Reklama
WIG82 745,58+1,45%
WIG202 436,05+1,72%
EUR / PLN4,31+0,05%
USD / PLN4,00+0,15%
CHF / PLN4,44+0,21%
GBP / PLN5,05+0,12%
EUR / USD1,08-0,10%
DAX18 492,49+0,08%
FT-SE7 952,60+0,26%
CAC 408 205,81+0,01%
DJI39 807,37+0,12%
S&P 5005 254,35+0,11%
ROPA BRENT87,07+1,60%
ROPA WTI82,70+1,20%
ZŁOTO2 234,24+0,06%
SREBRO25,03+1,87%

Masz ciekawy temat? Napisz do nas

twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

30. rocznica wysłania pierwszego e-maila w Polsce

Wiadomości prasowe | 14:26 20 listopad 2020
30. rocznica wysłania pierwszego e-maila w Polsce | FXMAG INWESTOR
freepik.com
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop
  • 20 listopada 1990 roku został wysłany pierwszy e-mail do Polski, wiadomość nadano ze szwajcarskiej Genewy, a odebrano w Krakowie.
  • Dziś z elektronicznych kanałów w Santander Bank Polska korzysta ponad 1 milion klientów dziennie – trudno nawet wyobrazić sobie bankowanie bez internetu.

Dokładnie 30 lat temu, czyli 20 listopada 1990 roku, został wysłany pierwszy w historii Polski e-mail. Wiadomość do Instytutu Fizyki Jądrowej w Krakowie wysłali dwaj naukowcy z Europejskiej Organizacji Badań Jądrowych (CERN) w Genewie. Nadawcami byli dr Grzegorz Polok i mgr Paweł Jałocha, a odbiorcą inż. Andrzej Sobala. Wysłanie historycznej wiadomości poprzedziło nadanie numeru IP dla Instytutu przez Departament Obrony USA. E-mail, który przyszedł ze Szwajcarii był pierwszą prawdziwą wiadomością elektroniczną odebraną w Polsce. Co więcej był to pierwszy e-mail w całej Europie Wschodniej, ponieważ nasz kraj był pierwszym w bloku wschodnim, który uzyskał połączenie z siecią internetową.

Po 30 latach od tego wydarzenia internet jest nam niezbędny na co dzień – w pracy, podczas zakupów, gdy szukamy informacji czy rozrywki. Stał się też nieodłączną częścią nowoczesnej bankowości – jak podaje Związek Banków Polskich z bankowości internetowej korzysta ponad 19 mln klientów banków, a niemal 13 mln co najmniej raz w miesiącu loguje się do bankowości mobilnej.

We wrześniu br. z usług bankowości elektronicznej w Santander Bank Polska korzystało dziennie od 570 tys. do 1,1 mln klientów. Zdecydowanie chętniej wybierali oni kanał mobilny niż internetowy – z tego drugiego korzystało codziennie od 160 tys. do 480 tys. osób, podczas gdy mobilnie od 430 tys. do nawet 720 tys. klientów dziennie.

Wolimy bankować internetowo w dni robocze niż w weekendy

Z kanałów elektronicznych w Santander Bank Polska można korzystać 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Od poniedziałku do piątku nasi klienci najczęściej zaczynają bankować już od godziny 6.00 rano, a najwięcej logowań następuje w okolicach południa – między godziną 12.00 a 13.00. Potem, w godzinach wieczornych równie chętnie korzystają oni z kanału internetowego i mobilnego, czasem do północy, a nawet dłużej – mówi Tomasz Batko, data scientist w Santander Bank Polska.

Reklama

30. rocznica wysłania pierwszego e-maila w Polsce - 1

30. rocznica wysłania pierwszego e-maila w Polsce - 1

Co ciekawe, analiza danych Santander Bank Polska potwierdza, że w weekendy śpimy dłużej.

W niedzielę nasi klienci zaczynają korzystać z kanałów elektronicznych w okolicach godziny 8.00 rano. Natomiast zdecydowanie najwięcej aktywności w Santander mobile i Santander internet obserwujemy między godziną 19.00 a 22.00 – wyjaśnia Tomasz Batko, data scientist w Santander Bank Polska.

30. rocznica wysłania pierwszego e-maila w Polsce - 2

30. rocznica wysłania pierwszego e-maila w Polsce - 2

Android czy iOS?

Klienci Santander Bank Polska korzystający z aplikacji najchętniej przy użyciu smartfona z systemem Android. Z tej platformy na co dzień korzysta 77% z nich. Natomiast, we wrześniu br., 23% klientów banku wykorzystywało produkty firmy Apple do korzystania z Santander mobile.

Reklama

30. rocznica wysłania pierwszego e-maila w Polsce - 3

30. rocznica wysłania pierwszego e-maila w Polsce - 3

 

 

Grupa Santander Bank Polska S.A. jest jedną z największych grup finansowych i największym bankiem z kapitałem prywatnym w Polsce. Oferuje nowoczesne rozwiązania finansowe dla osób indywidualnych, mikro, małych i średnich przedsiębiorstw oraz polskich i międzynarodowych korporacji. Bank ma jedną z największych sieci oddziałów i placówek partnerskich, jak również świadczy usługi poprzez elektroniczne kanały dostępu, w tym bankowość mobilną. Jest jednym z liderów rynku w zakresie wykorzystania nowoczesnych technologii w usługach bankowych, konsekwentnie budując swoją markę zgodnie ze strategicznym celem osiągnięcia pozycji najlepszego banku dla klienta. Priorytetem Santander Bank Polska jest satysfakcja i lojalność klientów, dlatego Bank regularnie wprowadza do oferty innowacyjne funkcjonalności, które pomagają dbać o finanse osobiste oraz efektywnie zarządzać finansami firmowymi. Od 2011 r. Bank należy do międzynarodowej Grupy Santander. Spółki z Grupy Santander Bank Polska oferują m.in. fundusze inwestycyjne, usługi maklerskie, ubezpieczenia, leasing oraz faktoring.

Masz ciekawy temat? Napisz do nas

Chcesz, żebyśmy opisali Twoją historię albo zajęli się jakimś problemem?

Masz ciekawy temat? Napisz do nas

Napisz do redakcji


Wiadomości prasowe

Wiadomości prasowe

Wiadomości prasowe, dostarczane m.in. ze spółek giełdowych, Towarzystw Funduszy Inwestycyjnych, Startup'ów oraz mikro przedsiębiorstw.


Reklama

Czytaj dalej