rozbudowana sieć paczkomatów i bogaty asortyment, w jaki można zaopatrzyć się w sieci.


Julia Zagórska

Absolwentka Uniwersytetu Ekonomicznego i Akademii Górniczo-Hutniczej. Głównie zajmuje się analizą wpływu wydarzeń makroekonomicznych na sytuację na rynku. Aktywny trader Forex od 2013 roku. 

Przejdź do artykułów autora
Artykuły, które powinny Cię zaciekawić..
Zamknij

Koszyk