• Sklep
  • Odbierz prezent
11 bit studios spółka

Znana spółka z branży gier – 11 bit studios przedstawiła wyniki finansowe za 2018 r. Przeszły one oczekiwania analityków. Spółka ma się czym pochwalić. Osiągnęła rekordowe wyniki. Dalsze plany spółki są bardzo ambitne.

 

27 marca po zakończeniu sesji na GPW spółka 11 bit studios opublikowała raport roczny za 2018 r. Przychody netto ze sprzedaży wyniosły 82,11 mln zł wobec 19,15 mln zł w 2017 r. Jest to o 328,8% więcej niż w 2017 r. W 2018 r. zysk z działalności operacyjnej wyniósł 46,95 mln zł wobec 7,62 mln zł. W 2018 r. zysk netto wyniósł 37,55 mln zł wobec 3,42 mln zł w 2017 r. Zysk netto w 2018 r. był więc prawie 10-krotnie większy niż w 2017 r. Zysk na akcję wyniósł 16,42 zł wobec 1,52 zł w 2017 r.

W czwartym kwartale 2018 r. zysk netto spółki 11 bit studios wyniósł 9,1 mln zł wobec 4 mln zł w analogicznym kwartale 2018 r. Szacunki analityków ankietowanych przez PAP Biznes wahały się od 6,5 mln zł do 8,8 mln zł. Zysk netto okazał się wyższy o 15% od konsensusu.

Przychody ze sprzedaży w czwartym kwartale 2018 r. wyniosły 22,5 mln zł wobec 7,75 mln zł w analogicznym kwartale 2017 r. Przychody w czwartym kwartale również były wyższe o 15% od szacunków analityków.

W liście do akcjonariuszy zarząd poinformował, że ważnymi wydarzeniami dla spółki były premiery gier „Frostpunk” (24 kwietnia) oraz „Moonlighter” (29 maja). Znaczący wzrost wyników w porównaniu z poprzednim rokiem wynika z dobrej sprzedaży gier „Frostpunk”, „Moonlighter” i „This War of Mine”, której premiera odbyła się cztery lata temu.

W liście do akcjonariuszy wspomniano także o rekordowych zasobach pieniężnych posiadanych przez spółkę. Na koniec 2018 r. na kontach, lokatach, obligacjach i jednostkach funduszy inwestycyjnych o bezpiecznym profilu zgromadzonych było ponad 56,34 mln zł.

 

Dalsze plany spółki

W liście do akcjonariuszy dodano, że najważniejszym zadaniem dla spółki na kolejne kwartały jest produkcja gry o roboczym tytule „Projekt 8”, której budżet jest szacowany na około 20 mln zł. „Spółka planuje dalej rozwijać grę „Frostpunk” i monetyzować „This War of Mine”. W tym roku spółka planuje rozpocząć wstępne prace nad kolejnymi dwoma produkcjami, a w przyszłości zamierza wypuszczać na rynek jeden własny tytuł co 12-18 miesięcy. W ciągu najbliższych 2-3 lat spółka planuje zwiększyć zatrudnienie z obecnych ok. 100 osób do ok. 200.

Warto też wspomnieć, że na 2019 r. planowana jest premiera gry „Children of Morta”.

 

Notowania: 11 bit studios SA

Przejdź do wykresu
Źródło: https://pl.tradingview.com/symbols/GPW:11B/

Tatiana Pasich

Absolwentka psychologii oraz finansów i rachunkowości, inwestorka. Lokuje kapitał głównie w małe spółki z dużym potencjałem wzrostu.

Przejdź do artykułów autora
Zamknij

Koszyk